Jump to content
Annons

Recommended Posts

henand372 (oregistrerad)
Postat

hej när jag spelar in ett spår med tex komp och ett spår med solo, så ligger de 2 inte tight, vad är felet det blir lite svårt att spela in om de ska vara på det här viset.

Annons
Postat

Jepp. Man måste förklara noga vad man har gjort, annars är det hopplöst att hjälpa till.

1) Har du några effekter igång?

2) Vad har du för ljudkort?

3) Drivrutiner? Latency?

Och vågar jag säga en klassiker? Klart jag vågar! Ibland spelar man inte så tight som man själv tror.

jakthund (oregistrerad)
Postat
Jepp. Man måste förklara noga vad man har gjort, annars är det hopplöst att hjälpa till.

1) Har du några effekter igång?

2) Vad har du för ljudkort?

3) Drivrutiner? Latency?

Och vågar jag säga en klassiker? Klart jag vågar! Ibland spelar man inte så tight som man själv tror.

Jag har samma problem som Henand och har Cubase VST 32.

1 Inga effekter är på

2 Ljudkortet är ett Soundblaster live

3 Drivrutiner? Efter att datan har ominstallerats så har det här problemet uppstått,

innan så funkade det och jag vet att jag spelar tight.

Någon hjälp?

jakthund (oregistrerad)
Postat
Soundblaster Live är väl inte världens bästa ljudkort för musik?

Menar du att det är fel på ljudkortet och att det är det som behöver bytas eller vadå.....?

Postat

det du behöver (om du fortfarande vill använda soundblaster) är asio drivrutiner, gör en sökning på google efter asio4all och använd det

henand372 (oregistrerad)
Postat

Drivrutin is the shit 🙂

jakthund (oregistrerad)
Postat
det du behöver (om du fortfarande vill använda soundblaster) är asio drivrutiner, gör en sökning på google efter asio4all och använd det

Det funkar inte trots att jag installerat asio4all. Räcker det med att installera det eller skall det aktiveras på något sätt? Eller vad skall jag köpa för ljudkort så att eländet fungerar?

Hjälp!!

Postat (redigerat)

Du måste lägga in Asio4all som din Asio driver i Cubase. Nu vet jag inte exakt hur det ser ut cubase vst 32 men om du går in på Devices och sen Device Setup

Sen ändrar man på ett ställe som heter VST Audiobay i min version. Heter det inte samma så bör du leta efter ett ställe med ASIO Multimedia driver eller ASIO Directx Full Duplex.

Devices ->

Device Setup ->

VST Audiobay eller liknande ställe ->

ASIO4ALL Driver!

Redigerat av johahl
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

I mina soundblaster tider var det som gällde kx-drivers. Jävligt bra supportforum dessutom.

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

The kX Audio Driver is an independent WDM (Windows Driver Model) driver for all EMU10K1 and EMU10K2-based soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including the SoundBlaster Live! series, the E-mu Audio Production Studio (APS) card, and the Audigy / Audigy2 series of cards.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.