Jump to content
Annons

Instrumentalt symfoni-gitarrplock


Recommended Posts

LÅTNAMN: Barnbaletten

ARTIST/GRUPP: yessongs

GENRE: Mike Oldfield???

LÅTLÄNGD: 03:47

KOMPOSITÖR: yessongs

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,46 megabyte

STATUS: Om ingen vill lägga sång så är den färdig...

Det var ju förvånansvärt många som gillade min tidigare låt så jag slänger ut en till. Den här lilla rackaren skrev jag med pwaynes nyfödda dotter i åtanken. Även denna är fri från vst-instrument.

Jag lyssnade väldigt mycket på Mike Oldfield i min ungdom (Tubular Bells fram till tidigt 80-tal), men jag blev själv förvånad över hur mycket den här lät som Oldfield. Hör ni det också?

Och Peter, välkommen hem!

barnbaletten.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oh YES!!

Ja, Du fattar väl att jag gillar detta, fan vore väl annars.

Glittrigt gitarrlir och vid 01.34 hör jag (som Du själv sa)

Mike Oldfields ande anas som en slags gudfar till det Du lirar

just där. Men egentligen bara runt omkring just det partiet.

Snyggt är det. Kul med alla olika gitarrsound. Grattis! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att vara objektiv eftersom jag "fick den i present" till min dottericon12.gif Fantastiskt smickrande. ...och det blir ju inte sämre av att det är fantastiskt vackert och bra 🙂

Håller nog med Nad om att det bara låter Oldfield vid 1:34 annars inte så mkt.

Du har helt klart ett eget stuk Daniel som går igenom mkt av det du gör (och som ni andra inte (ännu) hört). Inte bara musikaliskt utan ljud och mixmässigt och det är jäkligt kul.......och så är det inte fel att jag får utnyttja dig till vad jag behöver från "klaviatur-fingertrummor" till tramporgel, rytminstrument, bas osv.

Nu är det bara att köra på och så vill jag höra mer sång!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte hade nämnt att du tyckte det var likt MO så kanske influenserna skinit igenom...nu var jag så inriktad på det och visst några partier men det kanske mest pga klockspelet...Jag hör däremot Brand X vid 2:03 och jag hör mig själv vid 2:14 🙂 (skulle faktiskt kunnat ha gjort den figuren 😕 ) skitsnyggt och gitarrliret överlag kalaso....visst finns influenser men du har nog ett ganska eget tänk...........táck för att du la upp den här och fint med "dedicationen" till Pwaynes dotter....

btw...London -77, hamnade på en välgörenhetskonsert för " save the wales" en ganska liten tillställning med kanske 300 personer och vem kliver upp på scenen om inte Mike Oldfield med en skolklass 7-10 år gamla och en basist , dom kör någon specialkomponerad låt just för denna dag men avslutar efter en halvtimme med motivet urTubular Bells om än något nedtonat.....fint minne

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör däremot Brand X vid 2:03 och jag hör mig själv vid 2:14 😱 (skulle faktiskt kunnat ha gjort den figuren  😛 )

Brand X. Intressant. (Var tvungen att öppna låten och se efter vilket parti du menade, men visst, dom använder glockenspiel en del. Doriskt mode. När du säger det så...) Och jag måste nog erkänna att 2:14 - 2:59 är den delen som jag själv är mest nöjd med. Great minds think alike 😛

Och pwayne, jag ringer dig ang mellotronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör däremot Brand X vid 2:03 och jag hör mig själv vid 2:14 😆 (skulle faktiskt kunnat ha gjort den figuren  😆 )

Brand X. Intressant. (Var tvungen att öppna låten och se efter vilket parti du menade, men visst, dom använder glockenspiel en del. Doriskt mode. När du säger det så...) Och jag måste nog erkänna att 2:14 - 2:59 är den delen som jag själv är mest nöjd med. Great minds think alike 😱

Och pwayne, jag ringer dig ang mellotronen.

