Jump to content
Annons

Recommended Posts

rankey (oregistrerad)
Postat

Okej, skulle precis börja spela in genom min Studio Projects VTB1 mickförstärkare men det visade sig att det inte kommer nåt ljud från högra kanalen. Testade olika sladdar, kopplade även in hörlurarna (som fungerar faktiskt annanstans) direkt till VTB1, fortfarande inget i höger. Kopplade bort allt, kopplade in igen - bara vänster fortfarande som ger ljud. Testade både från Line Out utgången och Balanced Out - samma resultat.

Finns ju ingen on-off knapp på den, den ska ju inte kunna dö av att jag sätter på strömmen på eluttagsknappen, som även försörjer flera andra saker som dagligen är igång? Vad har hänt isåfall?

Har jag missat nåt eller är den så död att det bara är slänga o tjacka ny?

Känns surt då jag knappt har använt den sen i höstas då jag skaffade den.

Annons
rankey (oregistrerad)
Postat

Jovisst.. ny. Men på nätet.. e-music tjafset. Kommer säkert ta 100 år innan de skickar en ny, om det nu är nåt sånt fel där garantin gäller. Behöver den fort som satan.

Postat

Men VTB är ju en monopryl.

Skall bara bli ljud i den kanal du ansluter utgången till.

Höger ELLER vänster... typ 🙂

rankey (oregistrerad)
Postat

Hmm.. vad jag vet ska den ge en likadan signal i vänster och höger isåfall. Det har den iaf gjort förut. 🙂

Postat

Eller så är monitorlyssningen i ljudkortet fel.

Antingen kan du lyssna på insignal (t ex mono) eller utsignal och då hörs det i båda kanaler. Lite svårt att förklara och beror på ljudkortet men så funkar det hos mig.

Vid inspelning hörs vänster och vid uppspelning hörs båda.

rankey (oregistrerad)
Postat

Ja, spelar jag in på en monokanal så hörs resultatet i båda såklart. Men jag ska fortfarande höra mig själv i både vänster och höger när jag inte spelar in väl? Kopplar jag in lurarna i VTB direkt ska ju ljud komma i båda. Det har det iaf alltid gjort hittills, alla inspelningar jag gjort med VTB har gjorts på stereokanaler utan problem.

Aja, får ta fixa garantin snart och klara mig med monokanaler o en hörlur tills jag är klar med inspelningarna.

rankey (oregistrerad)
Postat

Antingen kan du lyssna på insignal (t ex mono) eller utsignal och då hörs det i båda kanaler. Lite svårt att förklara och beror på ljudkortet men så funkar det hos mig.

Tänkte också först att det är nåt med ljudkortet, men som sagt, kör jag in lurarna direkt i VTBn så är det samma resultat - inget ljud i höger. Och det gäller båda utgångarna i VTBn.

Postat

Tänkte också först att det är nåt med ljudkortet, men som sagt, kör jag in lurarna direkt i VTBn så är det samma resultat - inget ljud i höger. Och det gäller båda utgångarna i VTBn.

VTB-1 är, som redan har sagts, en monopreamp. Det finns alltså ingen höger eller vänster kanal på den, utan den skickar enbart ut i mono. Du ska alltså söka efter felet i inställningarna i ditt program.

Lurar i VTB-1? 😉 Den har ingen hörlursutgång - och om du ändå har lyckats hitta någonstans som du får ljud i lurarna, så kommer det garanterat bara att låta i den ena kanalen, eftersom den, som sagt, är en monopreamp... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.