Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Jag anvÀnder cubase SX 3.1.1 jag vill ju skapa egen melodi (förmodligen MIDI) NÀr jag trycker att lÀgga till ett "MIDI Track" det funkar ju.. men hur skall jag dÄ kunna skapa medlodi (tex. att komma in till Key Editor) sÄ att man kan plinga in lite egen musik =) // MVH Lern_Cubase (samt anvÀndernamnet beskriver ju att jag hÄller pÄ att lÀra mig Cubase)
ThomasJ Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Hej och vÀlkommen! Innan nÄgon annan med argare ton svarar sÄ svarar jag sÄ vÀniligt jag kan! VÀlkommen hit. LÀs din manual sÄ skall du snart vara igÄng!
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Hej och vĂ€lkommen! Innan nĂ„gon annan med argare ton svarar sĂ„ svarar jag sĂ„ vĂ€niligt jag kan! VĂ€lkommen hit. LĂ€s din manual sĂ„ skall du snart vara igĂ„ng! Manual = Engelsk đł inte bĂ€st pĂ„ att lĂ€sa engelska
Majken Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 BestĂ€ll ett exemplar av Studios Cubase Special - www.studio.se/cubase đł /Majken
Hellpig Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Skapa en inspelningsyta, dubbelklicka pÄ denna och du kommer till "pianorullen" dÀr du kan peta in toner som du vill.
ThomasJ Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 ett hett tips Àr ju Majkens "skola" http://www.majken.se/cubase/
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Ok jag besĂ€llde den tidningen, den sĂ„g frĂ€stande ut för mig đł
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Skapa en inspelningsyta Japp det var det ja... hur skapar man en sÄdan?
Linus Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Skapa en inspelningsyta Japp det var det ja... hur skapar man en sĂ„dan? AnvĂ€nd pennan pĂ„ midispĂ„ret. Nu fĂ„r du tĂ€nka sjĂ€lv. đł
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 det kommer inget ljud nÀr jag klickar pÄ tageterna, inte heller nÀr jag spelar upp....
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 (redigerat) Jag hittade det: Microsoft GS Wavetable SW synth finns edt inte andra som man kan tex. plug-in eller nÄtt om man inte vill ha den? Redigerat 20 juni 2006 av Learn_Cubase
ThomasJ Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Jag hittade det:Microsoft GS Wavetable SW synth finns edt inte andra som man kan tex. plug-in eller nÄtt om man inte vill ha den? klart det fins plugins , sÄkallade VST(i) en dÄ mÄste du ju ha sÄdana sÄklart!
Linus Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Hade du rÄd med SX-versionen? DÄ har du sÀkert rÄd med fler tidningar ocksÄ. Följ lÀnken tidigare till Majkens sida och lÀs. Den Àr pÄ svenska.
steflund Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 (redigerat) Hade du rĂ„d med SX-versionen? DĂ„ har du sĂ€kert rĂ„d med fler tidningar ocksĂ„. Haha... jag vet vart du vill komma! đČ EDIT: Majkens sida Ă€r för övrigt vĂ€ldigt bra, tydliga förklaringar tyckte jag det var. I like. Redigerat 20 juni 2006 av steflund
x-pander Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Du kanske skulle börja med nÄgot enklare program???
steflund Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 (redigerat) Du kanske skulle börja med nÄgot enklare program??? Nja... det Àr vÀl bara att köra pÄ liksom, dÄ man fattar ungefÀr de möjligheter som finns sÄ Àr det ju inte sÄ svÄrt. Vilket program skulle detta vara? Cakewalk Express (vet ej om det finns kvar) isÄfall? EDIT: det Àr det som Àr Sonar eller? Redigerat 20 juni 2006 av steflund
x-pander Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 (redigerat) Du kanske skulle börja med nĂ„got enklare program??? Nja... det Ă€r vĂ€l bara att köra pĂ„ liksom, dĂ„ man fattar ungefĂ€r de möjligheter som finns sĂ„ Ă€r det ju inte sĂ„ svĂ„rt. Vilket program skulle detta vara? Cakewalk Express (vet ej om det finns kvar) isĂ„fall? EDIT: det Ă€r det som Ă€r Sonar eller? Jag tĂ€nkte nog mer pĂ„ att nivĂ„n verkar ligga i stil med floops đ Redigerat 20 juni 2006 av x-pander
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 jag Àr inte sÄ himla nybörjare alltsÄ...
Itzhak Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Jag hittade det:Microsoft GS Wavetable SW synth finns edt inte andra som man kan tex. plug-in eller nÄtt om man inte vill ha den? det finns sÀkert pÄ samma stÀlle som du köpte cubase.
kirtaphus Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 (redigerat) Hade du rĂ„d med SX-versionen? DĂ„ har du sĂ€kert rĂ„d med fler Följ lĂ€nken tidigare till Majkens sida och lĂ€s. Den Ă€r pĂ„ svenska. Det Ă€r som vanligt pĂ„ forumet ingen förĂ€ndring. đ Dessa sjĂ€lvutnĂ€mnda licenspoliser som inte kan ge ett rakt svar utan att komma med dessa smĂ„ kommentarer som Ă€r sĂ„ onödiga för ett trevligt forum. Snart fĂ„r man scanna upp ett kvitto eller serienummer för slippa kommentarena. Learn_CubaseÂŽs frĂ„ga: Tror du har fĂ„tt en bra början hur du kommer i gĂ„ng av nĂ„gra vĂ€nliga hĂ€r. Redigerat 20 juni 2006 av kirtaphus
Itzhak Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Dessa sjÀlvutnÀmnda licenspoliser som inte kan ge ett rakt svar utan att komma med dessa smÄ kommentarer som Àr sÄ onödiga för ett trevligt forum. jag kan inte hjÀlpa att det Àr sÄ roligt.
Hype Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Dessa sjÀlvutnÀmnda licenspoliser som inte kan ge ett rakt svar utan att komma med dessa smÄ kommentarer som Àr sÄ onödiga för ett trevligt forum. jag kan inte hjÀlpa att det Àr sÄ roligt. ja, sitter man med SX Ä fattar inte nÄge sÄ har man blivit duktigt blÄst i muskaffÀren lr tankat pirat... =)
Majken Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Mjae nu stÀnger vi den hÀr trÄden. För den som tycker sig kÀnna igen trÄdtypen sÄ hÀnvisar jag till denna: https://www.studio.se/index.php?showtopic=19654&hl= ---- VÀlkommen till forumet Learn_Cubase, skriv en medlemspresentation vettja. /Majken
Linus Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Det har inte bara med licens och pekpinnar att göra. Det Àr tÀmligen svÄrt för herr/fru Learn_Cubase att komma igÄng med inlÀrningen om han/hon börjar med en stor proffsvariant som inte ens mÄnga seriösa projektstudios behöver. Om man inte surfat med en webblÀsare, tror jag inte att det Àr rÀtt vÀg att börja med Dreamweaver och stÀlla frÄgor om HTML-kodning pÄ en gÄng... Salut!
Recommended Posts