Jump to content
Annons

Recommended Posts

R_ett (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har lÀst igenom allt jag kan hitta i forumet och i manualen om Cubase "recording device".

Hur jag Àn bÀr mig Ät sÄ fÄr jag ingen insignal frÄn min mic (som f.ö fungerar utmÀrkt i Cool Edit).

Ljudkort: Maya44 MKII

Program: Cubase SX 3

Har rÀtt Maya asio driver vald. Testat att in ligger pÄ left och dÀrefter valt det som inspelningkÀlla i channel setup. Kollat att ingen volym stÄr pÄ noll (F3) o.s.v Fortfarande ingen signal in. BÄde midi och uppspelning fungerar perfekt.

KÀnns som Ànda förklaring att nÄgot skulle vara mutat, men var isf? Finns sÀkert nÄn instÀllning som jag missat, nÄgon som sitter pÄ rÀtt svar?

Tack pÄ förhand...

/C

Annons
Postat (redigerat)

Är ingĂ„ngarna aktiverade i Device Setup...?

Det kanske ocksÄ kan finnas nÄgon instÀllning i ljudkortets egen kontrollpanel/mixer.

Kom att tÀnka pÄ att vissa ljudkort fungerar lite skumt med Direct Monitoring aktiverat. Du kan kanske testa utan den funktionen och se om det hjÀlper...

Redigerat av Claes
R_ett (oregistrerad)
Postat

Alla ingÄngar Àr aktiverade (eller tror det, stÄr "yes" efter varje kanal) Testat lite olika varianter pÄ ljudkortets egna mixer utan resultat. Tror problemet ligger i Cubase.

Postat

AnvÀnder du Maya-kortet dÄ du spelar in i coolEdit ocksÄ? Eller anvÀnder du ett annat ljudkort? Vad Àr det för mic?

R_ett (oregistrerad)
Postat

Har inaktiverat moderkortets ljudkort, anvÀnder bara maya kortet oavsett program. Det Àr en Röde nt1000 och en vtb1 preamp, men hÄrdvaran Àr det inget fel pÄ.

R_ett (oregistrerad)
Postat

Löste problemet...

Gick in i vst connections (F4) och ingsÄg att jag valt fel "left" input.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.