ninis Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Vad är det för skillnad på en Spansk och en Western gitarr????
ninis Postat 12 maj 2006 Trådstartare Postat 12 maj 2006 TACK!!!! Då det har inte något med storlek att göra ? För det var en kompis som sa att en spansk gitarr är mindre...
Duende Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Menar man Flamencogitarr så är dom ofta lite tunnare and klassiska gitarrer Dessutom är de byggda i ett lättare trä för tunnare mera genomträngande ton.
Pluffo Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Alltså, det är möjligt att någon av sorterna kan vara mindre genrellt sett men det är om de är stålsträngade eller nylonsträngade som definierar vilken typ av gitarr det är. Inte storleken.
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 Hej! Mitt Gatorcase för spansk gitarr var avsevärt mindre än det Gatorcase jag köpte för min stålsträngade Yamaha. Beställda från UK. Hoppas Gatorcaset för spanska inte gäller nån barnvariant av gitarr... Blir spännande när jag plockar in den spanska kommande gitarren. Kom på en sak. Provar nog passformen med brorsans spanska innan deras konsert. 😏 :musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.