Majken Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 (redigerat) Helt ny version med massvis av nya funktioner! Ta den gÀrna pÄ en liten testrunda och hojta tillbaka vad ni tycker. ProcessoranvÀndning, interface, ljudkvalitet och dylikt. HÀr Àr en screenshot pÄ hur synten ser ut just nu: SubDuer För de som undrar sÄ Àr förresten synten gjord i SynthEdit och stöder dÀrmed endast PC. /Majken Redigerat 7 april 2005 av Majken
Plus o Minus Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 tittar nyfiket pÄ skÀrmdumpen och bestÀmmer sig för att spara mÄl som ...
Plus o Minus Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 som nĂ„gon sa pĂ„ Neko's modul: Ljudprov's demo đ va bekvĂ€m man kan vara dĂ„ đ
Majken Postat 6 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 6 juni 2004 Jajemen rockfart, det vore uppskattat. SĂ„ det Ă€r bara att sĂ€tta igĂ„ng och göra en, hör av dig nĂ€r du Ă€r klar đ /Majken
Neko Postat 6 juni 2004 Postat 6 juni 2004 FÄr ta ner och testa sÄ snart jag har tid. Det Àr lite vÀl sent just nu och jag ska upp vid 6 imorgonbitti >_< .
Majken Postat 6 juni 2004 TrÄdstartare Postat 6 juni 2004 VarsÄgod Rockfart: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag ÄteranvÀnde en gammal snutt jag gjort, inte vÀrldens roligaste ljudklipp men det Àr nÄn sorts liten melodi, en basgrej och lite olika trumljud. Allting Àr hursomhelst bara SubDuer och alltsÄ inga effekter, samplingar eller liknande. /Majken
Majken Postat 7 juni 2004 TrÄdstartare Postat 7 juni 2004 Jag har lagt upp en liten minisida till synten. DÀr hittar man Àven den nya versionen b1fix3 som har lite fixar och justeringar: http://www.majken.se/subduer.htm /Majken
Plus o Minus Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 att dömma av ljudfilen sĂ„ kommer denna att passa bra med twitch đ
tordA Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Smaskens ljud đ har laddat hem den, skall strax testa om den funkar med Muzys sequenser som jag anvĂ€nder. Tack đ
Majken Postat 8 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 8 juni 2004 Tack och bock! Jag pysslar vidare med att fintrimma den och testa lite nya funktioner đł /Majken
Majken Postat 16 juni 2004 TrÄdstartare Postat 16 juni 2004 Pompompom.. Nu Àr beta 2 slÀppt, buggfixar, nya funktioner, tillfixat interface och sist men inte minst, 16 inbyggda presetljud. Ladda hem, testa och hojta till vad ni tycker. Skrik gÀrna till om ni Àr sugen pÄ att göra ett par presetljud till nÀsta release ocksÄ. www.majken.se/subduer.htm /Majken
Carl_B Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Pompompom.. Nu Ă€r beta 2 slĂ€ppt, buggfixar, nya funktioner, tillfixat interface och sist men inte minst, 16 inbyggda presetljud. Ladda hem, testa och hojta till vad ni tycker. Skrik gĂ€rna till om ni Ă€r sugen pĂ„ att göra ett par presetljud till nĂ€sta release ocksĂ„. www.majken.se/subduer.htm /Majken den ser ganska smaskig ut.. ska nog prova hemma sen... Ă„terkommer med reslutat đ
