Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det hĂ€r Ă€r ju bara sĂ„ bisarrt!! 🙂

Metall borde ju ha fattat att det skulle hÀnda!

Redigerat av JĂ€rven
Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat

Metallica Ă€r allt bra roliga. 🙂 Ärligt talat, Ă€r de rĂ€dda att Metall ska ta över deras fans/kunder...? 😳

Postat
Metallica Ă€r allt bra roliga. 🙂 Ärligt talat, Ă€r de rĂ€dda att Metall ska ta över deras fans/kunder...? 😳

Vi pratar om killarna som Äkte runt med en promoskiva i en superportfölj för att den inte skulle kunna kopieras...

Postat
Metallica Ă€r allt bra roliga. 😄 Ärligt talat, Ă€r de rĂ€dda att Metall ska ta över deras fans/kunder...? 😳

Vi pratar om killarna som Äkte runt med en promoskiva i en superportfölj för att den inte skulle kunna kopieras...

SkĂ€mtar du? Var har du hört det? 🙂

Inte för att jag Ă€r förvĂ„nad...men berĂ€tta! 🙂

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Antagligen inte men tÀnk pÄ att de hade namnet lÄngt innan Metalls investeringbolag ,nÄgot som Metall sÀkert kÀnde till, skulle inte förvÄna mig om metall medvetet valde Metallica som namn för att göra ett lite mindre gubbigt intryck, kommer ni ihÄg nÀr LO skulle föryngras, dÄ gjorde de en film med Europe och Jerry Williams (har jag för mig iaf)..

Postat (redigerat)

Å ena sidan Ă€r Metallica bevisligen löjliga. Å andra sidan, varför döpte Metall bolaget till Metallica? Det bildades i början av 90-talet som ju var bandets absoluta höjdpunkt(i försĂ€ljningsmĂ„tt mĂ€tt) sĂ„ nĂ„gon borde ju kanske pekat ut att dom skulle dela namn med ett enormt varumĂ€rke...

Klart dags att se om Some kind of monster. Att se Dave Mustaine grÄta ut över hur misslyckad han kÀnner sig för att dom sparkade honom för 20 Är sen Àr bara bisarrt kul.

[edit] Titta, Glaskatten och jag hade telepatiskt kontakt...

Redigerat av Murdock
Postat
SkĂ€mtar du? Var har du hört det? 😳

LĂ€ste det i aftonbladet. Det var nĂ€r St Anger skulle slĂ€ppas och de Ă„kte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan pĂ„ speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlĂ„st i en portfölj som bevakades konstant, ungefĂ€r. 😄

Postat
SkĂ€mtar du? Var har du hört det? 😄

LĂ€ste det i aftonbladet. Det var nĂ€r St Anger skulle slĂ€ppas och de Ă„kte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan pĂ„ speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlĂ„st i en portfölj som bevakades konstant, ungefĂ€r. 🙂

Bra musik eller ej, Metallica mĂ„ste vara vĂ€rldens mest patetiska band... 🙂

LĂ€gg ner er energi pĂ„ att skapa bra musik istĂ€llet! 😳

Postat

Inte för att jag Ă€r förvĂ„nad...men berĂ€tta! 😄

LĂ€ste det i aftonbladet. Det var nĂ€r St Anger skulle slĂ€ppas och de Ă„kte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan pĂ„ speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlĂ„st i en portfölj som bevakades konstant, ungefĂ€r. 😄

Bra musik eller ej, Metallica mĂ„ste vara vĂ€rldens mest patetiska band... 😛

Nja i den grenen kommer de inte ens pÄ medaljplats...Finns vÀl sisÄdÀr 57312 mer patetiska band...

Postat

LĂ€ste det i aftonbladet. Det var nĂ€r St Anger skulle slĂ€ppas och de Ă„kte runt och gjorde reklam bland annat genom att spela skivan pĂ„ speciella klubbar, eller hur det var. Skivan fanns iaf bara i ett exemplar och var inlĂ„st i en portfölj som bevakades konstant, ungefĂ€r. 🙂

Nja i den grenen kommer de inte ens pÄ medaljplats...Finns vÀl sisÄdÀr 57312 mer patetiska band...

