Strukt Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Jag har anvĂ€nt Reason ganska lĂ€nge... 3-4 Ă„r kanske, men jag har aldrig förstĂ„tt mig pĂ„ Dr.Rex, eller jo, men jag har avfĂ€rdat den som en loopspelare. http://www.reasonbanks.com/ GĂ„ in pĂ„ den sidan och tanka ned refillen INDI:GO, i den refillen Ă€r det nĂ„gra Dr.rex loopar, men vilken anvĂ€ndning har man av dom egentligen?... Man kan vĂ€l inte konstruera en melodi av det? Vad ska man ha dom till egentligen? đ
hybner (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 (redigerat) Jag har anvĂ€nt Reason ganska lĂ€nge... 3-4 Ă„r kanske, men jag har aldrig förstĂ„tt mig pĂ„ Dr.Rex, eller jo, men jag har avfĂ€rdat den som en loopspelare. http://www.reasonbanks.com/ GĂ„ in pĂ„ den sidan och tanka ned refillen INDI:GO, i den refillen Ă€r det nĂ„gra Dr.rex loopar, men vilken anvĂ€ndning har man av dom egentligen?... Man kan vĂ€l inte konstruera en melodi av det? Vad ska man ha dom till egentligen? đ Om man har en tex lĂ„ng sampling sĂ„ kan det va soft Ă„ göra det till en rex sĂ„ att inte hela samplingen fortsĂ€tter Ă„ spela nĂ€r man tryckt pĂ„ stop, sen kan du ju modifiera dina loopar med rexen Redigerat 10 april 2006 av hybner
Mutto Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 att ha en loop uppklippt i .rex Àr suverÀnt om du vill göra variationer i en ljudfil, sÀrskilt om det Àr en trumloop. vill du ha ett litet fill? flytta runt ett par bitar och hux flux, du har nu ett fill. eller Ätminstone en variation. dr. rex ger dig möjligheten att leka. sen Àr det upp till dig och din kreativitet liksom.
Pazo Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 haha. Jag som anvĂ€nder minst en Rex i varje lĂ„t! Funkar utmĂ€rkt till trummor eller melodislingor! Sen kan man ju förvrĂ€nga sĂ„ mkt mer nĂ€r man har allting uppklippt ocksĂ„ đ
Strukt Postat 10 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 april 2006 Okej, Hur skall man dĂ„ bĂ€st anvĂ€nda looparna i refillen som jag lĂ€nkade till...? AnvĂ€nda dom som dom Ă€r.... loopa dom...? Ingen som kanske orkar skapa nĂ„t litet exempel sĂ„ en idiot som mig fattar. Ganska pinsamt att jag fortfarande inte lĂ€rt mig den devicen đ„°
Hans Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 (redigerat) Hej! Jag tycker den Ă€r suverĂ€n! Den Ă€r nog (nĂ€stan) det enda jag verkligen saknar nu nĂ€r jag inte anvĂ€nder Reason nĂ„ mer! Om man har en loop och behöver transponera den mer en ngn enstaka ton men vill behĂ„lla tempot sĂ„ Ă€r oftast enda sĂ€ttet att göra detta med tillrĂ€cklig kvalitet just DR.Rex! Sen Ă€r det Ă€ven mycket snabbjobbat om man vill gĂ„ in och Ă€ndra volym/pan/pitch pĂ„ enstaka delar av en loop! Men det bĂ€sta Ă€r nog att man via ReCycle ges möjlighet att groove-kvantisera egna loopar sĂ„ dom helt plötsligt svĂ€nger annorlunda och passar in! Okej, det gĂ€ller ju alla REX men Doktorn ör mer lĂ€ttjobbad ocg snabbare. Snygg, snabb och skön = DR.Rex đ! Redigerat 10 april 2006 av Hans
Pazo Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Okej, Hur skall man dĂ„ bĂ€st anvĂ€nda looparna i refillen som jag lĂ€nkade till...? AnvĂ€nda dom som dom Ă€r.... loopa dom...? Ingen som kanske orkar skapa nĂ„t litet exempel sĂ„ en idiot som mig fattar. Ganska pinsamt att jag fortfarande inte lĂ€rt mig den devicen đ alltsĂ„. Jag hörde inte pĂ„ refillen nu. men det Ă€r ju bara att leka runt! SjĂ€lv kör jag nĂ€stan aldrig en rexfil som den orginellt lĂ„ter. Skulle ju likavĂ€l bara kunnat sampla rakt av isf.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 (redigerat) SÄdÀr ja, har slÀngt ihop en fil lite snabbt som visar vad man kan göra med Rex. Dt Àr inget avancerat alls, har inte gjort jÀÀÀttemycket med filerna. Ladda ner filen har bara anvÀnt rex-filer frÄn Indi-GO! och Factory Soundbank... Hoppas den kan vara till nytta. EDIT: Kan berÀtta lite mer ingÄende vad jag gjort, sÄ du ser/hör lÀttare. Jag har struktureat om nÀstan alla filer i sequencern, och Àndrat en del instÀllningar för tonhöjd och filtret. Bl a sÄ gungar LFO pÄ pitchen pÄ en av filerna. Sedan du Àven göra pÄ detta vis. Redigerat 10 april 2006 av MarcusRombo
Strukt Postat 10 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 april 2006 Tackar! Var nĂ„got sĂ„dant jag var ute efter ja, det hjĂ€lpte pĂ„ rejĂ€lt ang förstĂ„elsen. Nu skall jag skruva lite đ
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Vad bra! Dr. Rex kan ju göra lÄngt ifrÄn mycket, det Àr ju ingen mirakelmodul liksom. Men nog tror jag att du kommer fÄ en del anvÀndning för den i framtiden nu nÀr du vet vad du kan göra med den.
Henkera Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Hej! Jag tycker den Ă€r suverĂ€n! Den Ă€r nog (nĂ€stan) det enda jag verkligen saknar nu nĂ€r jag inte anvĂ€nder Reason nĂ„ mer! Om man har en loop och behöver transponera den mer en ngn enstaka ton men vill behĂ„lla tempot sĂ„ Ă€r oftast enda sĂ€ttet att göra detta med tillrĂ€cklig kvalitet just DR.Rex! Sen Ă€r det Ă€ven mycket snabbjobbat om man vill gĂ„ in och Ă€ndra volym/pan/pitch pĂ„ enstaka delar av en loop! Men det bĂ€sta Ă€r nog att man via ReCycle ges möjlighet att groove-kvantisera egna loopar sĂ„ dom helt plötsligt svĂ€nger annorlunda och passar in! Okej, det gĂ€ller ju alla REX men Doktorn ör mer lĂ€ttjobbad ocg snabbare. Snygg, snabb och skön = DR.Rex đ! ..varför anvĂ€nder du inte Reason mer Hansie pojken? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.