Jump to content
Annons

Perrra - Live The Life 2006 (Radio Edit)


Recommended Posts

Annons

skönt sväng, kanske lite för "vassa" ljud på sina håll. Men heltklart ett skönt track. Kul att det hänt lite sedan mircwar tiden. Måste ju säga att du var lite som en idol när man var 13 o satt på dalnet o haxa:P

Nått jag saknar i detta spår är nog lite mer melodier, eller kanske inte ändå. Kort o gott: Ett skönt spår

vad menar du med radio edit? Skall det sändas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten, nice sång, trevligt beat o sjysst mix!

Trummorna låter liiiiite mjäkigt, skulle föredra lite mer kött.

Hela låten ger ett lite plastigt intryck, försök att smutsa ner grejjerna lite, tror det skulle bli lite roligare, mer organiskt.

Grym stråkslinga, men ljudet skulle kunna va lite roligare

Men som demo funkar den alldeles utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Så, nu fick jag äntligen hem låten.

Fin mix, trevligt arr.

Dock gör ljudvalen att det hela låter ganska plastigt och sterilt.

För mig funkar inte virtualguran alls.

Prova att lägga lite vinylknaster på ngt element. Fyll på med brus och fler noise-ljud.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, skriver medans jag lyssnar.

hihatsen är trista, in fact är hela trumkompet inte alls kul. det ger inget driv. skulle vilja ha lite mer rytm i det, det här boom-sch-clap-sch är lite off.. och mer skit i soundet, det här låter som om det kommer direkt ur skolboken.

stråkarna är fina, sköna melodier.

bra sång, bra röst och skön effekt på hela vokalen. bra nivå.

på det stora hela så är det här lite VÄL radiovänligt, sticker inte ut i någon ände. låter inte gjort för dansgolvet iaf, knappt för iPoden heller. bakgrundmusik på radion typ, eller som menymusik i ett tevespel. mer skit för bövelen! 😠

detta sagt, vill jag poängtera att jag tycker produktionen låter riktigt snyggt.. men FÖR snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
okej, skriver medans jag lyssnar.

hihatsen är trista, in fact är hela trumkompet inte alls kul. det ger inget driv. skulle vilja ha lite mer rytm i det, det här boom-sch-clap-sch är lite off.. och mer skit i soundet, det här låter som om det kommer direkt ur skolboken.

stråkarna är fina, sköna melodier.

bra sång, bra röst och skön effekt på hela vokalen. bra nivå.

på det stora hela så är det här lite VÄL radiovänligt, sticker inte ut i någon ände. låter inte gjort för dansgolvet iaf, knappt för iPoden heller. bakgrundmusik på radion typ, eller som menymusik i ett tevespel. mer skit för bövelen! 😆

detta sagt, vill jag poängtera att jag tycker produktionen låter riktigt snyggt.. men FÖR snyggt.

Tack så mkt . Uppskattas med kritik på alla partier i låten.

Som jag skrev är detta min FÖRSTA 'house' låt nånsin, och självklart finns det massor att ändra på, eftersom jag inte egentligen har en aning om hur sån här stil ska låta typ.

Men jag förstår vad du menar .. den är nog lite för tunn.

Jag ska producera mer på den idag, och släppa en version2 så får vi se om du tycker det är nån skillnad 😉

Och ja, den blev rätt 'kommerciell' på nåt sätt... och jag VILL ju att låten ska va annorlunda, men det är den nog inte nu 😱

Jag är iaf jävligt stolt att jag kunde få ihop nånting överhuvudtaget åt househållet

Tack!

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bra??? Det är väl sånt "vanligt" folk vill lyssna på???
well, det där är ett ställningstagande.. om du gör en låt som du lägger ner mycket tid och energi på, vill du hellre att den stora grå massan tycker om att ha den som bakgrundsmusik i högtalarsystemet på ica, eller vill du hellre att ett färre antal verkligen tycker att det är den bästa låten som nånsin gjorts och spelar den varje kväll innan de ska sova? 😏

lägger ingen "rätt" eller "fel" -värdering i det.. bara en sak man kan reflektera över kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

well, det där är ett ställningstagande.. om du gör en låt som du lägger ner mycket tid och energi på, vill du hellre att den stora grå massan tycker om att ha den som bakgrundsmusik i högtalarsystemet på ica, eller vill du hellre att ett färre antal verkligen tycker att det är den bästa låten som nånsin gjorts och spelar den varje kväll innan de ska sova? 😉

lägger ingen "rätt" eller "fel" -värdering i det.. bara en sak man kan reflektera över kanske.

hehe... så sant så sant 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Zero-G.Vocal.Forge.VSTi.DXi.RTAS.AU.HYBRiD.DVDR

Antipiratbyrån is on yer ass now biatch 😳

Låten för övrigt är så tunn att Victora Beckham skulle känns sig fet om hon hörde detta. Mer bas och smuts för bövelen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Zero-G.Vocal.Forge.VSTi.DXi.RTAS.AU.HYBRiD.DVDR

Antipiratbyrån is on yer ass now biatch 🙂

Låten för övrigt är så tunn att Victora Beckham skulle känns sig fet om hon hörde detta. Mer bas och smuts för bövelen!

Låten är ju gjord tunn ju.

Tycker inte allt behöver va smutsigt allt faktiskt 🙂

låten ska ju va melodisk, lite latino/funky inspirerat . inte smutsig

Antipiratbyrån är välkomna.

Tar dom enskilda personer för eget bruk vanligtvis? utan att man säljer?

Aldrig hört eller vart med om iaf 😄

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...