hammagrella Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Börjar bli smÄtt desperat efter nÄgra schyssta trumsound till min primitiva studio. Kör ju bara Sampletank och i sÀllsynta fall akustiska idag. Lyssnar och kÀnner att Drumkit From Hell nog skulle passa mig, men idiot som man Àr - funkar det bra tillsammans med Cubase??? AlltsÄ hur lirar det - lÀgger man in dom som ett VST instrument eller Àr det bara ett paket med trumljud sÄ att man behöver typ en sampleplayer eller nÄt, eller ingÄr det - eller Àr det sjÀlvspelande? KÀnner att jag behöver upplysas...
killen_med_skorna Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Jag kör DFH med Battery 2. Funkar alldeles utmĂ€rkt.. sen om det Ă€r rĂ€tt, det vet jag inte đ đ
Bullfrog Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 (redigerat) AlltsĂ„ vill du ha schyssta-trumljud-in-a-box eller rena och multimicade trumljud? DFH Ă€r riktigt bra, om jag gillar den typen av ljud och det gör jag hehe, men det Ă€r obehandlade ljud sĂ„ man fĂ„r ratta en del sjĂ€lv om det ska bli nĂ„t att hĂ€nga i granen. Blir fint pyntat om man lĂ€gger ner sig dock đ Vanliga cd-versionen av DFH behöver du som sagt ladda i VSTi'n Battery eller liknanade för att köra, det Ă€r "bara" samplingar och ingen mjukvara. Jag Ă€r egentligen lite allergisk mot de tokenkla lösningarna men om du vill ha ett schysst trumljud enkelt sĂ„ testa EZ Drummer. Hur bra som helst! DFH Superior fast inte pĂ„ typ 35GB đ Inte lika mĂ„nga trumset i det dock... EDIT: Och förresten, alla hittills nĂ€mnda funkar utmĂ€rkt tillsammans med Cubase đ Redigerat 5 juli 2006 av Bullfrog
Lundin Postat 9 juli 2006 Postat 9 juli 2006 (redigerat) Hammagrella ska ha EZ-Drummer... enklare Ă€n sĂ„ blir det inte, och kommer aldrig lĂ„ta lika bra heller. o kostar bara liten plĂ„nbok EZ-drummer har sin egen VSTi-player som du öppnar som vilken annan VSTi som helst.. layouten Ă€r vĂ€ldigt överskĂ„dlig och nĂ€r du spelar pĂ„ de ingĂ„ende ljuden ser du t.o.m (visuellt) nĂ€r stock eller baspedalklubba trĂ€ffar skinnet.. du har sedan överhĂ€ngsambiens pĂ„ separata kanaler som du enkelt mixar in om du vill ha exempelvis BONHAM pĂ„ pallen đ Sa jag att den lĂ„ter vĂ€ldigt bra ocksĂ„? Hej Hamma-g.. det var lĂ€nge sen.. vad hĂ€nder pĂ„ din sida stan nuförtiden? Redigerat 9 juli 2006 av Lundin
djonas Postat 9 juli 2006 Postat 9 juli 2006 Hammagrella ska ha EZ-Drummer... enklare Ă€n sĂ„ blir det inte, och kommer aldrig lĂ„ta lika bra heller. Enklare vet jag inte men att det finns pluggar som lĂ„ter bĂ€ttre det vet jag. đ Jag kör sjĂ€lv Cubase SX2 och DFH med Battery 2. Funkar alldeles utmĂ€rkt, det bĂ€sta med battery tycker jag Ă€r alla instĂ€llningsmöjligheter och att den kan styra mĂ„nga kanaler samtidigt, dvs man behöver bara aktivera en vst-instans vilket sparar cpu. đ Mvh / djonas
Lundin Postat 9 juli 2006 Postat 9 juli 2006 Enklare vet jag inte men att det finns pluggar som lĂ„ter bĂ€ttre det vet jag. đ .. för dom pengarna pluggen kostar och den tiden man behöver lĂ€gga ner pĂ„ en trumprogrammering kanske jag skulle flikat in samtidigt för att undvika missförstĂ„nd
tordA Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 vi har EZ i Cubase med TD-6'a i andra Ă€ndan av midisnöret, funkar rakt av utan instĂ€llningstrassel đ
Egghuvud Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 DFH Ă€r klart kompetent, men ocksĂ„ ganska svĂ„rt att fĂ„p att lĂ„ta bra. Det beror helt enkelt pĂ„ hur mycket tid man vill lĂ€gga ner pĂ„ att jobba med pluggen. Det finns inte (Ă€nnu) i Gmformat sĂ„ det Ă€r lite plockigt att jobba med sequencer om du vill köra pekfingerpolka pĂ„ tangentbordet eller som i mitt fall midistyra med sitt lilla miditrumset. EZdrummer lĂ„ter mycket bra och Ă€r en lĂ€ttskött plugg som inte krĂ€ver sĂ„ mycket pyssel. Jag skulle nog satsa pĂ„ den om du inte Ă€r en teknik- och programmeringsnörd. đ
