lets_start Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Tjena alla hĂ€r pĂ„ Studio! jo det e la sĂ„ att man först skall betĂ€mma sig vilket program man skall anvĂ€nda för att skapa musik... jag har skapat musik innan i fasttrecker 2.... sĂ„ jag e ingen nybörjare... Jag skulle viljat ha ett program dĂ€r mn kan skapa musik untan Egna instrument. AlltsĂ„ skapa musik pĂ„ datorn utan att skalla massa andra instrument... jag har hört talas om en del program men jag vet inte om det finns instrument... jag vill inte bara ha "Microsoft WS Synth"...... utan andra ocksĂ„ Dessa har jag hört talas om: Cubase / SX Fruity Loops Logic Pro (inte PC đ± ) Magix Reason .... sĂ€g mig vilka som har instrument m.m och vilka ni föredrar....
Vallhagen Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Reason Àr vÀl ett helrÀtt tips. Liksom Project5 V2 (www.cakewalk.com) tjing Bengan
newform Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Cubase eller Logic (beroende pÄ om du kör max/pc) och kör en bridge med reason. (koppla reason till cubase/logic).
Linus Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Ăr du van vid trackers, bör du kolla in MadTracker först. Det Ă€r en tracker som bla. stöder VST-instrument och Rewire. Reason Ă€r ett fint val ifall du vill satsa vidare. Ăven Cubase SE, Live, Acid Pro eller Fl Studio.
lets_start Postat 25 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 25 juni 2006 ja, men jag vill fortsĂ€tta i "musik-skanings branshen" đ
Finito Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 De verkar nog som propellerhead reason sku vara det bÀsta för dig att börja med.
Pluffo Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 AlltsÄ skapa musik pÄ datorn utan att skalla massa andra instrument... Skallar du dina instrument? SjÀlv spelar jag pÄ dem. GÄ in pÄ Propellerheads hemsida och klicka pÄ gubben som kastar en workstation i papperskorgen. DÀr kan du lyssna pÄ en del av de ljud som följer med programmet. Tanka sedan hem demot och prova det sjÀlv. HÄll sedan dina tassar borta frÄn DC++ och köp programmet.
Cloudsurfer Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 Egentligen spelar det ju ingen roll vilket av programmen du anvÀnder, bara du trivs med det du valt.
Dreamtones Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 Ett annat trackerprogram som anses vara ledande Renoise VST Instrument stöd, vilket inte Reason har.
Pluffo Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 (redigerat) Ett annat trackerprogram som anses vara ledande RenoiseVST Instrument stöd, vilket inte Reason har. Ja, Renoise Àr faktiskt riktigt skönt, och billigt dessutom. Gratis VSTi finns det ju gott om. Kolla in den hÀr trÄden. Redigerat 25 juni 2006 av Pluffo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.