Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kanske inte skall skickas till off topic, men de kanske inte behöver visas pÄ startsidan. GÄr ju att göra sÄ. Lite trist om de ska vara helt OT...

Sedan finns ju lĂ€nken fler trĂ„dar, och den Ă€r till för att anvĂ€ndas! đŸ˜Č

Tycker det nuvarande upplÀgget Àr bra, och vill faktiskt inte flytta demolÄtarna om det gÄr att undvika. Det Àr ju trots allt en viktig del av forumen. Men det Àr ju min Äsikt.

Postat

Sedan behöver man ju inte utgÄ frÄn förstasidan. Det gÄr utmÀrkt att gÄ direkt in pÄ den sektionen som intreserar Àn. Dock sÄ vore det schysst med en funktion som gjorde sÄ att man kunde konfiguera sin egen förstasida att visa upp nya Àmnen i de Àmneskategorier man sjÀlv valt.

Postat

ja det börjar bli vÀldigt mycket demo inspelningar, nykomlingar som inte vill delta i diskutioner men Àr snabba med att slÀnga upp 4-5 demos.

I början av forumets liv sÄ var det bra balans mellan demos och andra topics tycker jag.

Postat

ja,jag tyckte det hÀr forumet var helt otroligt bra frÄn början,ett studio forum pÄ Svenska!!!Àntligen!!!!!

det finns ju vÀldigt mÄnga stÀllen att lÀgga ut demos pÄ men inga andra bra Svenska studio forum vad jag vet.

Postat

Sant sant, men vad Àr det som hindrar att man hÀnger hÀr med allt? Iofs Àr det rÀtt trist att sÄ mÄnga bara postar en lÄt och drar sen, det kan jag inte förneka. HÄller med pluffo om att det vore vÀldigt bra om man kunde vÀlja sjÀlv vilken förstasida man ska ha. Eller om man kunde sÀtta ihop en prenummerations sida(det gÄr ju att prenummerera pÄ trÄdar ju) som lÀgger in de forumen man vill Ät. Eller kanske till och med tar bort de man inte vill ha. DÄ fÄr man ju bara med det som man finner mest intressant. Ellerhur?

Postat

Skriker lite sĂ„ att admin uppmĂ€rksammar denna trĂ„d. đŸ˜Č

Postat

Tycker absolut demosarna har sin plats hÀr pÄ forumet, en av hörnpelarna helt enkelt och (Ätminstone för mig sjÀlv) grymt utvecklande nÀr man pysslar med heminspelning.

Men visst börjar det bli vĂ€ldigt mycket demopostande, svĂ„rt att hinna med att lyssna pĂ„ allt. Tycker kanske att det ska pĂ„pekas nĂ„gonstans (kanske i "regler för demopostande") att det hör till god forum-anda att inte Ă€gna sig Ă„t dumpningar av demos om man inte ocksĂ„ Ă€r aktiv i kommenterandet av andras och/eller aktiv i nĂ„gra andra trĂ„dar i forumet. Man ser vĂ€ldigt mĂ„nga som bara slĂ€nger upp en lĂ„t och skriver "ge kommentarer" och sen varken förr eller senare hörs av. Trist! đŸ˜±

Postat

Bra tankar. Jag har funderat pÄ att vid tillfÀlle dela upp förstasidan och ge demoinspelningarna sin egen lista, skild frÄn de övriga trÄdarna. KÀnns som att detta Àr önskvÀrt?

Mvh

.björn.

Postat

HÄller med er boys om att demosidan mÄste vara kvar..

HÄller ocksÄ med att det Àr trist nÀr mÄnga ser sin chans att fÄ rÄd och tips utan att sjÀlv Àgna tid Ät andras verk..det blir ingen bra och stor sammanhÄllning pÄ forumet med en sÄn attityd...

Och jag hoppas verkligen inte att allt spÄrar ur och det blir kaos..vore synd..

/D

Postat

Tror faktiskt inte nĂ„got sĂ„dan kaos kommer att uppstĂ„, och blir det sĂ„ sĂ„ kommer folk ju endast att recensera lĂ„tar av folk som recenserar deras. SĂ„lunda, kommer jag fortsĂ€tta recensera sĂ„ mycket jag kan av andras och hoppas pĂ„ att de lĂ€gger mitt namn pĂ„ minnet sĂ„ de kan hjĂ€lpa mig nĂ€r jag behöver. đŸ˜±

Men hÄller med dig att om det blir knas hÀr med recensionerna sÄ kan det leda till en trÄkig attityd.

Postat
  Olsberg sa:
Bra tankar. Jag har funderat pÄ att vid tillfÀlle dela upp förstasidan och ge demoinspelningarna sin egen lista, skild frÄn de övriga trÄdarna. KÀnns som att detta Àr önskvÀrt?

Mvh

.björn.

Mycket bra idé!

Postat
  Olsberg sa:

Mvh

.björn.

Jag tycker det lÄter som en jÀtte bra ide!

/David

Postat
  Olsberg sa:

Mvh

.björn.

Absolut

Postat (redigerat)

Jag Àr fortfarande inne pÄ mitt förra spÄr, att ha en separat sida med ett mer avancerat demoupplÀgg dÀr all fokus stÀlls pÄ musik och artist, med listor röstning och, ja, en sida som helt fokuserar pÄ musiken. Detta skulle nog filtrera bort alla "onödiga" demopostningar frÄn forumet.