Neko Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Testat och framförallt imponerad av att den Ă€r sĂ„ snĂ„l för att vara synthedit synt. Ska göra light versioner av mina syntar och plocka bort effekterna och se var jag landar :/ (Fast Ă„ andra sidan har jag sĂ€llan mindre Ă€n 4 osciallatorer, osiris har 4 Pad har 12) Den lĂ„ter mycket fint och rent! LĂ„ter som nya oscillatorer, men jag kan ha fel. Enkel att begripa och lĂ„ter mycket trevligt. Kanske kan sparka ur mig ett 80tals kit ur den om du vill. Kanske tar ett tag, men Ă€r nog vĂ€rt ett go. Kanske skulle jag vilja ha ett större GUI till den, men det Ă€r nog ocksĂ„ allt. Jo! En sak till, en tom presetbank. Och eller om du kommer pĂ„ hur i hela friden man gör en sĂ„n: en resetknapp till alla kontroller. I sĂ„ fall PMa mig sĂ„ kan jag sĂ€tta in i mina syntar đ
Majken Postat 17 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 17 juni 2004 Tack och bock! Att fĂ„ ner processoranvĂ€ndandet Ă€r ju lite pillrigt. Iofs Ă€r jag ibland lite manisk vad gĂ€ller det, jag blir överlycklig nĂ€r jag kan koppla om nĂ„got sĂ„ att det anvĂ€nder 0.01% mindre datorkraft đ Hemligheten till varför den drar sĂ„ lite Ă€r att disten anvĂ€nds som vca dĂ€r nivĂ„n frĂ„n volymenvelopet blir pregain volym i CK_Warp. SĂ„ nĂ€r du trycker off pĂ„ disten sĂ„ stĂ€ller den sig egentligen i Bypass lĂ€ge och tvingar ned nivĂ„n till ett rimligt vĂ€rde. Lite underligt kopplande, men det hade en fin bi-effekt. Disten Ă€r helt polyfonisk och distar not för not. Vilket leder till att ett ackord inte kommer ge mer dist p.g.a. en högre sammanlagd in volym. IstĂ€llet Ă€r disten alltid baserad pĂ„ volymen hos varje enskild ton. Samma sak med ringmod'en, in i filtret Ă€r dock synten monofonisk vilket spar en del cpu. SĂ„g förresten att folk hojtade om att dina syntar var bra pĂ„ KVR! Grattis! đ - Riktigt skoj att se att folk uppskattar SE kreationer och Ă€nnu trevligare nĂ€r det rĂ„kar vara en svensk hygglo prick som hĂ€nger hĂ€r pĂ„ forumet đ FĂ„r lite Ă„ngest över att jag inte hunnit testa dina syntar riktigt Ă€n.. men jag ska ta tag i det.. jag lovar! đ Ett 80-tals pack vore stenskönt! Vad gĂ€ller interfacet sĂ„ skall jag förĂ€ndra det lite till nĂ€sta större uppdatering. Detta kommer att göra det nĂ„got större, eller nĂ„got glesare. Jag kommer Ă€ven att lĂ€gga till lite nya grejer som key-tracking pĂ„ filtret och eventuellt lĂ€gga en pan-modul i slutet för att kunna göra synkade lfo panningar. En tom ljudbank kan jag absolut fixa till! đ /Majken
Neko Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Tack och bock! Att fĂ„ ner processoranvĂ€ndandet Ă€r ju lite pillrigt. Iofs Ă€r jag ibland lite manisk vad gĂ€ller det, jag blir överlycklig nĂ€r jag kan koppla om nĂ„got sĂ„ att det anvĂ€nder 0.01% mindre datorkraft đ Hemligheten till varför den drar sĂ„ lite Ă€r att disten anvĂ€nds som vca dĂ€r nivĂ„n frĂ„n volymenvelopet blir pregain volym i CK_Warp. SĂ„ nĂ€r du trycker off pĂ„ disten sĂ„ stĂ€ller den sig egentligen i Bypass lĂ€ge och tvingar ned nivĂ„n till ett rimligt vĂ€rde. Lite underligt kopplande, men det hade en fin bi-effekt. Disten Ă€r helt polyfonisk och distar not för not. Vilket leder till att ett ackord inte kommer ge mer dist p.g.a. en högre sammanlagd in volym. IstĂ€llet Ă€r disten alltid baserad pĂ„ volymen hos varje enskild ton. Samma sak med ringmod'en, in i filtret Ă€r dock synten monofonisk vilket spar en del cpu. SĂ„g förresten att folk hojtade om att dina syntar var bra pĂ„ KVR! Grattis! đ - Riktigt skoj att se att folk uppskattar SE kreationer och Ă€nnu trevligare nĂ€r det rĂ„kar vara en svensk hygglo prick som hĂ€nger hĂ€r pĂ„ forumet đ FĂ„r lite Ă„ngest över att jag inte hunnit testa dina syntar riktigt Ă€n.. men jag ska ta tag i det.. jag