Ring maj sän! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bättre lurar nu... Låter lite Oldfield i början men sedan mer nordiskt. Sköna växlingar och himmelens höjder från 02:14-03:00. Gudars skymning vad snyggt! Detta parti skulle fått äran och bli en egen låt! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör däremot Brand X vid 2:03 och jag hör mig själv vid 2:14 😆 (skulle faktiskt kunnat ha gjort den figuren  🥰 )

Brand X. Intressant. (Var tvungen att öppna låten och se efter vilket parti du menade, men visst, dom använder glockenspiel en del. Doriskt mode. När du säger det så...) Och jag måste nog erkänna att 2:14 - 2:59 är den delen som jag själv är mest nöjd med. Great minds think alike 😎

Och pwayne, jag ringer dig ang mellotronen.

Låten jag tänker på finns på albumet...Unorthodox Behaviour och låten heter Euthanasia Waltz...cool låt

//: karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Karl, jag måste bara fråga: Har du hämtat din "ID-bild" från King Crimsons skivomslag, eller är du såpass kultiverad att du är bekant med konstnären ändå? (Nyfiken eftersom K.C. använt honom (vad han nu heter) till flera av sina indie-släpp.) Nördig fråga, jag vet 😲

Unorthodox Behaviour är en fantastisk platta. Collins är trumriffens mästare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Karl, jag måste bara fråga: Har du hämtat din "ID-bild" från King Crimsons skivomslag, eller är du såpass kultiverad att du är bekant med konstnären ändå? (Nyfiken eftersom K.C. använt honom (vad han nu heter) till flera av sina indie-släpp.) Nördig fråga, jag vet 😲

Unorthodox Behaviour är en fantastisk platta. Collins är trumriffens mästare!

Absolut...man kanske bryter mot upphovsrätten 😉 men jag får väl snacka med honom om det 😛 den är hämtad från innersleeven från The power to belive tror jag 😕 förrut hade jag moonchild som avatar 😄

och eller hur...Collins med Brand X....vilken trummis 😱😱😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna komposition gör mig lycklig...så otroligt avvägt finstämt...har lyssnat i mp3:an hela dan och senare på kvällen framtills nu... kanske en så där 50 gånger...denna tröttnar jag inte på....kalas 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

detta tyckte jag var väldigt bra. tycker låten står sig rakt igenom som den är, men skulle den inte bli väldigt bra med sång? Håller f.ö ovanstående talare att slutet borde fixas till, tror det nästan skulle räcka med att ex basen och klockspelet ligger kvar, typ på 1:an, 5... osv... du har den rytmen tidigare... åsså kan den sluta mysigt på ngt kosmiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt! Lekfullt, stort och intimt på samma gång.

Nu måste jag kolla upp din förra låt!

Edit: 02:14-03:00 är grymt skönt! Perfekt timing!

Jag kan vara behjälplig med en länk till Yessongs första postning:

Thymeless

.......eftersom jag tycker att det är så bra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna komposition gör mig lycklig...så otroligt avvägt finstämt...har lyssnat i mp3:an hela dan och senare på kvällen framtills nu... kanske en så där 50 gånger...denna tröttnar jag inte på....kalas 🙂

🙂

Äckligt smickrande... men det värmer att du och några andra gillar det här.

Och tack som vanligt till pwayne för att du har absolut länk-gehör (jag vet inte vart jag skulle börja för att skapa en sådan länk 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tack som vanligt till pwayne för att du har absolut länk-gehör (jag vet inte vart jag skulle börja för att skapa en sådan länk :rolleyes: )

Då skall jag lära dig:

Leta rätt på din egen trådtitel i Demoforumet: Högerklicka på länken och välj "Egenskaper". Markera och kopiera adressen. Stäng egenskaper.

När du sedan vill lägga in den i ett inlägg klicka på "http://"-knappen. Klistra in länken OK:a och välj sedan namn på länken, typ Thymeless, OK:a klart! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer hem duktigt stressad från jobbet. Fixar allt som måste göras hemma. Adrenalinnivån på topp när jag slår på datorn. Sedan...

Denna låt. Och fullständigt lugn. I brist på annat ord: Mysigt.

Hamnar i mp3-spelaren genast. Tack så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...