Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har sjÀlv inte riktigt fÄtt grepp om hur man ska göra för fÄ att lÄta bra, finns det nÄgon/nÄgra Guru/Gurus dÀrute som har stenkoll?

Andra mixningstips Àr Àven vÀlkomna.

/Tack!

Annons
Postat
Jag har sjÀlv inte riktigt fÄtt grepp om hur man ska göra för fÄ att lÄta bra,

vrid pÄ reglagen tills det slutar lÄta dÄligt.

vÀlkommen

Postat

Den hÀr proceduren gÄr snabbare om man dricker alkohol samtidigt.

Postat

Den hÀr proceduren gÄr snabbare om man dricker alkohol samtidigt.

😉

Alltför sant!

Men för att Äterkomma till Àmnet.. övning ger fÀrdighet, som det heter.

En liten "regel" Àr nog att rösten och melodin ska ligga ganska centrerad. Tror jag...

Postat
En liten "regel" Àr nog att rösten och melodin ska ligga ganska centrerad. Tror jag...

ja, och om man inte vill ha det sÄ, bör den Ätminstone lÄta mer i nÄgon av högtalarna.

Postat

😼 oj..vad torrt det blev i den hĂ€r trĂ„den.. hrmff..var pĂ„ det humöret igĂ„r..

Zefhyros: Kolla lÀngst upp i detta forum sÄ har du en massa lÀsvÀrda lÀnkar helt gratis.. Äterkom sedan efter tusentals timmar bakom mixerbordet, med Ànnu massa fler timmar bakom rattar pÄ eq's, kompressorer, reverb och allt annat som tillhör en bra slutprodukt... + att du trÀnat in dina öron pÄ de monitorer / hörlurar / högtalare du mixar igenom och att höra allehanda frekvensproblem som alltid finns i en mix.. ( minimalistisk musik och singer/songwriter kanske Àr undantaget.)

..Sen har vi hela biten med liveinspelningar med mikrofoner och alla de problem som uppstĂ„r i den vĂ€rlden 🙁

..sÄ fortsÀtter vi diskussionen nÀr du blivit lite mer varm i klÀderna..

Som du fÄrstÄr av det lite kyliga mottagandet krÀver din frÄga nÀrapÄ en avhandling stor som en bibel.. vilket jag tror ingen sitter och förklarar helt gratis...

..inte som Ă€r helt frisk iaf 🙂

Lycka till

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

FrÄgar man: "lÀr mig allt", fÄr man sÀllan svar. Finns inte det berÀttat i "frÄgereglerna"?

Anyway, har du specifika problem, frÄga gÀrna. Vet du ingenting sÄ skall du börja pÄ biblioteket.

Postat

nÀÀÀ men... Àh... börja med att prova ratta enskilda instrument, sÄ du fÄr en kÀnsla för vad olika instÀllningar har för effekt och sÄnt.

Postat

Tack iallafall för tipsen, Àven om jag visste att jag skulle bli N00b-stÀmplad för detta inlÀgg.

Postat
Tack iallafall för tipsen, Àven om jag visste att jag skulle bli N00b-stÀmplad för detta inlÀgg.

Du bjöd lite grann pÄ det faktiskt, men har du kikat pÄ lÀnkarna som finns överst i forumet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.