Jump to content
Annons

Vilken gitarr pod ska jag köpa?


Cheese

Recommended Posts

Hej! Jag hade tänkt köpa mig en gitarr pod och då undrar jag om ni har något förslag på vilken jag ska köpa. Först och främst är jag ute efter en pod med en bra dist. Jag har kollat lite på en POD line 6, finns det några andra än den och vilken är bäst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har kollat lite på en POD line 6, finns det några andra än den och vilken är bäst?

Hej,

Jag har Line 6 GuitarPort.

Fördelen är att att den låter bra och att det finns massor med möjligheter att skapa ljud. Om man har abbonnemanget (ca 70 kr mån) kan man bl a söka på på sin favoritgitarrist och få ett ljud som liknar detta.

Av någon anledning låter de tidigare versionerna av programvaran bättre än de senare.

Jag kör med version 1.14.

Nackdelen är att den drar processorkraft från datorn vilket kan vara besvärande om man vill lägga på gitarr i slutet av ett färdigt projekt. Oftast har man då en massa plugins som också drar en hel del CPU från datorn.

Om du ska köpa en Line6 POD välj då den tidigare versionen som heter 'Version 2' eller något liknande. De nya XT-modellerna låter inte bra - tycker jag.

Hälsningar Kent J.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med Pod XT o är ganska nöjd med den (med "ganska" menar jag att den låter bra ... men inte lika bra som en bra uppmickad fet stack skulle göra!). Dessutom har jag inte uppdaterat firmware sedan förra sommaren och upptäckte att senaste uppdaten gav både nya stärkarmodeller och effekter - och de lät riktigt bra. Därtill kan du köpa till tre uppgraderingspaket med ännu mer innehåll. Plus att de nyligen släppt en uppdatering som gör att du kan köra bas igenom din Pod också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Pod XT och jag tycker den är skitbra. Preset ljuden är inte alltid så roliga för eget spel även om de liknar dess original ganska bra. Men det gäller att härja runt med den och skapa bra ljud. Jag har slängt in den i min rigg nu tillsammans med ett Line 6 pedalbord och är nöjd. Min 5150 är lite bättre på tung dist så det blir nog en A/B switch som komplement.

Har spelat in ett par plattor med XT'n, ibland direkt in och ibland in i slutsteget på en stärkare som jag mickat upp. Go 4 it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...