brojd Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 DFH Ă€r klart kompetent, men ocksĂ„ ganska svĂ„rt att fĂ„p att lĂ„ta bra. Det beror helt enkelt pĂ„ hur mycket tid man vill lĂ€gga ner pĂ„ att jobba med pluggen. Det finns inte (Ă€nnu) i Gmformat sĂ„ det Ă€r lite plockigt att jobba med sequencer om du vill köra pekfingerpolka pĂ„ tangentbordet eller som i mitt fall midistyra med sitt lilla miditrumset. EZdrummer lĂ„ter mycket bra och Ă€r en lĂ€ttskött plugg som inte krĂ€ver sĂ„ mycket pyssel. Jag skulle nog satsa pĂ„ den om du inte Ă€r en teknik- och programmeringsnörd. đ HĂ„ller helt klart med om att DFH Ă€r betydligt krĂ„ngligare och "pilligare" att ha och göra med Ă€n tex. EZdrummer... Men att det skall vara svĂ„rt att fĂ„ det lĂ„ta bra vette fan... tycker nĂ€sta det Ă€r bland de mest "lĂ€ttrattade" trummljuden... Kan iofs. vara en vanesak, men jag tycker det Ă€r mĂ„ngsidigt och relativt enkelt att fĂ„ till det sound man söker efter.. Vill man pilla ordentligt kan man ge sig pĂ„ DFH Superior, vilket jag inte rekommenderar i ett "kreativt" lĂ€ge... Men nĂ€r man börjar gĂ„ in i "produktionslĂ€ge" tycker jag det Ă€r precis vad det heter.... Superior. đ
Lundin Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Vill man pilla ordentligt kan man ge sig pĂ„ DFH Superior, vilket jag inte rekommenderar i ett "kreativt" lĂ€ge...Men nĂ€r man börjar gĂ„ in i "produktionslĂ€ge" tycker jag det Ă€r precis vad det heter.... Superior. đ ...Sa han o satte ut en annons pĂ„... Superior.. Kunde inte undgĂ„ att fnissa lite lĂ€tt, Brojd
djonas Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 .. för dom pengarna pluggen kostar och den tiden man behöver lĂ€gga ner pĂ„ en trumprogrammering kanske jag skulle flikat in samtidigt för att undvika missförstĂ„nd Hemligheten stavas "mallar". đ
sixties Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Tycker fortfarande att Groove agent Àr ett bra alternativ men jag har ju inte testat EZdrummer förstÄs. Enkelt att anvÀnda och lÄter helt ok med lite pluggar och eq.
brojd Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 (redigerat) Vill man pilla ordentligt kan man ge sig pĂ„ DFH Superior, vilket jag inte rekommenderar i ett "kreativt" lĂ€ge...Men nĂ€r man börjar gĂ„ in i "produktionslĂ€ge" tycker jag det Ă€r precis vad det heter.... Superior. đ ...Sa han o satte ut en annons pĂ„... Superior.. đ Kunde inte undgĂ„ att fnissa lite lĂ€tt, Brojd đ Jaja... hade Ă€ndĂ„ annonsen ute.... kunde inte motstĂ„.. Men, jag Ă€r inte ensam om att tycka det Ă€r en kanonprodukt sĂ„... Edit - Nu nĂ€r det kommit RTAS stöd för Superior kanske man skulle dra in annonsen... đ Redigerat 11 juli 2006 av brojd
Lundin Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Hemligheten stavas "mallar". đ Ok.. det finns en poĂ€ng i det du sĂ€ger förstĂ„s.. hmmm.. du Ă€r vĂ€l gitarrist va đ Trum-mallar i en trummis öron dĂ€remot...?? nja.. vad gör man i livet dĂ„ đ ..nu droppar jag det hĂ€r..
djonas Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Hemligheten stavas "mallar". đ Ok.. det finns en poĂ€ng i det du sĂ€ger förstĂ„s.. hmmm.. du Ă€r vĂ€l gitarrist va đ Trum-mallar i en trummis öron dĂ€remot...?? nja.. vad gör man i livet dĂ„ đ ..nu droppar jag det hĂ€r.. đ yes jag Ă€r gitarrist frĂ€mst men spelar Ă€ven andra instrument, dĂ€ribland trummor. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.