Florian le Sage Postat 5 juni 2006 Postat 5 juni 2006 (redigerat) Detta Ă€r kul---Jack Bruce och Ginger Baker innan CREAM med/hos GRAHAM BOND vilken ni hĂ€rmed anmodas kolla upp sjĂ€lva-nyckelord=svinbra blues/ r&b nĂ€r r&b betydde r&b!!! 1965 alltsĂ„...G.Bond i sig Ă€r oerhört intressant/weird lĂ€sning---magi/ockultism/astmatiker/organist/sĂ„ngare med superkĂ€nsla osv... Dick Heckstall-Smith pĂ„ sax-senare Coliseum etc..För att klargöra för er yngre;: Det fanns ett band som hette YARDBIRDS (svinbra-speciellt nĂ€r Jimmy Pge gick med...) dĂ€rifrĂ„n hĂ€rstammar (medlemmar) Eric Clapton (trĂ„kig-i mina öron---legend enl. andra) Jeff Beck---supergitarrist med egen skola inom jazzrock etc och sĂ„ klart Jimmy Page---LED ZEPPELIN-senare...say no more---men hĂ€r Ă€r lite av originalenergin/kryddan pĂ„ den tiden dĂ„ det begav sig grabbar!!! En present innan jag blir veteran..bla blabla--tack vare NAD SYLVAN som fick upp mina och andras ögon för den hĂ€r mkt bra siten: youtube.com search and ye shall find..................................................................om ni inte fattar-klicka pĂ„ nedanstĂ„ende lĂ€nk-suck! đđđ Redigerat 5 juni 2006 av Florian le Sage
Florian le Sage Postat 6 juni 2006 TrÄdstartare Postat 6 juni 2006 (redigerat) samma hÀr...BUMPAR trÄden för er skull.sömniga smÄalkisar....kolla in och lÀr och njut...SARDO NUMSPA=numpsy?????????????????? Redigerat 6 juni 2006 av Florian le Sage
sixties Postat 6 juni 2006 Postat 6 juni 2006 (redigerat) Tack Florian! đ Har nĂ„n lĂ„t med Graham Bond pĂ„ nĂ„n samling men denna var bĂ€ttre. Han hade ju samma bas som jag ocksĂ„ (Framus Star Bass). Vox orgel Ă€r aldrig fel. Fast jag trodde de körde med Hammond. edit:LĂ€ste precis att det Ă€r hammond men en vox i videon. RnB nĂ€r det Ă€r som bĂ€st. Gillar ni detta sĂ„ kolla Ă€ven upp grupper som Q65, Outsiders, Tell-Tale Hearts. hittade lite annat trevligt pĂ„ sidan som jag delar med mig av: Count Five Black Diamonds Los Mockers-Sydamerikas Rolling Stones The Remains The castaways- liar liar klassiker frĂ„n Nuggets samlingen The Monks- complication The Monks- Oh how to do now The Pretty Things- midnight to six INTE MISSA! Skitbra!! The Outsiders-lying All THe Time Hollands bĂ€sta band! hĂ€r med en lugnare lĂ„t. Redigerat 8 oktober 2006 av sixties
sixties Postat 10 juni 2006 Postat 10 juni 2006 (redigerat) bumpar denna sÄ fler fÄr chansen att höra och se nÄgra bra grupper. Redigerat 18 augusti 2006 av sixties
HÄkan Ekberg Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Tack Florian och sixties för trevlig start pÄ dan! HÄkan
sixties Postat 18 augusti 2006 Postat 18 augusti 2006 bumpar denna sĂ„ fler fĂ„r chansen att njuta av lite bra musik denna fredagskvĂ€ll. đ
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 augusti 2006 helt rĂ€tt, kom gĂ€rna med fler förslag i denna anda... đ
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 18 augusti 2006 som den hÀr tex: Eric Burdon & War--paint it black
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 18 augusti 2006 eller den hÀr: the Beatles-your mother should know
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 18 augusti 2006 en hyllning till nyligen bortgÄngne Syd Barret: Pink Floyd---Lucifer Sam
hammagrella Postat 18 augusti 2006 Postat 18 augusti 2006 För alla kids som kÀnner Genesis som ett mesigt skvalpop-band som gjorde "We can't dance". HÀr ett klipp frÄn 1973 nÀr sÄngaren fortfarande var teaterapa och hette Peter Gabriel och Phil Collins bara var en grym prog-trummis med polisonger som Brasse BrÀnnström. Those were the days.... Genesis 1973
Hellpig Postat 18 augusti 2006 Postat 18 augusti 2006 (redigerat) En del nytt som jag inte hört förut - tackar för alla lĂ€nkarna! đ edit: Nytt och nytt... tja. Ni fattar vĂ€l. Redigerat 18 augusti 2006 av Hellpig
Rattlesnake Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 Trevlig trĂ„d, mĂ„ste vi bumpa! Tack sixties för lĂ€nken. đ Den hĂ€r fĂ„r bli mitt bidrag...Phaser-psykedelika kryddat med aningen hĂ„rdrock, i monkeeskostym typ. Nazz-open my eyes
Florian le Sage Postat 7 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 7 oktober 2006 shut the fuck up mr.nobody...du hajar inte sÄnt hÀr...
