Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena.

Jag köpte en beggad Drumstation V.1 för ett tag sedan. Nu har jag kopplat in den i riggen och mÀrker att signalen ut frÄn burken Àr tok lÄg. Betydligt lÀgre Àn andra hÄrdvarusynthar jag har. Jag har kopplat in den i en E-Mu 1820 och tittar man pÄ Drumstations input strip sÄ ligger signalen lÄngt under de andra syntharna. TvÀrjobbigt. NÄgon som har erfarenhet av drumstations? Skall det vara sÄ eller Àr det nÄt galet. Detta Àr alltsÄ med Drumstations master volym pÄ 90-99%. De individuella trummornas levels Àr pÄ "program defaults", men Àven om jag höjer dom till max ligger den lÄgt i volym. NÄn som kÀnner igen scenariot?

Mvh

//m@tte

Redigerat av m@tte
Annons
Postat
kan du inte testa köra en reset dÄ och se om det hjÀlper?

Oj, snabbt svar 😄

Problemet Àr att jag tror inte att det finns en reset funktion pÄ drumstations. Jag har inte hittat nÄn info om det i manualen i alla fall. Inte heller pÄ Novations hemsida.

Mvh

//m@tte

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.