Polpotkin Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Hej! jag ska göra ett mindre jobb i en liten studio där dom kör SX2. Tyvärr har dom inte nån extern utrustning, så jag jag inte ratta nåt ljud, men jag har hört att i SX2 kan man lägga EQ och kompressor på input-kanalen och komma undan problemet via datorn. Stämmer det? Sen vet jag att den här frågan va uppe för ett tag sen, men jag hittade inte tråden. Kan man routa 2 input-kanaler till ETT mono-spår?
Master Peo (oregistrerad) Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Input-kanalen i SX2 kan i praktiken hanteras på precis samma sätt som de vanliga Audio-kanalerna i Mixern. Öpnna mixern och klicka på "e" (för edit) vid den aktuella input-kanalen. Detta öppnar ett nytt fönster, där du har tillgång till en EQ och dessutom finns det slotter för effektpluggar, där du kan ladda in en passande (mjukvaru-)kompressor. Peo
BozoB Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 (redigerat) Hej!jag ska göra ett mindre jobb i en liten studio där dom kör SX2. Tyvärr har dom inte nån extern utrustning, så jag jag inte ratta nåt ljud, men jag har hört att i SX2 kan man lägga EQ och kompressor på input-kanalen och komma undan problemet via datorn. Stämmer det? Sen vet jag att den här frågan va uppe för ett tag sen, men jag hittade inte tråden. Kan man routa 2 input-kanaler till ETT mono-spår? Jo, du kan lägga insertar på input kanalerna.. men det kommer ju givetvis efter ADomvandling vilket gör det hela ganska onödigt i de allra flesta situationer. Beror lite på vad du tänkt göra.. Redigerat 1 maj 2006 av BozoBlade
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.