Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenna.

har tänkt införskaffa mig ett par hyffsade lurar..

å ja undrar va ni tycker om AKG K240 Studio?

är dom prisvärda?

är dom raka å ärliga å så?

dom är ju ganska trögdrivna så ja får nog skaffa en hörlursförstärkare åxå, vad skulle ni rekomendera?

=)

Annons
Postat

Jag kör med AKG 271Studio... Storebror, den drivs utan problem via mitt mixerbord, ingen extra hörlursförstärkare alltså. Bra lurar, bra ljud, och bra slutna.

Postat
Jag kör med AKG 271Studio... Storebror, den drivs utan problem via mitt mixerbord, ingen extra hörlursförstärkare alltså. Bra lurar, bra ljud, och bra slutna.

... och väldigt sköna - vilket är nog så viktigt efter ett par timmars lyssnande ...

Mats 😄

Elof (oregistrerad)
Postat
Tjenna.

har tänkt införskaffa mig ett par hyffsade lurar..

å ja undrar va ni tycker om AKG K240 Studio?

är dom prisvärda?

är dom raka å ärliga å så?

dom är ju ganska trögdrivna så ja får nog skaffa en hörlursförstärkare åxå, vad skulle ni rekomendera?

=)

Jag upplever K240S som bumliga och burkiga lurar, K271 är ett mycket bättre val om du har pengar till det. Kolla även in beyer dynamic DT250, DT770 och hela DTserien för den delen.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Har K240DF. Tycker om dom. Använder dom hela tiden för att kolla upp detaljerna i mina mixar. Mixarna blir inte såå annorlunda med dom versus mina monitorer. Lite lätta i basen, visst. Jämförelse har jag gjort med: Sennheiser HD520II, T-Bone HD 880 och Behringers HPS(kit).

Postat

Jag har haft ett par AKG K240 tidigare - och de var bumliga och trista i basen - men ganska ok för övrigt. Det finns dock ett par olika modeller av K240 - och självklart kommer jag inte ihåg vad de hette mer.

Annars skulle jag själv rekommendera Ultrasone före det mesta.

Frågan är vad du ska använda dem till? Är det sånginspelning, så ska du helst ha ett par slutna - t ex Ultrasone Proline 750 - och ska du ha dem som referens vid mix, så ska de vara öppna - t ex Ultrasone Proline 2500. Jag använder själv dessa två modeller - och med dem kan det helt enkelt inte bli fel... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.