Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
😄 jaha så tankade man ner demot,och insåg att fru och barn får stanna hemma i sommar.för pengarna räker inte till båda.!!!!nä skämt åsido.men skulle vilja höra andras åsikter om denna plugg e så bra som mitt första intryck va eller e det som vanligt!!!att man trötnar och podden åkerfram??? 😛
Annons
Postat
😄 jaha så tankade man ner demot,och insåg att fru och barn får stanna hemma i sommar.för pengarna räker inte till båda.!!!!nä skämt åsido.men skulle vilja höra andras åsikter om denna plugg e så bra som mitt första intryck va eller e det som vanligt!!!att man trötnar och podden åkerfram??? 😛

amplitube 2 rockar...

den är hel fantastisk, spelar man nära högtalare får man värsta feedback!

otroligt bra, bra effekter, inte så cpu farligt

Postat
Jag testade demot och jag gillade den inte. Jag satt iofs inte och rattade utan testade bara lite olika presets.

Uschh! Vad jag ljög, jag trodde det var guitarrig två det handlade om.

Jag har inte testat amplitube2. Ber om ursäkt.

Skall testa den

Postat
😕 jag såg att guitarrig2 fick bra betyg i fuzz,men fick för mej att amplitube2 skulle vara bätre!!!fan vet.
Dumble (oregistrerad)
Postat
🙂 jag såg att guitarrig2 fick bra betyg i fuzz,men fick för mej att amplitube2 skulle vara bätre!!!fan vet.

Jag tycker inte ens att de spelar i samma division. Amplitube2 är tillsammans med EZDrummer ett av mina bästa plugginköp någonsin!

🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Amplitube är kanon.

Nu kör jag ingen pod men det är väl samma grunka fast som hårdvara.

Det är så kanon att lägga guror och i efterhand kunna ställa om ljudet!

Lyx!

Postat
😉 jag såg att guitarrig2 fick bra betyg i fuzz,men fick för mej att amplitube2 skulle vara bätre!!!fan vet.

nej, jag tror inte det... det är 2 olika produkter. men jag har känsla att det är lättare att ratta till ljudet i amplitube... men bara en vana, kanske?

Postat
Man måste ha ngn syncrosoft usb key
😆 har inte alla en sån!!!

Nä, alla kör inte Cubase SL/SX som host. Faktiskt. 😱

Postat

Jag skulle med vilja testa demot men om man måste ha en nyckel så suger det ju lite... skulle nog till o med kunna tänka mig att byta ut min PodXT mot Amplitude 2, om den låter lika bra som MP3-låtarna på deras hemsida gör 😆

franksonata (oregistrerad)
Postat

Jag skulle också väääldigt gärna vilja prova på det. Finns det ingen liteversion man inte behöver nyckeln till eller nåt?

Postat (redigerat)
skulle nog till o med kunna tänka mig att byta ut min PodXT mot Amplitude 2, om den låter lika bra som MP3-låtarna på deras hemsida gör

nu ska jag inte säga detta så folk inte misstolkar mej!! men sälj inte din pod xt innan du testat amplitube2,köp en usb-key för 190:-spänn och där effter ta dit beslut.

jag säger inte att amplitube e dåligt!!!men du får ju pilla en del på skärmen och du kanske ångrar dej pga av detta då poden bara e slåpå och köra.men vist har amplitube bra ljud!!!skulle nog behöva sitta med den ett par timmar till då jag inte e helt övertygad om att disten låter bättre än min gamla pod2.0 men jag e inte helt övertygad änn.men den kan nog göra under med bas åxå

Redigerat av dunken
Postat
Man måste ha ngn syncrosoft usb key
😉 har inte alla en sån!!!

Nä, alla kör inte Cubase SL/SX som host. Faktiskt. 😛

Eller SE3 för den delen även "Nya" Groove Agent 2 har en och jag tror det behövs även till VG & BG!

Skall föra över till en o samma nyckel snart.

• 2 månader senare...
Postat

En fråga!!

Hur gör man för att höra ljuden i Amplitube samtidigt som man spelar, läste att i Guitar Rig så var det nåt man skulle fibbla med i ljudkortet är det likadant i Amplitube2?

(Jag kan köpa Guitar Rig för 1200:- iom att jag har köpt en massa andra pluggar från NI men av nån anledning så tror jag att jag kommer gilla Amplitube2 bättre, ettan skall däremot vara så mycket sämre att man menar att de skulle gett tvåan ett helt annat namn).

Postat

Det är nog bara att trycka på spårets "monitor"-knapp, ser ut som en cirkel med ett högtalarelement i. Borde det väl vara i alla fall.

Postat
En fråga!!

Hur gör man för att höra ljuden i Amplitube samtidigt som man spelar, läste att i Guitar Rig så var det nåt man skulle fibbla med i ljudkortet är det likadant i Amplitube2?

(Jag kan köpa Guitar Rig för 1200:- iom att jag har köpt en massa andra pluggar från NI men av nån anledning så tror jag att jag kommer gilla Amplitube2 bättre, ettan skall däremot vara så mycket sämre att man menar att de skulle gett tvåan ett helt annat namn).

Inget att fibbla med i varken amplitube eller guitarrig.

Inte mer komplicerat än att spela med en vsti synth.

Menar inte att man gör på samma sätt.

Lägg den som insert och tryck på monitorknappen ( som sagts tidigare ).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.