Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena alla hÀr pÄ Studio!

jo det e la sÄ att man först skall betÀmma sig vilket program man skall anvÀnda för att skapa musik...

jag har skapat musik innan i fasttrecker 2.... sÄ jag e ingen nybörjare...

Jag skulle viljat ha ett program dÀr mn kan skapa musik untan Egna instrument.

AlltsÄ skapa musik pÄ datorn utan att skalla massa andra instrument...

jag har hört talas om en del program men jag vet inte om det finns instrument...

jag vill inte bara ha "Microsoft WS Synth"...... utan andra ocksÄ

Dessa har jag hört talas om:

Cubase / SX

Fruity Loops

Logic Pro (inte PC đŸ˜± )

Magix

Reason

.... sÀg mig vilka som har instrument m.m och vilka ni föredrar....

Annons
Postat

Är du van vid trackers, bör du kolla in MadTracker först. Det Ă€r en tracker som bla. stöder VST-instrument och Rewire.

Reason Ă€r ett fint val ifall du vill satsa vidare. Även Cubase SE, Live, Acid Pro eller Fl Studio.

Postat

De verkar nog som propellerhead reason sku vara det bÀsta för dig att börja med.

Postat
AlltsÄ skapa musik pÄ datorn utan att skalla massa andra instrument...

Skallar du dina instrument? SjÀlv spelar jag pÄ dem.

GÄ in pÄ Propellerheads hemsida och klicka pÄ gubben som kastar en workstation i papperskorgen. DÀr kan du lyssna pÄ en del av de ljud som följer med programmet. Tanka sedan hem demot och prova det sjÀlv. HÄll sedan dina tassar borta frÄn DC++ och köp programmet.

Postat (redigerat)
Ett annat trackerprogram som anses vara ledande Renoise

VST Instrument stöd, vilket inte Reason har.

Ja, Renoise Àr faktiskt riktigt skönt, och billigt dessutom. Gratis VSTi finns det ju gott om. Kolla in den hÀr trÄden.

Redigerat av Pluffo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.