Zefhyros Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Jag har sjÀlv inte riktigt fÄtt grepp om hur man ska göra för fÄ att lÄta bra, finns det nÄgon/nÄgra Guru/Gurus dÀrute som har stenkoll? Andra mixningstips Àr Àven vÀlkomna. /Tack!
FredrikMikaelsson Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 öva.... o sen nÀr du Àr klar sÄ kan du fortsÀtta med det...
Itzhak Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Jag har sjÀlv inte riktigt fÄtt grepp om hur man ska göra för fÄ att lÄta bra, vrid pÄ reglagen tills det slutar lÄta dÄligt. vÀlkommen
Jonas Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 vrid pÄ reglagen tills det slutar lÄta dÄligt. Den hÀr proceduren gÄr snabbare om man dricker alkohol samtidigt.
Lundin Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 finns det nÄgon/nÄgra Guru/Gurus dÀrute som har stenkoll? Ja
allansson Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 vrid pĂ„ reglagen tills det slutar lĂ„ta dĂ„ligt. Den hĂ€r proceduren gĂ„r snabbare om man dricker alkohol samtidigt. đ Alltför sant! Men för att Ă„terkomma till Ă€mnet.. övning ger fĂ€rdighet, som det heter. En liten "regel" Ă€r nog att rösten och melodin ska ligga ganska centrerad. Tror jag...
Itzhak Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 En liten "regel" Àr nog att rösten och melodin ska ligga ganska centrerad. Tror jag... ja, och om man inte vill ha det sÄ, bör den Ätminstone lÄta mer i nÄgon av högtalarna.
Lundin Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 đź oj..vad torrt det blev i den hĂ€r trĂ„den.. hrmff..var pĂ„ det humöret igĂ„r.. Zefhyros: Kolla lĂ€ngst upp i detta forum sĂ„ har du en massa lĂ€svĂ€rda lĂ€nkar helt gratis.. Ă„terkom sedan efter tusentals timmar bakom mixerbordet, med Ă€nnu massa fler timmar bakom rattar pĂ„ eq's, kompressorer, reverb och allt annat som tillhör en bra slutprodukt... + att du trĂ€nat in dina öron pĂ„ de monitorer / hörlurar / högtalare du mixar igenom och att höra allehanda frekvensproblem som alltid finns i en mix.. ( minimalistisk musik och singer/songwriter kanske Ă€r undantaget.) ..Sen har vi hela biten med liveinspelningar med mikrofoner och alla de problem som uppstĂ„r i den vĂ€rlden đ ..sĂ„ fortsĂ€tter vi diskussionen nĂ€r du blivit lite mer varm i klĂ€derna.. Som du fĂ„rstĂ„r av det lite kyliga mottagandet krĂ€ver din frĂ„ga nĂ€rapĂ„ en avhandling stor som en bibel.. vilket jag tror ingen sitter och förklarar helt gratis... ..inte som Ă€r helt frisk iaf đ Lycka till
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 FrÄgar man: "lÀr mig allt", fÄr man sÀllan svar. Finns inte det berÀttat i "frÄgereglerna"? Anyway, har du specifika problem, frÄga gÀrna. Vet du ingenting sÄ skall du börja pÄ biblioteket.
Itzhak Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 nÀÀÀ men... Àh... börja med att prova ratta enskilda instrument, sÄ du fÄr en kÀnsla för vad olika instÀllningar har för effekt och sÄnt.
Zefhyros Postat 4 maj 2006 TrÄdstartare Postat 4 maj 2006 Tack iallafall för tipsen, Àven om jag visste att jag skulle bli N00b-stÀmplad för detta inlÀgg.
Lundin Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Tack iallafall för tipsen, Àven om jag visste att jag skulle bli N00b-stÀmplad för detta inlÀgg. Du bjöd lite grann pÄ det faktiskt, men har du kikat pÄ lÀnkarna som finns överst i forumet?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.