Christofer Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 (redigerat) shut the fuck up mr.nobody...du hajar inte sĂ„nt hĂ€r... Det ska ju komma frĂ„n rĂ€tt person. đ Redigerat 7 oktober 2006 av Christofer
Florian le Sage Postat 7 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 oktober 2006 Vilka de, lĂ€r dig stava/skriva korrekt Svensk grammatik, huvva! đ
Christofer Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Vilka de, lĂ€r dig stava/skriva korrekt Svensk grammatik, huvva! đ orka.
IDF Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 (redigerat) Hur kan man tycka att de hĂ€r Ă€r kul? đ precis samma sak som att sĂ€ga "hur tycker man slayer Ă€r kul?" fan va tröt jag blir pĂ„ trĂ„nsynta jĂ€vlar som inte "orkar" lyssna pĂ„ musik som faktiskt ger ngt!!! đ om du inte tycker sĂ„nt Ă€r kul, varför ens bry sig om att kolla in trĂ„den!!!?? Redigerat 7 oktober 2006 av IDF
IDF Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 (redigerat) en hyllning till nyligen bortgĂ„ngne Syd Barret:Pink Floyd---Lucifer Sam ojojoj!!!! ajj lav itt!!! var inne i en hifibutik hĂ€romdagen, o dĂ„ strömmade wish you where here ut ur ett lyssningsrum.. omg!!! fan va bra den Ă€r!! đ Redigerat 7 oktober 2006 av IDF
IDF Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Tages-tyvĂ€rr inte deras bĂ€sta lĂ„t fan va najs!! hittade en film med tages pĂ„ en gammal vhs med jĂ€ttestĂ€rkare o sĂ„ jĂ€vla fina instrument. đ fan jag tror jag ska flytta till sextiotalet.. đ
IDF Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 ok, vi Ă„ker dit! đ LĂTT!!!!!!!!! om du bjuder pĂ„ din hemma gjorda pilsner.. đ florre, för o bryta trĂ„den i tvĂ„ sekunder, vad sĂ€gs om att jag kommer ner i slutet av november till dig, sĂ„ gör vi magisk musik!???!!!!????!!!!???!!!!???
Florian le Sage Postat 7 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 7 oktober 2006 det lÄter jÀttebra, dÄ har jag förhoppningsvis fÄtt i ordning mitt nya kontrollrum...
IDF Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 det lĂ„ter jĂ€ttebra, dĂ„ har jag förhoppningsvis fĂ„tt i ordning mitt nya kontrollrum... đ galant!!!
Vallhagen Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Fan, nu mÄste nÄn hjÀlpa mig. Jag har ett tröttsamt problem som hÀmmar min seriössurfning: Jag klickar pÄ godtycklig av ovan lÀnkar (samtliga youtube). Detta stÄr i mitt fönster: " Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player. " ...och sÄ klickar jag (följer instruktionen till punkt o pricka, inte sÄ svÄrt), men nÀsta gÄng (omstartad dator, omstartad browser, ett varv runt kvarteret med hunden osvosvosv) sÄ Àr det samma sak: " Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player. " blablabla Vad ska jag pilla pÄ för att det ska bli rÀtt? Ja, jag kör internet explorer som browser.
Vallhagen Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 (redigerat) Vad ska jag pilla pÄ för att det ska bli rÀtt? Ja, jag kör internet explorer som browser. Tack för tipset via PM TordA! Allt klart! Edit: tog bort resten Redigerat 8 oktober 2006 av Vallhagen
sixties Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Lade till lite andra bra grejer i mitt inlÀgg högre upp. kolla sÀrskilt Pretty Things, Outsiders och Monks. Lyres Àr ocksÄ bra fast det bara Àr SÄngaren Jeff Conolly som Kompas Av Maggots.
Florian le Sage Postat 8 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 8 oktober 2006 Alltid bra med dina tips sixties! đ„°
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.