Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag Àr intresserad av att köpa ett nytt ljudkort i "Creative Sound Blaster X-Fi" serien. Den funktionen som jag Àr mest intresserad av Àr att kunna spela in ljud frÄn min elgitarr, samt anvÀda hela datorn som en alternativ förstÀrkare om det Àr möjligt? Min frÄga Àr dock; vilket ljudkort i serien bör jag köpa för att kunna ha möjligheten att göra detta? Samt Àr det jag önskar möjligt?

Tacksam för svar! 🙁

Annons
Postat

Soundblaster Àr vÀl inte det första ljudkort jag tÀnker pÄ för musikproduktion.

Gör en sökning pÄ ljudkort hÀr pÄ forumet sÄ finns det massor med information om ljudkort för ÀndamÄlet.

Dock inte sÄ mycket om Soundblaster, anledning enligt ovan.

Postat

X-Fi korten Àr ett av de bÀsta ljudkorten pÄ marknaden just nu, det Àr en helt ny typ av ljudkort, det har ingeting med de gamla "soundblaster" korten och göra. Jag skulle helst vilja ha ett specifikt svar, tack ÀndÄ.

Postat

Jag har ett Sound Blaster X-Fi Fatal1ty och det funkar utmÀrkt för ditt syfte. Finns sÀkert nÄgon mer modell i serien som gör det ocksÄ.

Min modell ingick i ett Hempc-paket, det Ă€r dĂ€rför jag har just den. Trivs bra med det Ă€n sĂ„ lĂ€nge eftersom man kan vĂ€xla mellan Entertainment mode och Audio creation. Smidigt för mig som anvĂ€nder datorn till mer Ă€n att göra musik 🙁

Postat

Allright, kan du förklara exakt hur det funkar om jag vill ansluta min gitarr? MÄste man ha nÄgon speciellt kontakt eller annat extra material?

Postat

rakt in i vadÄ? framsidan eller baksidan? Skulle vara trevligt om du försökte uppge lite mer information... Àr det möjligt att anvÀnda datorn som en förstÀrkare samt spela gitarr samtidigt som lÄtar frÄn datorns hÄrddisk?

Postat
Àr det möjligt att anvÀnda datorn som en förstÀrkare samt spela gitarr samtidigt som lÄtar frÄn datorns hÄrddisk?

Ja. Det Ă€r TonePort som du har letat efter. 😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.