Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu när jag införskaffat ett så lovande program som EZ Drummer var jag förstås väldigt tänd på att börja använda det med en gång! Jag stötte dock på patrull, och jag har ännu inte kunnat lösa problemet!

Efter att jag installerar programmet, gjorde jag som anvisningarna instruerade och besökte EZ Drummers hemsida för registrering. Där fyllde jag i mitt Computer ID och min Serial Code och fick då en Authorization code som skulle fyllas i i EZ Drummer-pluggen i Cubase (SX 2.0) i rätt ruta.

Det går inte att skriva i den rutan! Jag kan helt enkelt inte fylla i koden. Den enda bokstav jag kan skriva är k, av någon outgrundlig anledning (den enda knappen som inte styr något kortkommando...?). Jag har testat att göra det här både med och utan projekt öppna.

Det händer dessutom en ännu konstigare sak. När jag har EZ Drummer-fönstret uppe i Cubase och byter fönster till webläsaren, så stängs Cubase av! Helt ofantligt underlitgt. Det här händer också bara när jag har EZ Drummet öppet.

Vore väldigt tacksam om någon hade lite idéer. Jag har mailat supporten också, men det är ju söndag...

EDIT: Det finns en del andra diverse tecken som jag också kan fylla i. Kan dock ändå inte skriva i koden! Har också upptäckt att det är bara när jag har försökt skriva något i boxen som Cubase stängs av när jag byter fönster.

Redigerat av Torwald
Annons
Postat

Fick en idé bara; har du testat att skriva koden i tex. notepad och sedan kopiera och klista in den i authorization-fönstret?

Postat

Jaa, jag försökte det. Jag överväger att installera om Cubase, faktiskt. Känns ändå som att jag har samlat på mig ett oräkneligt antal ofungerande demopluggar som ligger och säkert trasslar till ett och annat. Dessutom försökte jag för någon månad sedan rensa upp bland pluggarna och råkade då ta bort lite fel grejer, så det är mycket möjligt att mitt Cubase suktar efter en ominstallation 🙂

Men jag skulle ändå vilja ha det fungerande utan att behöva ominstallera, för Cubase fungerar ju trots allt som det är, och ominstallation är ganska tidskrävande!

Tack för svaret i alla fall, hoppas fler har några idéer!

Postat

Ville bara säga att jag har fixat det. Startade om datorn, körde antivirusscan, tog bort två skitgrejer som hittades och sedan funkade det.

*ehm ehm*

F.Y.I. kunde man dessutom högerklicka och välja klistra in. Det tänkte jag inte ens på innan 🙂

Tjohej!

EZ Drummer fungerar för övrigt som en klocka. Kanonkul!

Postat (redigerat)

Hoppas inte EZd krashar Cubase för längre heller nu då! Gutt att det löste sig... nu sitter jag bara och väntar på fler trumset för EZd :rolleyes:

Edit:

"sittar jag bara att "... stvafle och byggd fel menings.

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.