Jump to content
Annons

Atomic Swing


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Sveriges otvivelaktigt bästa band, enligt mitt förmenande, är tillbaka. Nya fullängds-cd:n heter Broken Habanas. Såg dem både i Nyhetsmorgon på TV4 i söndags och i Gomorron Sverige på SVT1 igår tisdag. Däremot missade jag deras releaseparty på Klaras Kök&Bar här i Gbg för exakt en vecka sedan. Jag fick inte nys om det förrän på söndagen fyra dagar försent.

Har egentligen bara hört live- och studioversioner av The Flasher och So Mystifying ännu så länge, samt en mycket avskalad akustisk version av So Mystifying. Pilgrim ska tydligen vara ett kanonnummer på nya plattan och mångas favorit. Det har skrivits att en cover av Titiyos Lovin out of Nothing och Jerry Williams Dream on är med på plattan, men det krävde rättelse i leden av mig via e-post till berörd norrländsk journalist! Det är ju nämligen frontfiguren i Atomic Swing, Niklas Frisk, som skrivit de två låtarna. Man kan ju inte tala om covers när han gjort originalversionerna, även om de inte släppts på skiva officiellt förrän nu.

Nu åker de runt Sverige. På Lisebergs Stora scen 14:e juni bl.a.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Diggar deras gamla grejer hårt, så jag undrar om detta kan vara lika bra eller om det bara blir en trött upprepning? Niklas Frisk har ju onekligen sinne för popmusik och hookar... en otrolig röst också.

Har de nån hemsida eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

*räcker upp en hand*

Ja, jag...

😕

Med att han inte sjunger bra, så menar jag att man kan tycka att han pratsjunger. Det är ju ingen stor sångare direkt. Han har också blivit beskylld för att ha sämst engelska uttal av alla svenska artister. Tveksamt va...

Jag skiter i vilket! De är bäst. Ja, efter mig själv då alltså...

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Häng inte upp dig på det nu... 😕😆

Personligen tycker jag att det tveklöst är en av Sveriges främsta låtkompositörer. Personlig, originell röst. Tack för länken till deras egen webbsida!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att efter första plattan gjorde de en "likadan" platta som de sedan slägde för att inte upprepa sig och skrev nya låtar som sedan blev andra plattan. Den skulle jag vilja höra! Ska bli kul att höra hur nya plattan låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten som kördes i tv4 var ju värdelös. Och för att inte tala om lågbudjetvideon. usch!! Kändes precis som att musik och video var gjorda enbart för att ha "nåt" att släppa, för att det ska rulla in lite pengar. Saknade helt känsla och konstnärlig genuitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

For focks sake! Frisk är en mästare på refränger och Petter är en mästare på balla basgångar! The Flasher är mumma och Venus Addiction är löjligt bra! Ska bli gött att se dem på sin klubbturné om några veckor..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte jag först också men den växte och blev en stor favvis. Tredje plattan, Fluff, har däremot aldrig satt några djupare spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det måste vara "helkört" för min del. Jag tycker alla deras cd varit kalas. Har inte hört så mycket från den FEMTE, dvs. den senaste, men den är säkert jättebra också. Väntar med att köpa cd:n signerad och för att bli överraskad av nya låtar jag aldrig hört, på själva konserten.

Svårt att överträffa debutsläppet, cd nummer 1, men jag tycker ändå att Bossanova Swap Meet (cd nummer 2) och Fluff (cd nummer 3) innehåller en mängd kanonlåtar. Cd nummer 4 är en samlings-cd, som innehåller låtar från de tre första skivorna plus 2 andra låtar och en annorlunda version av Envy Moon (promo, tror jag det var). Ska beställa den. Jag har dessutom fått tag på demo-cd:n av "Carnival stall", kanske den allra bästa låt de gjort! Den gjordes inte i många ex kan jag säga...

Gillar varenda andetag, varje ackord, trumslag och effektenhet. Helkört som sagt.

🥰

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Så fick man en anledning att se på Bingolotto för första gången på minst fem år också... 28:e maj.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...