Denna separata sida ska givetvis vara helt bunden till Studio och finnas lÀtt tilllgÀnglig frÄn forumet. Kanske ska en del topplistor och nyheter presenteras direkt pÄ forumet tex.. vad vet jag...

Jag kan bara sÀga att en sÄn sida skulle vara mycket vÀrdefull. LÀnkning till alla lÄtar Àr ju en bra lösning Àven dÀr till en början.

Been there, done that sĂ„ mĂ„nga idĂ©er och lösningar finns i mitt lilla huvud. đŸ˜±

Redigerat av peppemannen
Postat

Min Äsikt Àr att det Àr bÀst att lÄta bli topplistor och liknande - det blir bara en massa oseriösa poÀngjagande och fuskkonton som folk röstar pÄ sig sjÀlva frÄn. Jag har sett sidan Jamma ha enorma problem med just sin topplista - de gör om sina system stup i kvarten för att fÄ nÄgon fason pÄ det. Iofs Àr folk betydligt seriösare hÀr, men man skall inte underskatta de som vill ligga först pÄ en lista.

Hur som helst Ă€r jag glad att det finns ett system för att fĂ„ feedback pĂ„ ett seriöst forum. NĂ€r jag jag fĂ„r bredband igen lovar jag att bĂ„de posta lĂ„tar och lyssna pĂ„ era đŸ˜± Kanske Ă€r det lika bra att det fungerar som det gör - nĂ€r folk vĂ€l har lagt upp sin lĂ„t och försunnit behöver vi inte ha mer besvĂ€r av dem.

Att skrÀddarsy vilka forum och trÄdar som syns vore dock en fin funktion om den inte redan finns undangömd nÄgonstans.

/Dagon

Postat
  Dagon sa:
Min Äsikt Àr att det Àr bÀst att lÄta bli topplistor och liknande - det blir bara en massa oseriösa poÀngjagande och fuskkonton som folk röstar pÄ sig sjÀlva frÄn. Jag har sett sidan Jamma ha enorma problem med just sin topplista - de gör om sina system stup i kvarten för att fÄ nÄgon fason pÄ det. Iofs Àr folk betydligt seriösare hÀr, men man skall inte underskatta de som vill ligga först pÄ en lista.

Ok, topplistor kanske kan komma att missbrukas. Det kan ju dock lösas pÄ flertalet sÀtt.

Men att ha en separat sajt Ă€r jag helt övertygad om. Demomusiken behöver lyftas fram..! 😉

Postat

Har kanske en lösning. NÀr man skrivit 10 inlÀgg sÄ fÄr man level2 (2 pluttar vid sitt namn). Kanske detta kunde göras som grÀns för att fÄ starta galluppar? Om man gör sÄ och bara ger feedback pÄ demolÄtar med galluppar, sÄ har vi ju jobbat runt problemet lite grann. De mÄste ju skriva minst 10 inlÀgg innan de kan missbruka forumet i sÄ fall. Skulle en sÄdan lösning fungera?

Bara en tanke .... 😉

Postat
  Disco Dan sa:
InstÀmmer, det blev ett lyft.

UrsÀkta, sÄg inga demogrejer pÄ förstasidan och trodde vÀl det redan var gjort.

Postat

HÄller med om topplistebiten.

Hur som helst. Hur gÄr det med den hÀr forumgrejjen? Gick det att fixa sÄ att bara "level2are" kunde posta galluppar? och blir det en ny sektion pÄ framsidan?

Postat
  Neko sa:
Hur som helst. Hur gÄr det med den hÀr forumgrejjen? Gick det att fixa sÄ att bara "level2are" kunde posta galluppar? och blir det en ny sektion pÄ framsidan?

Bra idé Neko...

Stefan E:

Jag tycker ocksÄ det ser fel ut nÀr man svarar pÄ vad nÄgon skrivit.. Det Àr vÀl rÀtt schysst och kunna föra en dialog med dom som nu faktiskt tycker till om ens verk.. Det hade varit schysst om ens eget svar inte "bumpade" trÄden hela tiden..

att den lixom blev ogiltig..

Postat

Skulle avrĂ„da frĂ„n att lĂ„ta bara level 2:are lĂ„ta posta lĂ„tar, det leder bara till att folk postar en massa meningslöst skrĂ€p som gör situationen vĂ€rre. Det Ă€r vĂ€l strĂ€ngt taget bĂ€ttre att det bara blir ett meningslöst inlĂ€gg? SjĂ€lv försöker jag hĂ„lla tyst tills jag antingen har nĂ„got att frĂ„ga eller hjĂ€lpa till med 😉

/Dagon

Postat

Möjligt att det blir sÄ, men hur mycket meningslöst kan man posta? Mycket lÀr hamna i OT och det ger inga postcounts. Dessutom Àr det kanske inte sÄ enkelt att bara skriva 10 inlÀgg. OCH om man gör det, kanske intresset för sajten ökar en aning och leder till att man stannar.

Postat

Det som Àr bra med detta forumet nÀr det gÀller demo-postningar Àr att

man diskuterar och kan fÄ hjÀlp.

Sidor som jamma.nu, demomusic osv osv finns det ju hundratals av.

och ingen av dem funkar som man vill.

SÄ att jÀmföra detta forums demo sektion med sÄnna sidor Àr lite fel

eftersom idén bakom dem Àr helt olika....eh

tappade mig sjÀlv dÀr lite..men men

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.