Funnyshoes (oregistrerad) Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Jag har funderat på vad folk använder för hårdvara när det kommer till att "hacka upp" sin röst live. T.ex i Ableton Live finns en liten sak som heter "Beat Repeat", när jag säger nåt i micken och kör i gång denna apparat så hackar den upp det jag nyss sagt, jag kan sen pitcha och leka med "hacken" hur bäst jag vill i real-time. Finns det några hårdvaru-motsvarigheter? Isåfall.. vad heter de, vart kan jag få tag på dem?
ThomasJ Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 okey nu svara jag på något jag inte vet nått om, men jag tror att en hårdvarusampler klarar det rätta mig om jag har fel!
Funnyshoes (oregistrerad) Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 (redigerat) hmmm.. vet inte riktigt om en hårdvarusampler kan göra det, eftersom då måste man ju sampla själva ljudet först.. men nu är det så att jag sitter på en stenålderssampler dock. "sample & hold" har jag hört att det kallas, inget man kan göra på min fula AKAI i alla fall 😄 man kan höra effekten på gamla Skinny Puppy låtar från 84', så det fanns ju redan då, vette fasiken vad det var för nåt de använde dock. Redigerat 23 maj 2006 av Funnyshoes
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.