Jump to content
Annons

Brus i elgitarren


Bulldog

Recommended Posts

Jag har ett problem som jag inte ännu lyckats få något svar på.

När jag ska spela in elgitarren i Cubase så brusar det. Det 'r väldigt irreterande för det brusar inget när man ska spela in ak. gitarr eller sång. Kan det vara dålig Telekabel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var ett tag sen jag gjorde det så jag minns inte säkert men alla förstärkare brusar väl mer eller mindre när man kopplar in en gitarr, annars också.

Vad ville du komma fram till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du vet var bruset uppstår någonstans, det kanske är kass kabel, det kan vara kass hona i gitarren eller så kanske du har för mycket gain på mixerbordet eller ja, det kan ju i princip vara vad som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

lägg alltid till en 50lapp extra när du ska köpa kabel. det är värt det. köp Hotline kabel eller nåt. Testa att byta mickar och se ifall det brusar mindre på vissa osv. därmed kan du se ifall det är nån mick det är fel på./ adama

Redigerat av adama
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har du en gitarr med singel-coils (typ Strata)? Brukar brusa o brumma ordentligt i jämförelse med humbucker-gitarrer... Sen beror det såklart på hur mycket gain du kör med och hur nära skärmen du sitter.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...