Jump to content
Annons

That's what's the deal I'm dealing in


Recommended Posts

LÅTNAMN: We Speak Swedish

ARTIST/GRUPP: yessongs

GENRE: shut up and play your guitar

LÅTLÄNGD: 2:11

KOMPOSITÖR: yessongs

INSPELNINGSÅR: -06

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.0 megabyte

STATUS: Färdig demo

Ibland spelar delarna större roll än helheten. Men visst är Zappa supercoolaste gitarristen?!?! Och jag måste ge min egen distansmickade fuzzton en komplimang: "Bra gjort, arbeiter fuzzface!"

we_speak_swedishmp3.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har hela tiden trott att du tagit ditt namn efter Yes trippel-livealbum som heter "Yessongs". Men det kanske var fel?

Och, Nej! Zappa kvalar inte ens in på tio i toplistan över viktigaste/coolaste gitarristerna.

Rätt kul annars! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

dede hamnar härmed på toppen av min "shit-list"! Men slinker sedan ner till fjärde/femte-plats eftersom dede identifierade mitt alias-ursprung (d.v.s. Yes trippel-livealbum).

Hur kan någon INTE gilla Zappas gitarrsolon? Dom är ju så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att man ska sätta någon på någon "shit list " för att man inte har förstått Zappas storhet som gitarrist. Han tillhör tveklöst en av mina favoriter men förstår varför inte alla gillar honom. Oförutsägbarheten är en anledning tror jag. Zappa var ALDRIG förutsägbar!

Din låt är ok men inte så mycket Zappa som jag hade hoppats.

Trevlig midsommar!

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att man ska sätta någon på någon "shit list " för att man inte har förstått Zappas storhet som gitarrist. Han tillhör tveklöst en av mina favoriter men förstår varför inte alla gillar honom. Oförutsägbarheten är en anledning tror jag. Zappa var ALDRIG förutsägbar!

Din låt är ok men inte så mycket Zappa som jag hade hoppats.

Trevlig midsommar!

Tobbe

Tack för dit försvar, Grannnen! Jag tror absolut 3xyes skämtade där.

Bor du i Malmö? Då måste vi absolut ta en skål nånstans!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst figur som du kanske kan utveckla i ett större samanhang....beträffande gitarrister hit och dit så har jag dålig koll på FZ och ser honom som en ganska outforskad fläck på kartan för min del men ska ta itu med honom vad tiden lider, har en polare som trycker på då och då....bra tänk iaf i dina alster...jag gillar 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Zappa har lika mycket skit som han har geniala ideer men det gör honom inte till nån supergud som man måste gilla vilket också var hans epitet, att man sågar en person pga hans musiksmak liknar bara skit i mina ögon, ungefär som idioter som tycker att bara för att jag spelar gitarr så måste jag tycka att Jimi Hendrix var gud, sorry to inform you, "he sucked in much" det finns mycket som är bättre och det måste man respektera som människa att människor tycker... Zappa skrev lika mycket skitmusik som han skrev geniala saker men det gör honom inte till geni utan bara en i mängden duktiga kompositörer, inget annat, sen ska man inte glömma att musik som annan konst bara är i betraktarens ögon inget annat, det som är bra hos den ene är kanske skit hos dena andra, thats life och det är liksom ens rätt att tycka utan dina kortsiktiga villfarelser om nåt annat! om du gillar Zappa fine, det finns de som inte gör det och det gör dom inte till mindre värda människor utan tvärtom de har helt enkelt en åsikt olik din vilket gör dina uttalande till löjliga och imbicilla då du gör andra till mindre värda då de inte gillar zappa, dessutom kan jag tillägga att jag har hela YES samling och YES SONGS är inte deras bästa enligt min smak utan en helt annan platta men det har ingen relevans här just nu utan du lever bäst med vetskapen om att den finns andra som tyckler annat!

Ta en sup och fatta att det finns fler på planeten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dede, jag skämtade. Jag vill ju inte att det skall bli dålig stämmning här på forumet 🙂 så det är väl säkrast att förtydliga det.

