golly Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Nu har det fan gått tillräckligt lång tid sedan dom börja med beta tester för macbooken! Varför kan inte företaget konstant ge lite upplysnings information? Det behöver inte vara att dom ska ge något datum eller vad som gått bra/dåligt, bara lite glimtar så man vet att företaget lever! Typ, "Börjar närma oss slutet på beta...allt verkar funka som det ska, ha tålamod...etc. Är det för mycket begärt av en kund? Grrrr..... 😕
allansson Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 De kanske anser att det är bättre att lägga ner tiden på att göra ett så bra jobb som möjligt med testningen, framför att uppdatera informationen till kunderna. Men jag förstår helt klart din frustration och vart den kommer ifrån. Men tålamod lönar sig. 😕
golly Postat 17 maj 2006 Trådstartare Postat 17 maj 2006 De kanske anser att det är bättre att lägga ner tiden på att göra ett så bra jobb som möjligt med testningen, framför att uppdatera informationen till kunderna. Men jag förstår helt klart din frustration och vart den kommer ifrån. Men tålamod lönar sig. 😕 men det lär ju inte vara samma människor som gör sidan som dom som sköter betan? så tid lär ju inte spillas? eller är företaget så litet så det är typ max 5 personer och att alla är inblandade i allt?
Pluffo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Knepig tråd. För det första...Vad sjutton klagar du över? Reason på Macbook? Går det inte att köra? Eller är det jag som har missat något? Och du undrar om det är för mycket begärt för en kund att rapportera från företagets betatesting? Det här är jättekonstigt. Det skulle vara kul om du la ner mer än 15 sekunder på att skapa en tråd så även vi oinsatta dumhuvuden förstår vad du menar 😛
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Reason 3.0.4 går att köra på en Intel-Mac, men man tappar jättemycket prestanda. Ja, Reason 3.0.5 har varit i betateststadiet länge, men å andra sidan handlar det både en ny CPU-typ, och en ny kompilator (bytet från Motorola till Apples kompilator). Så man kan väl förstå att det tar mer tid.
golly Postat 17 maj 2006 Trådstartare Postat 17 maj 2006 Knepig tråd. För det första...Vad sjutton klagar du över?Reason på Macbook? Går det inte att köra? Eller är det jag som har missat något? Och du undrar om det är för mycket begärt för en kund att rapportera från företagets betatesting? Det här är jättekonstigt. Det skulle vara kul om du la ner mer än 15 sekunder på att skapa en tråd så även vi oinsatta dumhuvuden förstår vad du menar 😲 Ehhh... vad var det som var konstigt? Anser att det är en relevant frågeställning, det hela handlar ju om att jag som betalande kund söker efter service/information. I min värld så är det naturligt att ett företag försöker vagga in sina kunder i service och trygghet, så man blir blir en nöjd kund och att man stannar som en nöjd och belåten kund, men som det är nu så sitter man ju bara i ovisshet och hoppas på det bästa så snart som möjligt, vilket skapar frustration. Visst jag kanske skulle ha utväcklat frågeställningen mer så att alla som inte är insatta i frågan förstår, men eftersom tråden är skriven Reason/macbook så tänkte jag att den troligtvis bara kommer att intressera personer som själv går och undrar över frågan.
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Har du en MacBook idag? Ansök om att få betatesta, så får du testköra och få koll över hur betatestandet går. 😲
Pluffo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Knepig tråd. För det första...Vad sjutton klagar du över?Reason på Macbook? Går det inte att köra? Eller är det jag som har missat något? Och du undrar om det är för mycket begärt för en kund att rapportera från företagets betatesting? Det här är jättekonstigt. Det skulle vara kul om du la ner mer än 15 sekunder på att skapa en tråd så även vi oinsatta dumhuvuden förstår vad du menar 😲 Ehhh... vad var det som var konstigt? Anser att det är en relevant frågeställning, det hela handlar ju om att jag som betalande kund söker efter service/information. I min värld så är det naturligt att ett företag försöker vagga in sina kunder i service och trygghet, så man blir blir en nöjd kund och att man stannar som en nöjd och belåten kund, men som det är nu så sitter man ju bara i ovisshet och hoppas på det bästa så snart som möjligt, vilket skapar frustration. Visst jag kanske skulle ha utväcklat frågeställningen mer så att alla som inte är insatta i frågan förstår, men eftersom tråden är skriven Reason/macbook så tänkte jag att den troligtvis bara kommer att intressera personer som själv går och undrar över frågan. Ja, nu har jag satt mig in i frågan. Har du mailat proppelerheads själva om det här? Vad har du fått för svar?
golly Postat 17 maj 2006 Trådstartare Postat 17 maj 2006 Har du en MacBook idag? Ansök om att få betatesta, så får du testköra och få koll över hur betatestandet går. 😲 Nepp, men jag spricker snart, har nämligen vetat om att den skulle komma snart så pengarna finns sparade, troligtvis beställer jag en i veckan! fast jag inte vet när man får utnyttja den fulla kraften. Bra ide, det där om att ansöka beta.
