Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag skulle vilja veta vilken effecter man använder när man spelar in sång och vilken efecter när man spelar hip hop vers you know....om nån kan hjalpamig med det och i vilken ordning jag viet inte vilken efecter jag ska användas(jag menar tip eq comppressor och så vidare) jag hoppas att ni fattar mit fraga!!! tack

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Du ska spela in med kompressor och ett högpassfilter på 50Hz.

Postat (redigerat)

Du startade ju en sånhär tråd igår. Din fråga är väldigt svår att svara på för det beror på hur rösten låter, vad du har för mick, vad för slags sound du vill ha, och så vidare. Du måste testa, det finns inget som funkar i alla lägen på samma sätt tyvärr. Generellt kan man säga att det är kompressor, EQ, reverb och kanske delay som är grunden, men hur de ska ställas in går inte att svara på om man inte får höra vad det är för musik eller röst.

Om du lägger lite mer tid på att få bokstäverna i rätt ordning och så vidare, så tror jag att du kommer få fler svar. Läs gärna detta:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=24568

Redigerat av tbruce
Postat

sorry man forst jag är inte svensk därför kan inte skriva så bra svenska .....2 : jag äär preccis borjat med music produccion kanske du är en master men inte jag..om du vill hjalpa nice men om du vill inte är ok också...tack för help!!!

Postat

Det är okej, förstod att svenska kanske inte var ditt första språk. 😆 Men tror fortfarande att det skulle hjälpa om du försökte få stor bokstav, punkt, mellanrum osv på rätt ställe. Hursomhelst, skulle gärna hjälpa dej men utan mer info om vad du behöver så är det svårt, tyvärr!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.