Jump to content
Annons

Waves pluggar


Nyberg

Recommended Posts

Annons
drok (oregistrerad)

Om någon på detta forum har köpt en Waves-bundle ska jag äta upp min hatt.

De enda svar du kommer få är googleresultat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon på detta forum har köpt en Waves-bundle ska jag äta upp min hatt.

De enda svar du kommer få är googleresultat.

Börja käka... 🙂

Det finns faktiskt många i forumet som har köpt all sin programvara - även om det också finns väldigt många som kör med piratkopior... :rolleyes:

Jag har för mig att vissa Waves-pluggar bara går att köpa i deras paket, men personligen tycker jag att de kostar för mycket, så jag har inte skaffat några Waves-pluggar.

HÄR hittar du en förteckning över alla som finns att köpa separat. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drok (oregistrerad)
Börja käka... :rolleyes:

Det finns faktiskt många i forumet som har köpt all sin programvara

Ja då, men har någon köpt Waves?

Link to comment
Dela på andra sajter

drok (oregistrerad)
Om någon på detta forum har köpt en Waves-bundle ska jag äta upp min hatt.

Vad har du för adress så jag kan skicka min gamla keps till dig .... :rolleyes:

"ok"

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gillar Voxengo , PSP , Izotope och liknande.

Waves är bra men absolut inte nödvändiga , det fanns en tid då dom var bäst men idag har många kommit ikapp dom och gör lika bra om inte bättre pluggar för billigare peng.

Finns många bra pluggar som är gratis oxå , bla SIR ( Reverb ) , Colortone ( Emulering) , Fishfillets ( Kompressor , Deesser , Limiter ) L3 maximizer , m.m Dock är dom flesta till PC men det antar jag att du har då du funderar på att " Skaffa " Waves.

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta på Sonalksis kompressorer och eq: http://www.sonalksis.com . De är grymt bra! 😛 Sonalksis-pluggarna kan du ladda hem och testköra i en månad innan du måste köpa dem - så att du hinner utveckla ett rejält beroende och märker att du absolut inte kan vara utan dem... 😱

PSP Audioware gör också suveräna pluggar: http://www.pspaudioware.com . Där finns både finfina eq, kompressorer, delay - och deras legendariska Vintage Warmer. 😎 PSP erbjuder också testversioner, men av det mer irriterande slaget, där ett brus eller uppehåll i effekten kommer med jämna mellanrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.voxengo.com/

Lite rörig sida men en del riktigt bra pluggar. Det finns andra här som vet mer om deras pluggar än jag. Joachime, till exempel. 🙂

Gôtt att bli omnämd i samband med Voxengo! 😉

Faktum är att det stämmer, jag är en sucker för Alexeys pluggar.

Genomtänkta, flexibla och mycket prisvärda.

Gillar du Waves C1 kanske Voxengo Marquis eller Crunchessor faller dig i smaken. Är du ute efter en limiter tycker jag du bör kolla in Voxengo Elephant. Vad gäller EQ's finns det mycket intressant. För flexibilitet kan du kolla in GlissEQ, för precision CurveEQ. Sedan har dom en krämig variant som heter HarmoniEQ.

Allt går att hitta på http://www.voxengo.com/.

Utöver Voxengo gillar jag följande (i ovanstående kategorier):

Poshifopit (gratis EQ)

PLParEQ3 (EQ)

BuzMaxi3 (gratis limiter)

Link to comment
Dela på andra sajter

går det att köpa waves pluggarna som finns i diamond bundel separat, eller är det budeln som gäller?

Några av dem går att köpa separat. Kolla i Waves egen online-shop.

Den enda Waves-plugg jag suktar efter är Renessaince De-esser, och den går tyvärr inte att köpa separat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda Waves-plugg jag suktar efter är Renessaince De-esser, och den går tyvärr inte att köpa separat.

Ja, det är hög sukt-faktor på den. Har fått testa den i några sammanhang och den låter verkligen bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...