Cleff (oregistrerad) Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Vill fĂ„ till bĂ€ttre trumljud till techno och trance i FL Studio, men jag lyckas inte. Det Ă€r i synnerhet kickarna som jag inte fĂ„r till. Hur jag Ă€n försöker sĂ„ lĂ„ter det som en 90-tals discolĂ„t...NĂ„n som vet en bra drumsynth eller samples sĂ„ man fĂ„r lite bĂ€ttre ljud? Eller Ă€r det bara att gĂ„ och köpa en trance samplingskiva? đ
Piccazzo Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Samplingsskiva Àr nog det bÀsta alternativet. Vengance har bra skivor i Dance/Trance/techno stuk...
Cleff (oregistrerad) Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Lyssnade pĂ„ ett demo frĂ„n Vengeance's senaste samplingsplatts med club samples...faen va det svĂ€nger..! đł Lite dyr dock, blir till att spara đł
android Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Nu Àr jag inte sÄ insatt i just techno och trance, men Àr inte mycket av trumljuden som anvÀnds ursprungligen frÄn Rolands gamla trumburkar (TR808/909...)? Samplingar frÄn dom borde gÄ att fÄ tag pÄ lite överallt, bara att googla, och jag tvivlar pÄ att det skulle va olagligt.
Nexustwins Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 (redigerat) Lyssnade pĂ„ ett demo frĂ„n Vengeance's senaste samplingsplatts med club samples...faen va det svĂ€nger..! đ Lite dyr dock, blir till att spara đ PĂ„ www.vipzone-samples.com har dom mycket gott. Leta bland gratis samplena. Om dun inte har utforskat fl-studio sĂ„ tycker jag redan att du ska köpa synthen Vaungard frĂ„n refx pĂ„ www.refx.net. Edit: Vaungard demo funkar utan begrĂ€nsningar i Fl-studio Redigerat 11 maj 2006 av Nexustwins
Prospeed Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Klipp ut en trumma frÄn en lÄt du gillar och anvÀnd den
Nexustwins Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Klipp ut en trumma frĂ„n en lĂ„t du gillar och anvĂ€nd den đ Det Ă€r omstĂ€ndigt och blir oftast inte bra.. Men visst det Ă€r nĂ„tt all mĂ„ste pröva pĂ„. Har sjĂ€lv 2 st som jag klippt ut.. đ
Prospeed Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Klipp ut en trumma frĂ„n en lĂ„t du gillar och anvĂ€nd den đ Det Ă€r omstĂ€ndigt och blir oftast inte bra.. Men visst det Ă€r nĂ„tt all mĂ„ste pröva pĂ„. Har sjĂ€lv 2 st som jag klippt ut.. đ Det Ă€r inte omstĂ€ndigt och bli oftast bra, iaf för mig. FĂ„r jag gissa pĂ„ att du klippt ut Rob Mayth?
Piccazzo Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Det Àr omstÀndigt och blir oftast inte bra.. HÄller med ovanstÄende att det Àr inte ett dugg omstÀndigt och beroende pÄ hur noga man Àr nÀr man klippen blir resultatet dÀrefter oxÄ. För mig har alla mina samplingar fungerat utmÀrkt.
Nexustwins Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Klipp ut en trumma frĂ„n en lĂ„t du gillar och anvĂ€nd den đ Det Ă€r omstĂ€ndigt och blir oftast inte bra.. Men visst det Ă€r nĂ„tt all mĂ„ste pröva pĂ„. Har sjĂ€lv 2 st som jag klippt ut.. đ Det Ă€r inte omstĂ€ndigt och bli oftast bra, iaf för mig. FĂ„r jag gissa pĂ„ att du klippt ut Rob Mayth? Fel.. Gissa igen.. đ
Prospeed Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Klipp ut en trumma frĂ„n en lĂ„t du gillar och anvĂ€nd den đ Det Ă€r omstĂ€ndigt och blir oftast inte bra.. Men visst det Ă€r nĂ„tt all mĂ„ste pröva pĂ„. Har sjĂ€lv 2 st som jag klippt ut.. đ Det Ă€r inte omstĂ€ndigt och bli oftast bra, iaf för mig. FĂ„r jag gissa pĂ„ att du klippt ut Rob Mayth? Fel.. Gissa igen.. đ Alphazone, Manian, Deepforces eller ATB?
Nexustwins Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Klipp ut en trumma frĂ„n en lĂ„t du gillar och anvĂ€nd den đ Det Ă€r omstĂ€ndigt och blir oftast inte bra.. Men visst det Ă€r nĂ„tt all mĂ„ste pröva pĂ„. Har sjĂ€lv 2 st som jag klippt ut.. đ Det Ă€r inte omstĂ€ndigt och bli oftast bra, iaf för mig. FĂ„r jag gissa pĂ„ att du klippt ut Rob Mayth? Fel.. Gissa igen.. đ Alphazone, Manian, Deepforces eller ATB? nehe du.. Du kommer att fĂ„ gisssa ett bra tag innan hittar rĂ€tt artist.. đ
Prospeed Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Klipp ut en trumma frĂ„n en lĂ„t du gillar och anvĂ€nd den đ Det Ă€r omstĂ€ndigt och blir oftast inte bra.. Men visst det Ă€r nĂ„tt all mĂ„ste pröva pĂ„. Har sjĂ€lv 2 st som jag klippt ut.. đ Det Ă€r inte omstĂ€ndigt och bli oftast bra, iaf för mig. FĂ„r jag gissa pĂ„ att du klippt ut Rob Mayth? Fel.. Gissa igen.. đł Alphazone, Manian, Deepforces eller ATB? nehe du.. Du kommer att fĂ„ gisssa ett bra tag innan hittar rĂ€tt artist.. đ Kanske lika bra att lĂ€gga ner nu isf.. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.