lovar! đ Ett 80-tals pack vore stenskönt! Vad gĂ€ller interfacet sĂ„ skall jag förĂ€ndra det lite till nĂ€sta större uppdatering. Detta kommer att göra det nĂ„got större, eller nĂ„got glesare. Jag kommer Ă€ven att lĂ€gga till lite nya grejer som key-tracking pĂ„ filtret och eventuellt lĂ€gga en pan-modul i slutet för att kunna göra synkade lfo panningar. En tom ljudbank kan jag absolut fixa till! đ /Majken Ska klura lite pĂ„ CPU grejjen dĂ€r. Om du vill kanske du kan optimera mina syntar (HOHOHOO... đ ) Jo, jag blev mycket förvĂ„nad över hojtandet pĂ„ KVR. Stillar deras hunger just nu och försöker ge dem sĂ„ mycket info de önskar. LĂ€gger Ă€ven upp den gamla NERVE skorven i skrivande stund. Ljudbanker Ă€r bra (men saknar en init knapp pĂ„ MĂ NGA syntar...) och jag ska se om jag kan svĂ€nga ihop nĂ„got. Brukar bli rĂ€tt 80tals aktigt nĂ€r jag skruvar fram ljud. PS: Testa testa testa! đ
Majken Postat 18 juni 2004 TrÄdstartare Postat 18 juni 2004 Jimea som hÀnger pÄ VSTForum sverige har knÄpat ihop en lysande lÄt med SubDuer. Som kort och gott heter "Subdue You". LÄten hittar ni hÀr: Your browser does not support the HTML5 audio tag /Majken
Majken Postat 24 juni 2004 TrÄdstartare Postat 24 juni 2004 Jag har jobbat vidare pÄ synten och har fixat till en hel del grejer. Jag har Àven lagt till lite nya funktioner som exmepelvis 24dB LP och HP filter, Filter Keytracking, Panorering och förbÀttrat lite detaljer i grÀnssnitter. Jag har Àven lyckats skÀra ned lite till pÄ processoranvÀndningen och fixat lite trassel som bör göra att den funkar bÀttre i de flesta vÀrdprogrammen. HÀr Àr en liten smygtitt: http://www.majken.se/SubDuer-b3-preview.jpg Med lite tur har jag beta 3 fÀrdig i helgen eller tidigt nÀsta vecka. /Majken
Majken Postat 4 juli 2004 TrÄdstartare Postat 4 juli 2004 Beta 3 Àr slÀppt! En hel bunt nya funktioner och bugfixar. Ladda hem och testa! http://www.majken.se/subduer.htm I SubDuer finns nu Àven ett inbyggt delay, hÀr Àr tvÄ exempel pÄ hur smÄ ljudsnuttar kan lÄta med och utan delay: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag /Majken
VacUm Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 (redigerat) Har ingen större koll pĂ„ sĂ„nna hĂ€r synthar, men laddade hem o lekte lite och börjar tycka Ă€ndĂ„ Ă€r lite skojj o pilla med alla smĂ„ rattar.. SĂ„hĂ€r blev det iaf đ Your browser does not support the HTML5 audio tag [EDIT] Förslag: Skulle man kunna ordna sĂ„ att det gĂ„r panorera ut oscillatorerna om man vill? Bugg (??): Tillsammans med en Waves Q4 ballade det ur totalt ett par ggr. (Sitter i logic pĂ„ pc, och jag vet att det Ă€r si och sĂ„ me vissa vsti och logic) Redigerat 4 juli 2004 av VacUm
Majken Postat 4 juli 2004 TrĂ„dstartare Postat 4 juli 2004 VacUm: Att panorera ut oscillatorerna hade varit fullt möjligt att göra, men tyvĂ€rr skulle dĂ„ synten ta nĂ€stan dubbelt sĂ„ mycket cpu p.g.a. att filter och dylikt mĂ„ste vara i stereo. Vad var det som hĂ€nde nĂ€r det buggade och hittade du nĂ„got Ă„terkommande? Skön lĂ„t đ /Majken
VacUm Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 NÀr jag slÀngde pÄ en Q4 pÄ samma spÄr som din VSTi sÄ började det bara bröööta som fasen lite dÄ och dÄ. Detta har hÀnt innan med vissa pluggar som inte funkar ihop. Gjorde virveln frÄn nÄgot vind-ljud som var med. Blev riktigt fint tyckte jag.. Vill du ha me den bland presetsen sÄ tjoa till!