golly Postat 17 maj 2006 Trådstartare Postat 17 maj 2006 Knepig tråd. För det första...Vad sjutton klagar du över?Reason på Macbook? Går det inte att köra? Eller är det jag som har missat något? Och du undrar om det är för mycket begärt för en kund att rapportera från företagets betatesting? Det här är jättekonstigt. Det skulle vara kul om du la ner mer än 15 sekunder på att skapa en tråd så även vi oinsatta dumhuvuden förstår vad du menar 😄 Ehhh... vad var det som var konstigt? Anser att det är en relevant frågeställning, det hela handlar ju om att jag som betalande kund söker efter service/information. I min värld så är det naturligt att ett företag försöker vagga in sina kunder i service och trygghet, så man blir blir en nöjd kund och att man stannar som en nöjd och belåten kund, men som det är nu så sitter man ju bara i ovisshet och hoppas på det bästa så snart som möjligt, vilket skapar frustration. Visst jag kanske skulle ha utväcklat frågeställningen mer så att alla som inte är insatta i frågan förstår, men eftersom tråden är skriven Reason/macbook så tänkte jag att den troligtvis bara kommer att intressera personer som själv går och undrar över frågan. Ja, nu har jag satt mig in i frågan. Har du mailat proppelerheads själva om det här? Vad har du fått för svar? Har läst så många gånger på deras forum om folk som mailat fast utan svar, vet inte om dom har en sådan tjänst, man kanske skulle ansöka/erbjuda sig om jobb som mail informatör? vad tror ni?
Pluffo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Har läst så många gånger på deras forum om folk som mailat fast utan svar, vet inte om dom har en sådan tjänst, man kanske skulle ansöka/erbjuda sig om jobb som mail informatör? vad tror ni? Det handlar nog om vad de skriver och hur ofta de mailar. Jag har mailat ett antal gånger och har alltid fått svar. En gång skrev jag och hade några frågor om ReWire-protokollet och hur det arbetar mot andra program. Jag tror mest att det har att göra med hur seriöst man lyckas ställa upp sin fråga/önskan. Skriv ett mail i vilket fall vet ja. De kanske inte har tid att svara, men de vet i alla fall om vad du tycker och kanske gör något åt problemet i framtiden. Se bara till att försöka ha en seriös framtoning.
golly Postat 17 maj 2006 Trådstartare Postat 17 maj 2006 Har läst så många gånger på deras forum om folk som mailat fast utan svar, vet inte om dom har en sådan tjänst, man kanske skulle ansöka/erbjuda sig om jobb som mail informatör? vad tror ni? Det handlar nog om vad de skriver och hur ofta de mailar. Jag har mailat ett antal gånger och har alltid fått svar. En gång skrev jag och hade några frågor om ReWire-protokollet och hur det arbetar mot andra program. Jag tror mest att det har att göra med hur seriöst man lyckas ställa upp sin fråga/önskan. Skriv ett mail i vilket fall vet ja. De kanske inte har tid att svara, men de vet i alla fall om vad du tycker och kanske gör något åt problemet i framtiden. Se bara till att försöka ha en seriös framtoning. soft 😄 , ska maila och se vad som händer.
Linus Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Det behöver inte vara att dom ska ge något datum eller vad som gått bra/dåligt, bara lite glimtar så man vet att företaget lever! Jag citerar Propellerheads nyhetsbrev från 3:e maj 😛 "The testing is going really well and we expect to have a releaseversion available for download soon", says Mats Karlöf, Product Manager for Reason. "The Intel Mac compatible version runs extremely well and will be a significant performance boost for Intel Mac users."
golly Postat 18 maj 2006 Trådstartare Postat 18 maj 2006 Det behöver inte vara att dom ska ge något datum eller vad som gått bra/dåligt, bara lite glimtar så man vet att företaget lever! Jag citerar Propellerheads nyhetsbrev från 3:e maj 😄 "The testing is going really well and we expect to have a releaseversion available for download soon", says Mats Karlöf, Product Manager for Reason. "The Intel Mac compatible version runs extremely well and will be a significant performance boost for Intel Mac users." Har verkligen missat det... Shame on me. Ja, ja....... Fick hur som helst ett jäkla bra personligt svar av dom efter att ha skickat ett mail, uppsakattde det verkligen. Så nu är frustrationen bortblåst och jag är åter en glad användare av propellerheads produkter. 🙂😛😛
Linus Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 ...och ikväll kom den 😄 We are happy to announce the immediate release of Reason 3.0.5 and ReWire 1.7. Propellerhead
golly Postat 19 maj 2006 Trådstartare Postat 19 maj 2006 ...och ikväll kom den 🙁 We are happy to announce the immediate release of Reason 3.0.5 and ReWire 1.7. Propellerhead YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!! 🙂😳😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.