Jump to content
Annons

Mickpreamp! Hur stor skillnad blir det?


adama

Recommended Posts

Börjar bli lite nyfiken, har själv en Studio Projects B1 som jag kör via ett Spirit Notepad och tycker att det låter bra. Så jag har förstås samma fråga, köpa eller inte köpa en VT-B1:a eller liknande? Har ett ESI Wavelab 192M ljudkort så är väl inte värt att kräma på med jättedyr (+3000 Sek) preamp utan att byta resten oxå?

säg inte det. Kan kanske vara värt det. Hört personer som köper preamp för det dubbla av vad sitt ljudkort kostar.

För mig känns det som en bra investering ifall jag tycker ljudet låter ett rätt stort steg bättre. Då är jag redo att köpa preamp för 3000 spänn. Eftersom jag använder kondensatormickar till precis allt förutom basstärkare. Och till och med basen bör ju låta bättre med en bra preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nitt ljudkort kostar bara 995 på rea. Audiophile 24/96. jättebra, fast nästa kort blir nog ett Hammerfall eller nåt. vill gärna ha ADAT anslutning

låna visste jag inte att man kunde göra.. jättebra idee.

Förresten ditt ljudkort. Har en kompis som väger mellan ditt ljudkort och ett ESI Juli@. Han ska bara spela in analogt. Vad skulle du föredra?

/adama

Link to comment
Dela på andra sajter

låna visste jag inte att man kunde göra.. jättebra idee.

Förresten ditt ljudkort. Har en kompis som väger mellan ditt ljudkort och ett ESI Juli@. Han ska bara spela in analogt. Vad skulle du föredra?

/adama

Har aldrig varit nåt problem att låna hem prylar i de musikaffärer där jag försökt... Annars går det ju som sagt att ta hem på öppet köp.

När det gäller 2496 vs Juli@, så skulle jag säga Juli@.

Det är en nyare produkt med (åtminstone på pappret) bättre komponenter, och dessutom kan man där välja på om man vill köra balanserat eller obalanserat. 2496 har bara obalanserade kontakter.

Skulle snarare kolla på nya audiophile192 vs Juli@ om jag vore han...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...