Jump to content
Annons

Lågt ljud från min SM57:a.

Recommended Posts

Jackbob (oregistrerad)
Postat

Helt plötsligt (nåja) så har signalen från min SM57:a blivit skitsvag och det blir jättelåg volym när jag spelar in. Jag tror inte att det är fasfel eller något sånt och jag har provat att flytta runt micken rätt mycket. Jag kör micken genom en preamp (Studio Project VTB1) och ja, jag har provat att vrida upp lite på preampen :rolleyes:. Jag har också kollat inställningarna för själva ljudkortet, finns det måhända något jag har missat?

Annons
Jackbob (oregistrerad)
Postat

På preampen så är det ingen sån som orsakar problemet, tror inte att det är nåt liknande hos ljudkortet heller.

Jackbob (oregistrerad)
Postat

Jag tror att den gav vu-utslag senast jag kollade. 😛

Jag har iofs inte provat att byta kabeln... 😄

Jonathanhitochdit: Jag är rätt säker på att mitt SX3 fungerar som det ska iaf.

Jackbob (oregistrerad)
Postat
Kolla om impedansknappen på baksidan av VTB-1 gör någon skillnad. Du kanske har kommit åt den...?

Jag trodde att det var impedanceknappen först men jag kollade och det var det inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.