Jump to content
Annons

Minns ni mig?


Recommended Posts

LÅTNAMN: Happy

ARTIST/GRUPP: Mikael Andersson

GENRE: Gitarrorienterad hårdrock?

LÅTLÄNGD: 1:30

KOMPOSITÖR: Mikael Andersson

PRODUCENT: Mikael Andersson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192

STORLEK: 2 MB

STATUS: Skiss

Ja, vad tycker ni om idén? Är det för mycket malmsteenish? Försökte göra denna lite glad.

Bara en skiss än så länge! Ge mig motivation och synpunkter på upplägget. Det ljudtekniska är i sammanhanget helt ointressant.

guran.JPG

happy11.mp3

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gott med lite onani. Lite malmsteen får jag känsla av, även en släng av gilbert någonstans i inledningen

Öva lite på att få övergångarna lite "renare". Det känns lite svårt att få ett sammanhang mellan delarna, speciellt i början. I slutet blir mycket bättre, där sitter det som det ska 😛

Shredda på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du börjat lira på allvar igen! 😛

Låten påminner lite om helloween faktiskt... bara att de är lite för glatt 🙂

Tycker om början, riffet låter lite bumbibjörnarna... eller va hette de barnprogramet nu... luftens hjältar 🙂 men vafan! 🙂 du gjorde ju en glad låt sa du 😄

Andra riffet är riktigt gött och påminner om Yngwie som Johahl sa... 😎

Rock on...

/jonson...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så på det stora hela gillar ni det?

X-enon: Haha tycker du det? Luftjens hjältar. Åeå flygplan....

jodahl: Håller med dig om övergångarna.

Otto: Som sagt, det är bara att lira mer. Hur länge har du spelat gitarr?

Moberg: Tack för kommentaren och kul att du minns mig. Börjar snart bli dags för en ny sångduell tycker jag 😎

Danabacken: Tack. Nej jag gillar heller inte trummorna direkt. Det är oftast de jag lägger ner minst tid med. Bara en grund så att säga.

Och tack till er andra 60 som lyssnat men inte orkat skriva något 😱

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Gott att höra! Gillar de första 30 sekuderna mest. Malmsteenish, javisst, men...

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad du vill med denna idé, skall det var gitarr uber alles eller är det bara nu på skisstadiet som gitarren får göra/vara allt?

Början är bäst - bra (förutom tråkiga trummor). Där låter det just som det du eftersträvade, glatt och ljust. Men det är väldigt kort och sedan känns låten mest som en ursäkt för att vräka solo (sololiknande rapsodiska partier). Det enda man (jag) kan uppskatta är att du är väldigt flyhänt... men det räcker inte. Har hört massor av flyhänta gitarrister.

Tyvärr får jag "Rapsody in Hårdrock" känsla här. Alltså passar in i Wells-stuket. Nu är jag väldigt elak 😛 men det är jag ju 😆 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du spelat in med fjäderreverbet på eller lagt på efter? Reverbet låter skit. Ta bort det och släng på nåt snygg delay istället. Annars så rockar det. Lite tråkiga trummor. Lajva till det med mer crashcymbaler här å där. Låter som en tråkig trött Herman Rarebell på riden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man en aktuellt rapport till låten också? 😆

Kul låt! Jag har liiite svårt för tydligt programmerade trummor, men gurorna är goa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...