Jump to content
Annons

circuit bending..


mi_dach (oregistrerad)

Recommended Posts

mi_dach (oregistrerad)

Finns det folk som använder så-kallad 'circuit bent' utrustning? Finns det ngn form av circuit-bending scene här i sverige?

Jag söker andra människor i sverige som gillar att göra circuit-bending, eller har ett intresse för 'glitch' musik, DIY och experimental ljud, osv. Har ni hort men inte provat? Tycker ni om att skapa ny och konstiga instrumenter med gamla leksaker?? Är det ngt för dig?

Gärna skriva, jag blir deprimerad: helt ensam i en hög av hem-byggad maskiner/leksaker, och ingen folk att snacka skit med!

- Niall

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Finns det folk som använder så-kallad 'circuit bent' utrustning? Finns det ngn form av circuit-bending scene här i sverige?

Jag söker andra människor i sverige som gillar att göra circuit-bending, eller har ett intresse för 'glitch' musik, DIY och experimental ljud, osv. Har ni hort men inte provat? Tycker ni om att skapa ny och konstiga instrumenter med gamla leksaker?? Är det ngt för dig?

Gärna skriva, jag blir deprimerad: helt ensam i en hög av hem-byggad maskiner/leksaker, och ingen folk att snacka skit med!

- Niall

HEEEJ!!!

Circuitbending är ju huuuur hett som hellst!

har velat börja göra det ett antal månader nu men det har aldrig blivit av pga. tid, cash och lathet...

Fråga mornel. har för mig han kan en del om detdär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaej, jag har faktiskt ingen koll alls. Jag har varit rätt nyfiken på hela grejen, men jag är fullständigt handikappad med lödkolven så det blev aldrig att jag ens började försöka.

Hittade dock en del information om det hela på internet, framförallt fastnade jag för bloggen get lofi (getlofi.com). Spana in den, om du inte har gjort det redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

mi_dach (oregistrerad)

Jag tror att folk bara börja uptacka circuit bending i sverige. Hoppas att jag kan hitta/skapa en liten scen. Kanske delar tips o musik till varandra. Det är lite svårt för mig att skriva en artikl på svenska om det, men jag ska försöka. Jag börjar nu med en hemsida, ska skicka URL när det är upp på nätet 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med en svensk böjare till 🥰

Har hållt på några år, både med bendning av instrument och tillverkning av egna obskyra saker. Hade en webserver uppe innan med info om allt men den förföll, men ska nog få upp någon form av hemsida snart igen. Hade varit skitkul att se en sida med dina grejer 😉

Skickar ett pm ifall du är intresserad av att snacka på icq eller msn.

Link to comment
Dela på andra sajter

mi_dach (oregistrerad)

Hej allihopa,

vi börjar nu att fundera över en svenska circuit bending festival den har sommaren. Om ni är har en intresse att hjälpa till med plannering, du kan gärna diskutera det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Hej allihopa,

vi börjar nu att fundera över en svenska circuit bending festival den har sommaren. Om ni är har en intresse att hjälpa till med plannering, du kan gärna diskutera det här.

bättre sen än aldrig som man brukar säga............

men 24/5 blir dfet Cb-workshop med påföljande konsert på föreningsgatan 7 i världsmetropolen lule.pm:a mig om ni tycker det hela låter intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jizzus.. Visste inte att det hette "circuit-bending" det jag hållit på med i ca 32 år.. Jag älskar germaniumtransistorer och hur dom beter sig om man ger dom för låg spänning.. Kontra för hög ström (fast då går dom sönder efter att jag samplat ljudet).. Just det där krispiga soundet som blir i billig elektronik då batteriet knappt räcker till.. Disten från en strömsvältande germanumtransitor.. Det är oslagbart.. Tack för att jag äntligen fick ett namn på vad jag gör 🙂

I love the smell of ........ in the morning 😛

EDIT: Ps var kan man lyssna på lite CB musik då.. Så man får höra hur andra personers alster låter???

da.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...