Som till exempel?

Nej, de Ă€r patetiska och Lars Ulrich...😄 :D

Postat

Inte för att jag Ă€r förvĂ„nad...men berĂ€tta! 😄

Som till exempel?

Hur mÄnga coverband finns det, hur mÄnga metallica wannabe band? Hur mÄnga band ligger Bert Karlsson bakom? Bör bli runt 12000 band bara det sen fnns det ju .....

Postat
Ja men de Àr ju sÄ himla giriga? StÀmmer sina fans!? Antar att de redan har pengar sÄ det rÀcker....

Jag kommer inte riktigt ihÄg hur det lÄg till med stÀmmandet, men jag kommer ihÄg att Lars Ulrich tyckte att det var fel att folk lade upp MetallicalÄtar pÄ sidor dÀr det var meningen att nya band skulle fÄ chansen att bli upptÀckta, men vem vill ladda ned nÄgot okÀnt band nÀr man kan ladda ned vÀrldens största musikgrupper istÀllet....

Postat

Det skulle vara kul om den person som kom pĂ„ ordet "metall" fortfarande levde och stĂ€mde skiten ur Metallica för varumĂ€rkesintrĂ„ng. 😛

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Det spelar nÄnslags Trujillo nuförtiden i Metallica? Det var som fan.

Postat
Det spelar nÄnslags Trujillo nuförtiden i  Metallica? Det var som fan.

😏

Sen 03 tom 😕

Vad Àr dety för nÄn dÄ?

Postat
Det spelar nÄnslags Trujillo nuförtiden i  Metallica? Det var som fan.

😏

Sen 03 tom 😕

Vad Àr dety för nÄn dÄ?

Han var basist Ät Ozzy innan. bl.a.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Spelar inte Ozzy alltid med nÄn slags studioband, typ en musiker hÀrifrÄn, en dÀrifrÄn?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jahas, sÄ Oz-mannen har alltsÄ haft samma band dom senaste Ären dÄ (tiotals Ären?). Intressant, jag trodde han var större diva Àn sÄ!

Postat
Jahas, sÄ Oz-mannen har alltsÄ haft samma band dom senaste Ären dÄ (tiotals Ären?). Intressant, jag trodde han var större diva Àn sÄ!

😆

Postat

Ozzy Ă€r ju tillbaka i Black Sabbath 😏😏😳

men för att ÄtergÄ till Àmnet,

jag tycker att de Ă€r sĂ„ onödigt att metallica ska stĂ€mma allt och alla om rĂ„kar snudda vid nĂ„tt bandet Ă€ger, vill Ă€ga eller tror att dom Ă€ger 😏

dom stÀmde ju sina fans förut för att dom laddade ner deras lÄtar

Postat

SjÀlvklart skall de stÀmma skiten ur LO!

De visste att Metallica fanns och borde inte komma undan med att sno deras namn.

SjÀlvklart skall Metallica stÀmma folk som laddar hem deras musik pÄ nÀtet och dessutom tjÀnar pengar pÄ det.

Det Àr ju trots allt olagligt!

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

UrsÀkta nu men.... Oz-mannen Àr alltsÄ tillbaka i Black Sabbath - dÄ kvarstÄr ju frÄgan om nÄn annan frÄn Black Sabbath Àr kvar i Black Sabbath, eller om det bara Àr namnet som det hÀr tiotalsÄrsstudiobandet fÄtt lÄna nu dÄ?

???

Postat
SjÀlvklart skall de stÀmma skiten ur LO!

De visste att Metallica fanns och borde inte komma undan med att sno deras namn.

SjÀlvklart skall Metallica stÀmma folk som laddar hem deras musik pÄ nÀtet och dessutom tjÀnar pengar pÄ det.

Det Àr ju trots allt olagligt!

varför ska de stÀmma skiten ur LO? Àr det vÀldigt relevant eller? hela varumÀrkeshypen Àr ju jÀvligt överdriven, tycker jag. pÄ vilket sÀtt skulle detta kunna skada bandet, det hÀr kÀnns ju mest som en principsak.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.