Jump to content
Annons

Kanske Ändå


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN:Kanske Ändå

ARTIST/GRUPP:His Masters Choice

GENRE:Melodifestivalen

LÅTLÄNGD:ca.3 minuter

KOMPOSITÖR: Peo Lemhagen

PRODUCENT: samma

EV. MEDVERKANDE: text music arr all by master Peo, Burnin Sven sång

INSPELNINGSÅR: 05

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 3 meg

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Peos länk

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=179472

Inskickat till Melodifestivalen 06 gick vidare till andra omgången. Lovade i meloditråden att höra med Peo om vi skulle lägga upp låten här och det gör vi nu. Peo står för allt utom sången och all midi är gratispluggar vilket jag tycker är extra läckert. Det ligger några timmar bakom att få till dessa gratis pluggar att låta så pass naturtroget som det gör. Finns det några tips till ännu bättre gratispluggar till jazz mange tack i så fall.

Göran

Kanske__nd_.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena..

Skönt sound..visparna gör att det låter lite "skitigt",men det är absolut inget fel..Helt rätt!

Snygg produktion överlag..Shit Göran - din röst låter kanon!!

Passar helt perfekt på denna små jassiga låt.Killen kan verkligen ratta i "gratis pluggarna"..Mycket coolt!

Alltså..5 mick stativ av 5 möjliga 😏

MVH

Micael

PS.På fredag sätter vi din låt,,bara H dyker upp!!

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN:Kanske Ändå

ARTIST/GRUPP:His Masters Choice

GENRE:Melodifestivalen

LÅTLÄNGD:ca.3 minuter

KOMPOSITÖR: Peo Lemhagen

PRODUCENT: samma

EV. MEDVERKANDE: text music arr all by master Peo, Burnin Sven sång

INSPELNINGSÅR: 05

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 3 meg

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Peos länk

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=179472

Inskickat till Melodifestivalen 06 gick vidare till andra omgången. Lovade i meloditråden att höra med Peo om vi skulle lägga upp låten här och det gör vi nu. Peo står för allt utom sången och all midi är gratispluggar vilket jag tycker är extra läckert. Det ligger några timmar bakom att få till dessa gratis pluggar att låta så pass naturtroget som det gör. Finns det några tips till ännu bättre gratispluggar till jazz mange tack i så fall.

Göran

Nästan stulet rakt av, ala´ Wille Crafford 😮

post-8-1145477491_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Micael. Ja Peo får till det minsann ska prata med honom så han hoppar över och läser det här men jag är säker på att han blir mycket glad.

fogden vad menar du är det stulet på samma sätt som den där wille brukar göra eller har han nån som liknar? Skulle va skoj att få ett tips om vilken låt som det handlar om i så fall. Och det skulle väl knappast funka i Melodifestival samanhang att en låt kan gå vidare till andra omgången om den är misstänkt stulen. Första gallringen görs väl av branschfolket så vitt jag har förstått. Fattar inte riktigt ditt inlägg dessvärre och stulen rakt av även om det står nästan framför är nog ett ganska starkt ord?

Nåja icke lika falla ödets lotter som min gamla mormor sa.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Visparna rasslar lite väl mycket tycker jag... man nästan längtar efter att dom skall sluta så man får lyssna på låten. För låten är ju råccol! Dom andra ljuden funkar bra (otroligt bra för att bara vara gratispluggar!) och Burning S. sjunger ju som alltid innerligt, nära och levande. Det här är för bra för melodifestivalen 😄

Vispar - naturligtvis i en låt som den här.. men det blev lite väl mycket för mig.

Får minska ner på nåt micstativ i betyget för det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar stuket till max! En låt som Zetterlund säkert hade tagit till sitt hjärta. Fin text. Glatt överaskad att gratispluggar kan låta så bra, den sordinerade trumpeten/trombonen(?) är ju urläcker. Sång som vanligt snygg med bra uttryck.

Visst kör Craaford en liknande genre och nu är jag inte så inlyssnad på hans låtar men att den skulle vara "stulen rakt av" tror jag inte alls på efter att ha lyssnat på en del av Peos låtar. Det kan ni ta lätt på! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt fin låt som jag förstår inte passar i MF med det stuket som är nuförtiden. Du sjunger bättre här än du brukar, kul. Tycker nog att den sordinerade trumpeten mest låter som en brunstig elefant. Sorry. 😆 Du skulle nog tagit det lite försiktigare med den.

Lycka till nästa år med någon ny låt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

En får tacke igen Peo instämmer också samt låter meddela att han var ute och spelade sån här musik innan wille var född så det är nog tvärt om.

Brunstig elefant 😄 du är för go du 😄 tror det är en gitarrplugg omarbetad lite. Det är nog svårt att hitta gratispluggar till jazzmusik tror jag och som sagt finns det några tips så upp med dom på bordet. Tack för berömmet om sången fast själv tycker jag väl att jag sjunger lika bra eller kasst alltid 😄 .

Som sagt detta är Peos låt jag bara sjunger här och jag tycker själv att låten är riktigt läcker så det var inte svårt att motivera sig att sjunga. Kan inte riktigt heller förstå hur han lyckas få det att låta så bra med så små resurser. Rekomenderar ett besök på hans Sound Click han har mycket fin jazz där tillverkad på samma sätt.

