Dream Exp. Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 Hejsan! Jag använder ett EMU 1212m och jag började fundera på hur jag ska kunna koppla in externa effektprocessorer till burken eftersom det bara finns 2 analoga ut. Sedan kom jag att tänka på den lilla fina utgången S/PDIF (som även går att switcha till AES/EBU). Där skulle jag ju kunna skicka effektbussen. Eller hur? Då kommer jag emmelrtid till min fråga. Vad finns det för olika burkar som kan hantera detta?
DrHans Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 En hel del faktiskt. Kom på först vad det är för extern effekt du vill ha. Kolla sedan upp vilken burk som har spdif. Fundera sedan på om du skall köpa den eller ett UAD-1 kort. 😎
Dream Exp. Postat 7 juni 2006 Trådstartare Postat 7 juni 2006 Nej jag menade inte så. Jag menade en burk som tog emot S/PDIF:ens signal och gjorde om den till två analoga utgångar och två analoga ingångar. och sedan därifrån koppla till en eller två effektprocessorer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.