Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Använder SX2 i PC, Midi fungerar som det ska, även med tunga och många vst-instruments. Men jag kan inte köra en enda audiofil utan att det börjar hacka och jävlas. Har kört på Omegas asio, Asio4all, alla tänkbara latencyinställningar, med eller utan Internet, utan andra program som kör i bakgrunden, har omintallerat Cubase. Ställer jag in asio på fetaste latencyn blir det dock något bättre, men ändå ohållbart. Ska jag köra flera audiofiler än en funkar det knappt alls.

Skulle vara hemskt tacksam för förslag på vad jag ska ta mig till?

Ramminne: 1024 (ca 350 går åt när jag kör Cubase)

Operativsystem: XP

Processor: Jävligt snabb

Ljudkort: Omega Lexicon

Hårddisk: 120GB (Mycket ledigt utrymme)

Annons
Postat (redigerat)

Kör på Omegas egna ASIO drivrutin.. Den är bättre än Asio4all. Sen kör inte på "värsta inställningarna" bara för att du har "värsta datorn".. 44.1 KHz och 24 bitar är nog lämpligast. Sen är det bäst att ha audiofilerna på egen hårddisk på egen IDE/Sata kanal också.. Får en magkänsla av det kan vara där problemet ligger 😛 . Det finns ju en del info och FAQs på http://www.lexiconpro.com/Omega/asio.asp som kan hjälpa också..

Lycka till! 🙂

EDIT: Ser att det kan vara problem med USB också.. Se till att den sitter på egen "ren" USB anslutning så den inte delar med nån annan pryl.

Redigerat av hegobald
Postat
Kör på Omegas egna ASIO drivrutin.. Den är bättre än Asio4all. Sen kör inte på "värsta inställningarna" bara för att du har "värsta datorn".. 44.1 KHz och 24 bitar är nog lämpligast.  Sen är det bäst att ha audiofilerna på egen hårddisk på egen IDE/Sata kanal också.. Får en magkänsla av det kan vara där problemet ligger 😛  . Det finns ju en del info och FAQs på http://www.lexiconpro.com/Omega/asio.asp som kan hjälpa också..

Lycka till!  🙂

EDIT: Ser att det kan vara problem med USB också.. Se till att den sitter på egen "ren" USB anslutning så den inte delar med nån annan pryl.

ok, tack. ska testa att lägga över audio på annan hårddisk, har några stycken. Skulle du kunna utveckla det där med IDE/Sata litegrand ?

Postat
Skulle du kunna utveckla det där med IDE/Sata litegrand ?

Jo så att hårddisken sitter på en egen kabel ensam.. så den inte delar bandbredd med nåt annat typ annan hårddisk eller DVD-brännare eller nåt. Men jag såg att Omega burken använder USB 1.1 och det ha i sig max 11 Mb/S bandbredd så det är nog främsta falskhalsen skulel jag tro..

Postat

Jag testade att spara audio, jag faktist hela skiten på annan hårddisk - och det funkade! Du är ett JÄVLA GENI Hegobald. Tack så förbannat mycket. Kontakta mig om du får problem i framtiden med vad fan som helst, så kanske jag kan gottgöra dig. Jag var nära att slå sönder den här jävla burken

Postat
Jag testade att spara audio, jag faktist hela skiten på annan hårddisk - och det funkade! Du är ett JÄVLA GENI Hegobald. Tack så förbannat mycket. Kontakta mig om du får problem i framtiden med vad fan som helst, så kanske jag kan gottgöra dig. Jag var nära att slå sönder den här jävla burken

Hehe Tackar! 😱 Håll dig bara på det här forumet så löser det sig nog..

Nu ska jag tända grillen.. Har lite häftigt marinerat älgkött att att trolla med 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.