Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Detta Àr kul---Jack Bruce och Ginger Baker innan CREAM med/hos GRAHAM BOND vilken ni hÀrmed anmodas kolla upp sjÀlva-nyckelord=svinbra blues/ r&b nÀr r&b betydde r&b!!! 1965 alltsÄ...G.Bond i sig Àr oerhört intressant/weird lÀsning---magi/ockultism/astmatiker/organist/sÄngare med superkÀnsla osv...

Dick Heckstall-Smith pÄ sax-senare Coliseum etc..För att klargöra för er yngre;:

Det fanns ett band som hette YARDBIRDS (svinbra-speciellt nÀr Jimmy Pge gick med...)

dÀrifrÄn hÀrstammar (medlemmar) Eric Clapton (trÄkig-i mina öron---legend enl. andra) Jeff Beck---supergitarrist med egen skola inom jazzrock etc och sÄ klart Jimmy Page---LED ZEPPELIN-senare...say no more---men hÀr Àr lite av originalenergin/kryddan pÄ den tiden dÄ det begav sig grabbar!!!

En present innan jag blir veteran..bla blabla--tack vare NAD SYLVAN som fick upp mina och andras ögon för den hÀr mkt bra siten: youtube.com search and ye shall find..................................................................om ni inte fattar-klicka pÄ nedanstÄende lÀnk-suck!

😄😄😎

Redigerat av Florian le Sage
Annons
Postat (redigerat)

samma hÀr...BUMPAR trÄden för er skull.sömniga smÄalkisar....kolla in och lÀr och njut...SARDO NUMSPA=numpsy??????????????????

Redigerat av Florian le Sage
Postat (redigerat)

Tack Florian! 😄 Har nĂ„n lĂ„t med Graham Bond pĂ„ nĂ„n samling men denna var bĂ€ttre. Han hade ju samma bas som jag ocksĂ„ (Framus Star Bass).

Vox orgel Àr aldrig fel. Fast jag trodde de körde med Hammond.

edit:LÀste precis att det Àr hammond men en vox i videon.

RnB nÀr det Àr som bÀst. Gillar ni detta sÄ kolla Àven upp grupper som Q65, Outsiders, Tell-Tale Hearts.

hittade lite annat trevligt pÄ sidan som jag delar med mig av:

Count Five

Black Diamonds

Los Mockers-Sydamerikas Rolling Stones

The Remains

The castaways- liar liar klassiker frÄn Nuggets samlingen

The Monks- complication

The Monks- Oh how to do now

The Pretty Things- midnight to six INTE MISSA! Skitbra!!

The Outsiders-lying All THe Time Hollands bÀsta band! hÀr med en lugnare lÄt.

Redigerat av sixties
Postat (redigerat)

bumpar denna sÄ fler fÄr chansen att höra och se nÄgra bra grupper.

Redigerat av sixties
  • 2 mĂ„nader senare...
Postat

bumpar denna sĂ„ fler fĂ„r chansen att njuta av lite bra musik denna fredagskvĂ€ll. 🙂

Postat

För alla kids som kÀnner Genesis som ett mesigt skvalpop-band som gjorde "We can't dance". HÀr ett klipp frÄn 1973 nÀr sÄngaren fortfarande var teaterapa och hette Peter Gabriel och Phil Collins bara var en grym prog-trummis med polisonger som Brasse BrÀnnström. Those were the days....

Genesis 1973

Postat (redigerat)

En del nytt som jag inte hört förut - tackar för alla lĂ€nkarna! 🙂

edit:

Nytt och nytt... tja. Ni fattar vÀl.

Redigerat av Hellpig
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat (redigerat)
shut the fuck up mr.nobody...du hajar inte sÄnt hÀr...

Det ska ju komma frĂ„n rĂ€tt person. 😄

Redigerat av Christofer
Postat (redigerat)
Hur kan man tycka att de hĂ€r Ă€r kul? 🙂

precis samma sak som att sÀga "hur tycker man slayer Àr kul?"

fan va tröt jag blir pÄ trÄnsynta jÀvlar som inte "orkar" lyssna pÄ musik som faktiskt ger ngt!!!

😄

om du inte tycker sÄnt Àr kul, varför ens bry sig om att kolla in trÄden!!!??

Redigerat av IDF
Postat (redigerat)
en hyllning till nyligen bortgÄngne Syd Barret:

Pink Floyd---Lucifer Sam

ojojoj!!!! ajj lav itt!!!

var inne i en hifibutik hĂ€romdagen, o dĂ„ strömmade wish you where here ut ur ett lyssningsrum.. omg!!! fan va bra den Ă€r!! 😄

Redigerat av IDF
Postat
Tages-tyvÀrr inte deras bÀsta lÄt

fan va najs!! hittade en film med tages pĂ„ en gammal vhs med jĂ€ttestĂ€rkare o sĂ„ jĂ€vla fina instrument. 🙂

fan jag tror jag ska flytta till sextiotalet.. 😄

Postat
ok, vi Ă„ker dit! 🙂

LÄTT!!!!!!!!!

om du bjuder pĂ„ din hemma gjorda pilsner.. 😄

florre, för o bryta trÄden i tvÄ sekunder, vad sÀgs om att jag kommer ner i slutet av november till dig, sÄ gör vi magisk musik!???!!!!????!!!!???!!!!???

Postat
det lĂ„ter jĂ€ttebra, dĂ„ har jag förhoppningsvis fĂ„tt i ordning mitt nya kontrollrum... 😛

galant!!! :rolleyes:

Postat

Fan, nu mÄste nÄn hjÀlpa mig. Jag har ett tröttsamt problem som hÀmmar min seriössurfning:

Jag klickar pÄ godtycklig av ovan lÀnkar (samtliga youtube). Detta stÄr i mitt fönster:

"

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player.

"

...och sÄ klickar jag (följer instruktionen till punkt o pricka, inte sÄ svÄrt), men nÀsta gÄng (omstartad dator, omstartad browser, ett varv runt kvarteret med hunden osvosvosv) sÄ Àr det samma sak:

"

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player.

"

blablabla

Vad ska jag pilla pÄ för att det ska bli rÀtt?

Ja, jag kör internet explorer som browser.

Postat (redigerat)
Vad ska jag pilla pÄ för att det ska bli rÀtt?

Ja, jag kör internet explorer som browser.

Tack för tipset via PM TordA! Allt klart!

Edit: tog bort resten

Redigerat av Vallhagen
Postat

Lade till lite andra bra grejer i mitt inlÀgg högre upp.

kolla sÀrskilt Pretty Things, Outsiders och Monks. Lyres Àr ocksÄ bra fast det bara Àr SÄngaren Jeff Conolly som Kompas Av Maggots.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.