Equality och Bimbambop tackar å det hjärtligaste för de varma orden man blir rörd faktiskt är säker på att Peo instämmer, ska försöka få honom att signa upp sig här.

När jag tänker efter lite så är det lite roligt hur olika vi tycker om saker här på forumet. Nån gillar ett ljud speciellt mycket nästa man om samma ljud öjöj inte bra. Låten innan den här som jag la ut för att man skulle få skratta lite och höra hur det kan låta när man har ett par bärs i kroppen där tyckte många att just den (bärs) versen var riktigt bra och inlevelsefullt insjungen 😄 . Mitt eget ideal när det gäller sångare ligger mer åt tom Waits hållet än Carola och tonsäkra skolade finpolerade som Jöback och liknande. Typ inlevelsefullt är bäst en polerad skolad röst utan utryck är i bästa fall som en snygg tapet.

Nåväl den är delad baken såväl som smaken 😄.

Ha det gött folks önskar

Göran och Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker den är skitskön...

Kanske ingen MF men det är ju inga låtar man vill höra på i längden.

Läste om den brustiga elefanten och nu ler jag hela tiden när jag hör trumpeten :rolleyes: . Tycker trumpeten är charmig om än det må vara en brunstig elefant;).

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

En får tacke igen Stajo det var skoj att du gillade låten ja jag tycker nog att det här är en låt man kan lägga in i CD:n då och då många år framöver. Tänk om man kunde få den inspelad av en jazzorkester det kunde bli riktigt jäkla skoj.

Nåväl tack igen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice feeling...Ja, du sjunger bättre än nånsin på denna....kanske några SSS som kunde ha försvunnit om du dämpat reverbet i dom övre regionerna... But WTF...

verkligt juste sång 🙁

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Karl uppskattar verkligen din kritik. SSS ena är ett problem som förmodligen beror på att jag har för starka s och givetvis på mickar förståss. Peo har mixat den här och så vitt jag vet så är han mycket sparsam med reverb och sånt. Så kort sagt det är nog mitt fel 🙁 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig stenkakekänsla.

Funderade på var jag hade hört rimmen, men kom snart på att det ju är Viktor Rydbergs "Tomten" 😆

Midvinternattens köld är hård,

stjärnorna gnistra och glimma

Alla sova i enslig gård

djupt under midnattstimma

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Hej allihopa!

Efter ert vänliga mottagande av ”Kanske ändå” fanns det bara en sak att göra: Jag har nu följt Burnin Sven/Görans råd och registrerat mej som medlem. Göran har alltid talat mycket uppskattande om den kompetens och det musikaliska kunnande, som finns samlat här på Studio Forum. Jag har alltid betraktat mej själv mer som /jazz-/musiker och instrumentalist än som låtskrivare. Visserligen har jag väl under årens lopp totat ihop en eller annan melodi (vanligtvis för att glömma den en vecka senare). ”Kanske ändå” är faktiskt den första låt, som jag själv har skrivit en egen text till. Era positiva omdömen har inspirerat mej att göra flera försök i låtskrivarbranchen.

Jag är också mycket tacksam för de kritiska synpunkter, som jag har fått, och jag håller med om det mesta. Det enda, som jag inte riktigt kan förstå, är beskyllningen, att sången skulle vara mer eller mindre stulen från Wille Crafford. Eftersom Fogden uppenbarligen inte tänker namnge, vilken av Craffords sånger han syftar på, kan jag inte göra annat än att bortse från beskyllningen, som tydligen inte är särskilt väl underbyggd.

Än en gång, tack för det positiva mottagandet!

Peo

PS ”Den brunstiga elefanten” är faktiskt en del av en gratis soundfont-bank, som innehåller en mängd olika sordinerade trumpet-ljud. Det här är det mest ”djuriska” ljudet och det är en av mina favoriter, som jag säkerligen använder alltför ofta. Betrakta detta som en varning, för den händelse att ni skulle besöka min musik-sida på Soundclick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Tack, Martin! Stenkakekänsla var just det, som jag ville uppnå med det här arret.

Jag undrade också, hur länge det skulle dröja, innan någon kände igen Viktor Rydbergs "Tomten":

"När stärnorna gnistra och glimma" är något av en super-klyscha, som jag använder så ofta i texten, att folk förhoppningsvis förstår, att det är ett medvetet val.

Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan stulet rakt av, ala´ Wille Crafford 😱

post-8-1145477491.jpg

Skärpning... Putsa av allt av hyllplanet och låt Bburagos Bugatti EB110 glänsa!!!

/Erik

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena Peo och välkommen till forumet kul att du signade på här, har haft det lite snårigt med tid men jag hör av mig på telefon så fort jag kan.

Vill oxå passa på att ännu en gång tacka för alla inlägg i den här tråden.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Tack för välkomsthälsningarna! Jag tror, jag kommer att trivas här. Efter helgen hoppas jag få tid att lyssna runt lite på vad artisterna på Studio Forum håller på med.

Och än en gång tack för det intresse ni har visat för "Kanske ändå"!

Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt, bra sång! Arret kunde bearbetas mer, lite för högjutt komp för den stillsamma melodin. Men för sjutton, kompositionen håller högre kvalitet än melodifestivalsgenren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...