Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Vill bara kolla om det svänger innan jag går vidare.

/Emser

LÅTNAMN:yadayadayada

ARTIST/GRUPP:ems

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:någon minut

KOMPOSITÖR:ems

PRODUCENT:ems

EV. MEDVERKANDE:ems

INSPELNINGSÅR:idag 2006

FORMAT:mp3

STORLEK:2,6

STATUS: Skiss

yadayadayada.mp3

Edited by emser
Annons
Posted

va' 80-tal den låter! 😆

Jag tycker att du ska köra på. Visst svänger det. Och själva låten är störtskön! 😛

Posted

Höll takten med foten = det svänger. Annars är min fot still och vägrar röra på sig.

Posted

Coolers det bådar gott.

Nu gäller det bara att få till någon ärtig melodi 😛

/emser

Posted
Nu gäller det bara att få till någon ärtig melodi 😛

Det låter krystat, är det inte bättre att börja i den änden?

Svänger helt okej, men mixen känns lite klumpig på nåt sätt. Fast det var väl inte det du ville ha kommentarer om iofs. 😄

Posted (edited)

Krystat 😛 , oh nej, så gör jag jämt.

Beat, bas, färgningar och sist melodi.

Gör du tvärt om?

/emser

edit: färgningar inte färjningar

Edited by emser
Posted
Visst vettu, ett väldans gött gung!!, jag hör redan Anastasia sjunga den! 😏

/ Stefan

Sjysst, jag tänkte faktiskt Anastasia när jag gjorde det här beatet.

/ems

Posted

Krystat 😕 , oh nej, så gör jag jämt.

Beat, bas, färgningar och sist melodi.

Gör du tvärt om?

/emser

edit: färgningar inte färjningar

Jag brukar skriva låten först och arrangera och spela in den sen. 😏 Alternativt göra allt parallellt. Inte lika viktigt för instrumental musik iofs, kanske detta ska bli? 🤪

Posted
Inte lika viktigt för instrumental musik iofs, kanske detta ska bli? 😕

He he, väntar ju på att Anastasia skall komma och vejla en fantastisk melo di som jag skall drömma fram i natt 😏

/ems

Posted

Hej emser..

Det här låter kanon..greppade i munspels lådan direkt..det börjar bli en ful ovana..men det blir så när man hör nåt som svänger,för det mesta så är jag sparsam med kommentarer utom på sång - munspel..där har jag lite koll.

Det vore nog rätt coolt med lite sång på den här..? Har du några melodi ideer?

vill du så kan jag sjunga in en blarr text..när jag får tid..så kan du ju skriva nåt eget..Alla mina låtar börjar med en blarr text,tur att ingen nånsin får lyssna på det 😏

Ha de bra och tack för senast

Micael

Posted
Hej emser..

Det här låter kanon..greppade i munspels lådan direkt..det börjar bli en ful ovana..men det blir så när man hör nåt som svänger,för det mesta så är jag sparsam med kommentarer utom på sång - munspel..där har jag lite koll.

Det vore nog rätt coolt med lite sång på den här..? Har du några melodi ideer?

vill du så kan jag sjunga in en blarr text..när jag får tid..så kan du ju skriva nåt eget..Alla mina låtar börjar med en blarr text,tur att ingen nånsin får lyssna på det 😄

Ha de bra och tack för senast

Micael

Kör på bara!

Posted

Mer driv.. skitbra men drivet saknas.. dra tillbaka trummorna nåra millisekunder (lyssna på Yello hur de får till svänget..) gungar bra men lite sävligt.. Få till drivet så kommer hela Sverige att studsa på skinkorna..

Posted

Både svängigt och snyggt. Helt rätt på det!

Posted
Mer driv.. skitbra men drivet saknas.. dra tillbaka trummorna nåra millisekunder (lyssna på Yello hur de får till svänget..) gungar bra men lite sävligt.. Få till drivet så kommer hela Sverige att studsa på skinkorna..

Menar du att trummorna skall ligga tidigare?

Jag trodde att gunget/suget låg i sena trummor.

/ems

Posted

Du är helt omisskänlig. Jag menar jag skulle nog känna igen din musik även om du inte sjöng själv. Låten då? - Jaa då, jaa da, yaada, yada! 😉

Posted

Tjenna..

Lyssnar nu..jorå det funkar..snyggt..Bra sång teknik.. men..,tycker att det blir lite för ljust..undrar hur din röst skulle låta i ett par tonsteg lägre,,,?Det kanske inte är aktuellt - bara en liten frågeställning från en sång nörd..(som fastnat i alla möjligheter jag hör) 😉

MVH

Harmonica mike

Guest starboy
Posted

Är det bara jag, eller är det lite surt i allra första början : " So I made a ..." ??

Jag kan yra i nattmössan.

Annars är det toppkvalitet på låten och arret. Svängigt som sjutton.

Bra proddat också!

Har Du nappat på erbjudandet från Nad angående sångpålägg?

Tror jag kunde bli skoj.

Gör klart och posta igen, vill höra hela.

/cheers

Posted
Är det bara jag, eller är det lite surt i allra första början : " So I made a ..." ??

Jag kan yra i nattmössan.

Annars är det toppkvalitet på låten och arret. Svängigt som sjutton.

Bra proddat också!

Har Du nappat på erbjudandet från Nad angående sångpålägg?

Tror jag kunde bli skoj.

Gör klart och posta igen, vill höra hela.

/cheers

Tack alla, ja det är säkert surt, det är typ bara slasksång för att inte glömma melodin.

Skall fixa ett stick och lite hokuspokus. Skall kolla om Nad är hågad att gorma lite.

/emser

Posted (edited)

Skapa ett stick och arra ihop låten, skicka till Nad o låt honom lägga sången. Vore nice om vi fick höra resultatet. Grundmaterialet är Grrrrreat! / Mikke

OK! Man märker man håller på att bli gammal! Se föregående post o läs sen min post.

hmmmmmm nu ska vi se....... /me slår upp ålderdomshem i gula sidorna

EDIT: Har redan glömt varför jag editerade............

Edited by MikkeÖland