Jump to content
Annons

Studiofestival del 2 FINAL


Neko

Vilket intro skulle DU vilja höra mer av  

37 röster

  1. 1. Vilket intro skulle DU vilja höra mer av

    • 103
      4
    • 105
      9
    • 201
      6
    • 202
      9


Recommended Posts

Baserar valet av dessa bidrag pÄ de röstningsresultat som var uppnÄdda 22.20 den 13/6e. Bidragen var de tvÄ som hade flest röster frÄn var deltÀvling. Bidragen finns att hÀmta hÀr, om du mot all förmodan tappat bort dem.

Röstningen pÄgÄr till den 18e dÄ vinnaren utses!

Lycka till!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Jag tror att Jazzman tycker att 202:an inte riktigt Àr musikaliskt intresseveckande utan att man snarare vill veta om den kaxige pannbandsnarkomanen ska nÀta bollen.

Men min röst faller pÄ 202 eftersom jag gillar det smarta greppet och jag tycker att 103 dels brÀnner det mesta av sitt krut redan i början. Dessutom sÄ Àr jag inte sÄ nyfiken pÄ hur 103 ska fortsÀtta eftersom den kÀnns rÀtt förutsÀgbar ( jag kan dock ha fel ). PÄ det sÀttet kÀnns 202:an mer öppen. Man vet inte riktigt hur den kommer att fortsÀtta.

Edit: BĂ€st att alla finalister har fortsĂ€ttningar pĂ„ sina lĂ„tar klara 🙂 För annars! 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Pekandes en pistolmynning mot mitt kindben förklarar min sambo med lika bestÀmd ton som blick:

-"Rösta 202. Det Àr den enda jag undrar hur den slutar."

Jag hatar sport, men jag gillar mitt liv, min sambo och den förmodade upphovsmannen av stycket sĂ„ jag gĂ„r med pĂ„ hennes krav. 🙂

Annars hade jag röstat 103. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det fĂ„r bli att lyssna igenom de fyra bidragen nĂ„gra gĂ„nger till, men jag kan bara konstatera att jag var en röst ifrĂ„n att komma med till finalen. Skönt att slippa skriva fĂ€rdigt lĂ„ten 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror att Jazzman tycker att 202:an inte riktigt Àr musikaliskt intresseveckande utan att man snarare vill veta om den kaxige pannbandsnarkomanen ska nÀta bollen.

Japp, precis. (sĂ„ hĂ€r i em-tider och allt 😆 )

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

105:an fÄr det bli!

En otippad akordföljd som man verkligen undrar vart den skall ta vÀgen.

Är det Carola?

eller kanske Janne Lucas som skall börja arbeta med "Vi i 5:an" igen?

eller kanske Àr det ett nytt ledmotiv till reprisomgÄngen av Rederiet?

Nej, det mÄste vara filmscore till "Frodo takes manhattan"!

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Guuuu va detta har varit svĂ„rt... alla bidragen Ă€r ju helt lysande 😄

103 - Har ett vÀldigt skönt beat och snygga akord, dock tycker jag att det Àr lite

för mycket techno/trance i slutet.

105 - Vacker men den lockar inte sÀrsilt mycket, annars fint arr.

201 - SpÀnnande början, men den pÄgÄr lite för lÀnge sÄ nÀr jag hör trummorna

sista sekunden tappar jag intresset.

202 - JÀttespÀnnande jag vill verkligen höra mera av denna, men jag hÄller faktiskt

med Jazzman lite att det Àr lite fuskigt (men tillÄtet) att göra intresset via en

fotbollslÄt.

Efter att ha lyssnat igenom de hÀr bidragen 1000gÄnger sÄ börjar jag bli mer och mer sÀker pÄ vilka det stÄr emellan. Det Àr 103 & 202.

Ska 103, med dom snygga akorden och det sköna beatet fĂ„ rösten eller den jĂ€tte intressanta fotbollslĂ„ten, 202. đŸ˜Č

Jo, det fĂ„r nog bli 202:an som fĂ„r min röst för jag tror att det kan bli en rolig hit att lyssna pĂ„ i sommar. 😎

Bra Jobbat alla som har medverkat, alla bidrag har varit toppen! 🙂

Jag lÀngtar redan till nÀsta tÀvling.

/Viktor

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Min röst föll pÄ bidrag nummer 201 den hÀr gÄngen med motiveringen att det inte ger mig nÄgon bild av vad som komma skall, mest sugen pÄ att höra fortsÀttningen pÄ just den lÄten.

Kul att det blev sÄ mÄnga bidrag den hÀr gÄngen! Bra jobbat allihopa, och tack Neko för en förnÀmlig lekledarinsats!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

201 fÄr min röst, vad kan vÀlan dölja sig efter intron ? vill snart höra mer...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bidrag 105 Àr vÀldigt tjusigt och innehÄller otraditionella ackorsbyten som bygger upp nyfikenheten. Inte tillrÀckligt mycket för att den ska fÄ min röst, men bra jobb nevertheless.

GĂ€llande bidrag 202 fĂ„r jag ansluta mig till Jazzman's och ViktorDenStore's stĂ„ndpunkt. Det Ă€r en kul idĂ© och jag vill som de flesta andra höra hur det slutar, men idĂ©n kĂ€nns fortfarande lite "billig" i sammanhanget. Vinner inte bidraget rĂ€knar jag med att fĂ„ höra hur det slutar Ă€ndĂ„, via vanliga gallupen. 😉

Mitt val stod mellan 103 och 201, men precis som ViktorDenStore skrev tappar jag intresset mot slutet dÄ trummorna kommer in. Hade den slutat ett par sekunder tidigare hade den antagligen fÄtt min röst. Bidrag 103 tillhör inte nÄgon av de genrer som jag normalt lyssnar pÄ, men introt tilltalar mig ÀndÄ. Tjusigt arr, tjusiga ackord, bra beat.

