Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

GÄr det?

Hittade ett samplat leksakspiano som jag vill kunna styra med MIDI.

Hur göra? Jag har försökt men förstÄr inte hur jag ska göra.

Det skulle ju gÄ att lÀsa in ljuden separat i redrum om det inte gÄr att lösa pÄ annat sÀtt.

Jag har ocksÄ SampleTank LE och Xpand men det verkar inte gÄ. SampleTank Àr en light version som inte har stöd för att importera och i Xpand fattar jag öht inte hur man importerar andra filer Àn de som finns i biblioteket.

EDIT: HÀr Àr lÀnk till ljuden: http://www.store.precisionsound.net/redgrandinfo.php

Redigerat av flintan
Annons
Postat

Soundfonts kan du öppna direkt i NNXT.

Skapa en sampler, klicka pÄ Open patch, leta upp din sf2 och dubbelklicka pÄ den. Nu ser du alla patchar och samplingar som finns inuti. VÀlj ett ljud och lira!

Postat

Tack för snabbt svar.

Ok, har försökt men det vill inte.

Jag har Reason adapted (Digidesign) 3.0.1

NNXT finns inte hÀr..

Samplern i min version heter NN19. GÄr det ÀndÄ?

NÀr jag vÀljer "browse sample" kommer alla samplingar upp. Men det hÀnder inget nÀr jag klickar pÄ öppna.

Postat

Nu spelar den men det Àr bara en sample som laddas och pitchas till övriga toner. Antar att det Àr sÄ det funkar men det lÄter skit.

GÄr det att ladda en sampling för varje ton?

Postat

Strunta i patch isÄfall.

Klicka "Open sample" istÀllet, markera alla ljudfiler och klicka OK.

Högerklicka i NN19:s fönster och vÀlj "Automap samples".

Nu har du alla samples splittade över klaviaturen.

Postat

Nu kommer en till riktig bult frÄga..

Linus, jag försöker ladda din och mornels "god jul" refill men reason sÀger att det Àr ett "bad format" och vÀgrar öppna den... Vad kan det bero pÄ?

Jag tÀnkte prova att byta ut leksakspianot mot speldosan ist..

Postat
"bad format"

Skadad fil. Ladda hem igen. :rolleyes:

Postat

God Jul refill?!?

Vill ha!!!

Var?

Postat
"bad format"

Skadad fil. Ladda hem igen. 🙂

Jag testade faktiskt det men det var samma Ă€ndĂ„.. 😳

Filen ser exakt likadan ut för datorn som den andra medföljande ljudbanken sÄ det Àr jÀttekonstigt.

Kan det vara nÄn slags begrÀnsning i Reason adapted?

Postat

Ja. En av begrÀnsningarna Àr att du inte kan ladda andra refills Àn de som kommer med leveransen (typ).

Jag tror det stÄr ganska exakt om begrÀnsningarna pÄ nÄgon av de första sidorna i "get me started" eller manualen (eller vilket dokument det nu var).

Jag kör sjÀlv ett Reason 2.5 Adapted

SkÄl o missssÄmmar!

/Bengan

PS

Om du har nĂ„n VST-host, sĂ„ tanka hem gratissamplern SFZ och kör soundfontsen i den 😳

Postat

Attans alltid ska det va nÄt...

Borde det inte gĂ„ att gĂ„ runt den begrĂ€nsningen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Det gĂ„r ju alltsĂ„ att ladda vilka ljud man vill men inte att öppna refills.. Om man packar upp refillen och tar ljuden direkt? GĂ„r det? 🙂

Ska kolla in SFZ finns den till Mac? Jag har Live som numera stödjer VST pluggar. 🙂

SkÄl! Och tack för tipset.

Glad Missommar

Postat

Ok, sÄg att SFZ bara finna till Windows.

Finns det nÄgon liknande till Mac som kan lÀsa .rfl filer?

Postat (redigerat)

Ja, sÄklart! För ett ögonblick glömde jag att du körde Adapted.

Refills Àr enbart för Reason, och Àr inte samma sak som Soundfonts.

Om du vill kan jag göra en "refill-fri" version av speldosan efter midsommar, packa ner och maila till dig.

Redigerat av Linus
Postat

Ja, sÄklart! För ett ögonblick glömde jag att du körde Adapted.

Refills Àr enbart för Reason, och Àr inte samma sak som Soundfonts.

Om du vill kan jag göra en "refill-fri" version av speldosan efter midsommar, packa ner och maila till dig.

Tack, verkligen!

Men jag har hittat en speldosa som har jĂ€ttfin klang, spelar fyr elise.. TĂ€nkte försöka sampla den ist. 😳

Men tack Ă€ndĂ„! Vilken support man fĂ„r hĂ€r pĂ„ forumet... 😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.