Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tack till er som svarat - kan det kanske vara högtalarna? SÄg just att högtalarna mÄste vara "Active speakers or speakers with powered amplifier". Kan detta vara problemet? Hur vet man vilka högtalare som "hÄller mÄttet"?

Annons
Postat

Sorry, hade en trÄd nedan om att jag inte fick nÄgot ljud efter installation av ett ESI Juli@-kort. Har gjort allt som tÀnkas kan efter installationen (tror jag).

Postat

Vad anvĂ€nder du för högtalare dĂ„? Du kan inte bara koppla in högtalarna frĂ„n din stereoanlĂ€ggning direkt i kortet, eftersom de Ă€r passiva och alltsĂ„ krĂ€ver en förstĂ€rkare/slutsteg. Det Ă€r aktiva monitorer som gĂ€ller! 😎

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Tack till er som svarat - kan det kanske vara högtalarna? SÄg just att högtalarna mÄste vara "Active speakers or speakers with powered amplifier". Kan detta vara problemet? Hur vet man vilka högtalare som "hÄller mÄttet"?

Vad har du för högtalare dÄ?

Du verkar ju inte ha en aning om vad du hÄller pÄ med...

Postat
Sorry, hade en trÄd nedan om att jag inte fick nÄgot ljud efter installation av ett ESI Juli@-kort. Har gjort allt som tÀnkas kan efter installationen (tror jag).

stÀll in julia ch 1 och 2 i ljudkontrollen och musikprogrammet

Postat

Nej jag har ingen aning om vad jag hÄller pÄ med, det Àr dÀrför jag vÀnder mig till forumet... ;-)

Jag har gjort alla instÀllningar som ni skriver om.

Försöker man spela nÄgot i t ex W Media Player rör sig staplarna, men inget ljud frÄn högtalarna...

/B

Postat
Vad anvÀnder du för högtalare dÄ?
Vad har du för högtalare dÄ?

😎

Postat

Ok Bengt11!

Det folk hÀr sÀger till dig Àr:

1. Vad har du för högtalare?

2. Dom berÀttar att om du inte har en vanlig stereoanlÀggning (du vet, högtalare förstÀrkare, CD osv) sÄ mÄste du skaffa sk "aktiva högtalare". Aktiva högtalare har en inbyggd förstÀrkare och kommer i vÀldigt skiftande kvaliteer. Allt frÄn vanliga smÄ datorhögtalare för 99:- till fina studiomonitorer som kan kosta flera tusen.

Eftersom ljudkortet inte har inbyggd förstÀrkare sÄ mÄste det finnas utanför antingen i ett par högtalare eller i en stereoanlÀggning.

Lycka till och om du söker mer hjÀlp i forumet sÄ berÀtta gÀrna mer om vad du har. Det blir lÀttare för folk att hjÀlpa dig dÄ.

Postat

Jag tror att jag svarade pÄ detta i den trÄd som inte verkar finnas....

Men mitt svar Àr ju samma som alla andra.

Antingen mÄste du koppla in ljdukortets OUT till din stereos line IN (Funkar med allt utom Phono-ingÄngen, t.ex. CD, AUX, Tuner o.s.v.) DÄ fÄr du ut ljudet genom din stereo.

Annars mÄste du skaffa dig ett par aktiva högtalare, vilka du kan koppla direkt till ljudkortets OUT

Hoppas att du hÀnger med. Annars sÄ för du nog bÄde svara pÄ motfrÄgorna och bidra med lite mer information.

Vi hjÀlper gÀrna till!

Postat

Har inte kunnat svara omedelbart, har jobbat i helgen.

Har en Compaq FS740 med JBL-högtalare som "hÀnger" pÄ sidorna och Sennheiser-lurar. Det krÀvs uppenbarligen "aktiva" högtalare/förstÀrkare för att Juli@-kortet ska fungera och det har vÀl inte JBL-högtalarna...

/B

Postat
Har en Compaq FS740 med JBL-högtalare som "hÀnger" pÄ sidorna

Det Àr smÄ datorhögtalare alltsÄ. De borde dÄ vara aktiva högtalare och strömdrivna med en egen nÀtadapter, eller med strömkabel frÄn monitorn.

Hur Àr de inkopplade i ljudkortet?

Har du testat att koppla in ljudkortet i en hemstereo ocksÄ, eller enbart med dessa smÄ datorhögtalare?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.