bengt11 Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Tack till er som svarat - kan det kanske vara högtalarna? SÄg just att högtalarna mÄste vara "Active speakers or speakers with powered amplifier". Kan detta vara problemet? Hur vet man vilka högtalare som "hÄller mÄttet"?
bengt11 Postat 9 juni 2006 TrÄdstartare Postat 9 juni 2006 Sorry, hade en trÄd nedan om att jag inte fick nÄgot ljud efter installation av ett ESI Juli@-kort. Har gjort allt som tÀnkas kan efter installationen (tror jag).
surikatmamma Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Vad anvĂ€nder du för högtalare dĂ„? Du kan inte bara koppla in högtalarna frĂ„n din stereoanlĂ€ggning direkt i kortet, eftersom de Ă€r passiva och alltsĂ„ krĂ€ver en förstĂ€rkare/slutsteg. Det Ă€r aktiva monitorer som gĂ€ller! đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Tack till er som svarat - kan det kanske vara högtalarna? SÄg just att högtalarna mÄste vara "Active speakers or speakers with powered amplifier". Kan detta vara problemet? Hur vet man vilka högtalare som "hÄller mÄttet"? Vad har du för högtalare dÄ? Du verkar ju inte ha en aning om vad du hÄller pÄ med...
EkenMusiX Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Sorry, hade en trÄd nedan om att jag inte fick nÄgot ljud efter installation av ett ESI Juli@-kort. Har gjort allt som tÀnkas kan efter installationen (tror jag). stÀll in julia ch 1 och 2 i ljudkontrollen och musikprogrammet
bengt11 Postat 10 juni 2006 TrÄdstartare Postat 10 juni 2006 Nej jag har ingen aning om vad jag hÄller pÄ med, det Àr dÀrför jag vÀnder mig till forumet... ;-) Jag har gjort alla instÀllningar som ni skriver om. Försöker man spela nÄgot i t ex W Media Player rör sig staplarna, men inget ljud frÄn högtalarna... /B
Linus Postat 10 juni 2006 Postat 10 juni 2006 Vad anvĂ€nder du för högtalare dĂ„? Vad har du för högtalare dĂ„? đ
engineer Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Ok Bengt11! Det folk hÀr sÀger till dig Àr: 1. Vad har du för högtalare? 2. Dom berÀttar att om du inte har en vanlig stereoanlÀggning (du vet, högtalare förstÀrkare, CD osv) sÄ mÄste du skaffa sk "aktiva högtalare". Aktiva högtalare har en inbyggd förstÀrkare och kommer i vÀldigt skiftande kvaliteer. Allt frÄn vanliga smÄ datorhögtalare för 99:- till fina studiomonitorer som kan kosta flera tusen. Eftersom ljudkortet inte har inbyggd förstÀrkare sÄ mÄste det finnas utanför antingen i ett par högtalare eller i en stereoanlÀggning. Lycka till och om du söker mer hjÀlp i forumet sÄ berÀtta gÀrna mer om vad du har. Det blir lÀttare för folk att hjÀlpa dig dÄ.
Light Head Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Jag tror att jag svarade pÄ detta i den trÄd som inte verkar finnas.... Men mitt svar Àr ju samma som alla andra. Antingen mÄste du koppla in ljdukortets OUT till din stereos line IN (Funkar med allt utom Phono-ingÄngen, t.ex. CD, AUX, Tuner o.s.v.) DÄ fÄr du ut ljudet genom din stereo. Annars mÄste du skaffa dig ett par aktiva högtalare, vilka du kan koppla direkt till ljudkortets OUT Hoppas att du hÀnger med. Annars sÄ för du nog bÄde svara pÄ motfrÄgorna och bidra med lite mer information. Vi hjÀlper gÀrna till!
bengt11 Postat 11 juni 2006 TrÄdstartare Postat 11 juni 2006 Har inte kunnat svara omedelbart, har jobbat i helgen. Har en Compaq FS740 med JBL-högtalare som "hÀnger" pÄ sidorna och Sennheiser-lurar. Det krÀvs uppenbarligen "aktiva" högtalare/förstÀrkare för att Juli@-kortet ska fungera och det har vÀl inte JBL-högtalarna... /B
Linus Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Har en Compaq FS740 med JBL-högtalare som "hÀnger" pÄ sidorna Det Àr smÄ datorhögtalare alltsÄ. De borde dÄ vara aktiva högtalare och strömdrivna med en egen nÀtadapter, eller med strömkabel frÄn monitorn. Hur Àr de inkopplade i ljudkortet? Har du testat att koppla in ljudkortet i en hemstereo ocksÄ, eller enbart med dessa smÄ datorhögtalare?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.