Tror inte att jag är beredd att lägga nån mer energi på just den här låten -- tycker att en del av charmen ligger i att den är hastigt ihopslängd. Ang Zappas gitarrsolon tror jag att man måste "kliva in" i hans musik för att riktigt uppskatta hans val av melodier, men det gäller väl all musik. Tycker sällan att mina största favoriter ger snabb avkastning, och Zappa måste man vilja gilla. (Jävla massa snack om Zappa. Tro nu inte att jag på nått sätt jämför mig själv vid honom; han är onåbar 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Krokodilen; Det här hör jag gärna om och om igen! Men gärna längre! 😉

...och till alla självutnämda ordningspoliser utan tillstymmelse till humor: Ni sätter Er själva exakt i samma position som Ni vill placera Yessongs i, dvs fördömmare!!

Tröttsamt.

Dede själv tycks dock ha både humor och överseende :rolleyes:

Skriv om musiken istället.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hajar man inte Zappas storhet som kompositör och gitarrist så hajar man inget om musik överhuvudtaget är min bestämda åsikt, ok om man inte älskar det pga det ena eller andra skälet men jag misstänker att de som säger att han inte platsar på 10 i topp listan har något usel koll eller helt enkelt inte lyssnat/sett ordentligt!!!

Jag känner väldigt många gitarrister i olika genres som aldrig skulle uttala sig på annat sätt än att han var en av de verkligt stora/egna och stilbildande och framförallt inspirerande för hans adepter och lärlingar/medmusiker som tex Steve Vai m.fl...

Bara att djupstudera för er som missat, garanterat väl investerad tid!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Schysst låt, fast det känns lite som intro som aldrig följs av en låt. Kan inte uttala mig om hur mycket Zappa det var i den, men det skulle kunna vara lite Howe faktiskt tycker jag. Schysst ton.

Och mycket trevligt att fler uppskattar Yes! Fantastisk bred musik.

Skål Lasse! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hajar man inte Zappas storhet som kompositör och gitarrist så hajar man inget om musik överhuvudtaget är min bestämda åsikt, [...] Jag känner väldigt många gitarrister i olika genres som aldrig skulle uttala sig på annat sätt än att han var en av de verkligt stora/egna och stilbildande och framförallt inspirerande för hans adepter och lärlingar/medmusiker som tex Steve Vai m.fl...

Kan tänka mig att det är många gitarrister som namedroppar Zappa. Och visst kan man se det som ett belägg för att Zappa, som gitarrist, är värd att studera. Man kan också tolka det som att han är ett namn på listan över gitarrister man bara måste gilla/ha lyssnat på/studerat etc för att kunna anse sig som modern rockgitarrist. Tråkigt i så fall...

Angående din låt Yessongs. Härlig stämning! Vackert grundkomp med akustisk gitarr och klockspel. Och ovanpå det en gitarrmelodi med stora supersköna intervaller. I like! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag tror absolut 3xyes

vänta nu, dede. Tänker du bara på mig?

Om låten: fin. Hypnotiserande. Bra harmisar och arbete med kompet. Även om alla saker inte är perfekta, som du själv berättade, tycker jag du ska ha den såhär. För känslan är perfekt.

Angående zappa så är han på min top-top shitlist. Och jag har hört alla skivor och kommit fram till det, därmed basta. 😉 Men jag gillar din musik ändå. puss

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror absolut 3xyes

vänta nu, dede. Tänker du bara på mig?

Om låten: fin. Hypnotiserande. Bra harmisar och arbete med kompet. Även om alla saker inte är perfekta, som du själv berättade, tycker jag du ska ha den såhär. För känslan är perfekt.

Angående zappa så är han på min top-top shitlist. Och jag har hört alla skivor och kommit fram till det, därmed basta. 😮 Men jag gillar din musik ändå. puss

Ja du är så jävla snyg. Max-filmer XXX-rated! 😉

Jag har inte lyssnat på alla Zappa 3xFlorian. Men från 1966 års Absolutely Free till Roxy and Elswhere har jag nog rubet förurom "Weasel ripped my Flesh".

Och jag har kommit till samma slutsats som 3mXA. Förutom "Brown shoes don´t make it. Den är en höjdare. Men så är det ju med smak! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

och med det menar du?

det är ju inte speciellt många plattor emellan de du nämnde liksom,finns ju oerhört många fler och i mina öron bättre produktioner från 1973 och framåt,även om jag gillar Freak Out oxå...slit samma-- smaken är som baken,men att säga att han är shit etc är inte ett övervägt uttalande inom musikvärlden skulle jag vilja påstå...

Link to comment
Dela på andra sajter

r inte ett övervägt uttalande inom musikvärlden skulle jag vilja påstå...

😳 Jag gillar dig Florian! Hur kommer man fram till sådana statement?

Sov gott! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...