Lycka till allesammans.

Redigerat av the_minstrel
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Halloj, vinsten i denna tĂ€vling Ă€r ju att fĂ„ lĂ€gga upp hela sin lĂ„t pĂ„ forumet, sĂ„ det kanske vore fel av nĂ„gon att sĂ€ga: "HĂ€r Ă€r mitt hela bidrag!, det vann inte men Ă€ndĂ„" SĂ„lunda tror jag inte att det kommer finnas nĂ„gon fortsĂ€ttning pĂ„ 202 om den inte vinner. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Halloj, vinsten i denna tĂ€vling Ă€r ju att fĂ„ lĂ€gga upp hela sin lĂ„t pĂ„ forumet, sĂ„ det kanske vore fel av nĂ„gon att sĂ€ga: "HĂ€r Ă€r mitt hela bidrag!, det vann inte men Ă€ndĂ„" SĂ„lunda tror jag inte att det kommer finnas nĂ„gon fortsĂ€ttning pĂ„ 202 om den inte vinner.   😉

Det dĂ€r blir ju lite mĂ€rkligt. SĂ„ resterande lĂ„tar Ă€r bannlysta frĂ„n att lĂ€ggas upp hĂ€r i komplett format? 😄

NÀÀ, den dÀr regeln Àr inte realistisk. Var och en mÄste fÄ lÀgga upp hela sin lÄt om de vill (nÀ jag syftar inte pÄ mig sjÀlv, jag har ingen hel lÄt ens). Jag tror det fÄr rÀcka med Àran att ha vunnit som vinst...

edit: sĂ„vida vi inte skramlar till en studio-haklapp eller nĂ„t... 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Halloj, vinsten i denna tĂ€vling Ă€r ju att fĂ„ lĂ€gga upp hela sin lĂ„t pĂ„ forumet, sĂ„ det kanske vore fel av nĂ„gon att sĂ€ga: "HĂ€r Ă€r mitt hela bidrag!, det vann inte men Ă€ndĂ„" SĂ„lunda tror jag inte att det kommer finnas nĂ„gon fortsĂ€ttning pĂ„ 202 om den inte vinner.  😉

Det dĂ€r blir ju lite mĂ€rkligt. SĂ„ resterande lĂ„tar Ă€r bannlysta frĂ„n att lĂ€ggas upp hĂ€r i komplett format? 😄

NÀÀ, den dÀr regeln Àr inte realistisk. Var och en mÄste fÄ lÀgga upp hela sin lÄt om de vill (nÀ jag syftar inte pÄ mig sjÀlv, jag har ingen hel lÄt ens). Jag tror det fÄr rÀcka med Àran att ha vunnit som vinst...

edit: sĂ„vida vi inte skramlar till en studio-haklapp eller nĂ„t... 🙂

Var Ă€ven i de banorna hacke. Vad jag menar Ă€r att den som inte vinner kanske inte orkar göra klart sitt bidrag, och dĂ€rmed lĂ„ter det vara. Dvs, ingen fortsĂ€ttning pĂ„ alla bidrag. Som du sa, du har ju bara introt klart. 🙂

Klart att de fÄr lÀgga upp lÄten om de vill, men med lite respekt för vinnaren. (Hur man gör detta Àr nog upp till var och en och inget som kommer kontrolleras eller apas om.)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PrĂ€zis min Ă„sikt. Vi KRÄVER hela lĂ„ten av vinnaren! Dom andra fĂ„r lĂ€gga upp om dom vill...orkar....typ.

Hade jag varit som dig hade jag inte gapat sĂ„ mycket... om jag gissar rĂ€tt sĂ„ Ă€r inte du utanför farozonen att vinna. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

HÀrmed förklarar jag tÀvlingens vinnare!

HAMMAGREALLA! Efter en tÀt finalröstning sÄ vann hamma med en röst över Jazzman.

Grattis!!!

Nr Röster %

103 [ 4 ] [14.81%]

105 [ 8 ] [29.63%]

201 [ 6 ] [22.22%]

202 [ 9 ] [33.33%]

Deltagarna Àr som följer:

101 - Insolitus

102 - Rockfart

103 - Pepelogu

104 - Neko

105 - Jazzman

106 - Novation

107 - Viktor

201 - CarlB

202 - Hammagrella

203 - Nisse

204 - Djonas

205 - robc

206 - Hackeman

207 - Eja

208 - Music Gene

(Om nÄgon kÀnner sig felplacerad, pip till och jag ordnar!)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

GRATTIS HAMMAGRELLA!! Kan inte sĂ€ga att jag Ă€r det minsta förvĂ„nad! 😉

Ska vi se hÀr... hur var det nu du sade.... jo just det:

PrĂ€zis min Ă„sikt. Vi KRÄVER hela lĂ„ten av vinnaren! Dom andra fĂ„r lĂ€gga upp om dom vill...orkar....typ.

SĂ„ det ser vi fram emot! 😄

Utöver din lÄt Àr jag extremt spÀnd pÄ att höra resten av Music Genes babuschka lÄt oxÄ... plz?? :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...