PerkaBalo Postat 5 juli 2004 Postat 5 juli 2004 Vill bara sĂ€ja "VILKE SKĂN JĂVEL" (synten alltsĂ„) ska bli riktigt kul att sĂ€tta sig ner med denna Ă„ jobba fram nĂ„ hĂ€rliga ljud. har bara suttit 10min med den Ă€n, men det kĂ€nns som att man kan skruva fram underbara ljud med den. Kommer att passa mej perfekt!!!! Kör den i Fruity Loop.
Majken Postat 5 juli 2004 TrÄdstartare Postat 5 juli 2004 BeatMax som hjÀlpt mig göra presets och leta buggar har tydligen gjort en liten tabell dÀr han testat processoranvÀndning pÄ olika pluggar. Det Àr vÀl inte nÄgon vetenskap det handlar om men enligt hans tester anvÀnder SubDuer mindre cpu Àn exempelvis Synth1, FreeAlpha och Pro-53. Det var t.o.m. sÄ att SubDuer tillsammans med Cheezemachine var den VSTi av ca: 20 han testat som var cpu snÄlast VacUm: Skumt, skall se om jag kan plocka hem demoversionerna av wavespluggarna och testa lite. Jag skickar ett PM till dig med en mail adress sÄ fÄr du gÀrna skicka presets du gör, spara dem som fxp eller fxb. PerkaBalo: Tack och bock! Hojta till om du fÄr ihop nÄgra trevliga ljud som jag kan lÀgga med i kommande versioner. /Majken
PerkaBalo Postat 6 juli 2004 Postat 6 juli 2004 Majken/ Har nu suttit Ä skruvat lite pÄ SubDuer ....tÀnkte jag skulle skicka en kort lÄt till dej (kanske) till helgen. har du nÄn MSN? JÀvligt rolig grÀj det hÀr du!
Majken Postat 7 juli 2004 TrĂ„dstartare Postat 7 juli 2004 Majken/ Har nu suttit Ă„ skruvat lite pĂ„ SubDuer ....tĂ€nkte jag skulle skicka en kort lĂ„t till dej (kanske) till helgen. har du nĂ„n MSN? JĂ€vligt rolig grĂ€j det hĂ€r du! Du har ett PM đ /Majken
MachineElf Postat 12 juli 2004 Postat 12 juli 2004 ser nice ut, sĂ„ den Ă€r nedtankad och ska testas. lyckas jag ratta in nĂ„gra skruvade ljud blir den sĂ€kert featured i nĂ€sta kreation đ
Majken Postat 20 augusti 2004 TrÄdstartare Postat 20 augusti 2004 TÀnkte bara sÀga att beta 4 Àr ute. I denna Àr det en nÀve nya presets, uppsnyggat interface och nu finns det Àven HADSR envelopes. NÄgra smÄ missar i beta 3 Àr Àven ÄtgÀrdade. Ladda hem och testa! http://www.majken.se/subduer.htm /Majken
Majken Postat 2 januari 2005 TrÄdstartare Postat 2 januari 2005 (redigerat) Har gjort fÀrdigt beta 5 som fixar en del buggar och förbÀttrar grÀnssnittet. Dessutom har jag slÀngt ihop en sida att samla mina smÄ VST projekt pÄ. Nyheter i beta 5: * Mjukare animationer pÄ rattar och reglar * Denormaliserings felen ÄtgÀrdade * Distortionen förbÀttrad * Mono lÀget förbÀttrat * 25 nya förinstÀllda ljud http://www.majken.se/vst /Majken Redigerat 2 januari 2005 av Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.