Jump to content
Annons

Recommended Posts

robda71 (oregistrerad)
Postat

Precis skaffat mig en ny fin HP-burk och petat in 4G internminne i den. Jag kör med ett ESI-waveterminal 192M och vill spela in i 48/24. När jag tex öppnar Stylus RMX så tar den för givet att jag skall ändra till 44.1KHz och bara kör på utan att bry sig om mig som sitter och hoppar och svär. Jag går snällt in under "Project Setup" och ändrar tillbaka och jobbar på tills det är dags igen... Det har inget med just RMX:en att göra för det räcker med att jag drar upp kontroll panelen för ljud kortet eller öppnar en browser så händer samma sak. Ngn som har ngt tips??

Annons
Postat

Jag tog hem manualen till ditt ljudkort och snabbkollade testa att ändra sample rate i kontrollpanelen till ditt ljudkort från auto till lock. Sätt den på lock och ställ in 24 bit 48 kHz.

Hoppas du får till det.

robda71 (oregistrerad)
Postat
Jag tog hem manualen till ditt ljudkort och snabbkollade testa att ändra sample rate i kontrollpanelen till ditt ljudkort från auto till lock. Sätt den på lock och ställ in 24 bit 48 kHz.

Hoppas du får till det.

Det är just det som är mest sjukt (jag skulle nämnt det). Det hjälper inte hur hårt jag klickar på "lock" - skiten ändrar sig ändå....

Postat (redigerat)

Hmmm.....då vet jag inte vad det kan vara. Men måste du köra i 48 kHz då? Räcker det inte med 24-bit och 44.1 kHz?

*edit* ähhhh

Redigerat av Bone
Postat (redigerat)

det e inte så att du har Cubase projektinställningar inställt på 44.1 kHz ??

edit: och som vanligt så skummar jag igenom frågan för snabbt.... =)

Redigerat av Hype
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Har du nåt annat program som tar över och ändrar samplerate, typ winamp där du spelar nån 44.1k fil tillika eller så?

robda71 (oregistrerad)
Postat

Mpffh... Jag hittade det! Jag måste fipplat på inställningar som man knappast behöver röra. "Release ASIO Driver in Background" - Svårt ändå att hitta den, när man trodde att den inställningen var default... Tack alla som försökt att hjälpa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.