Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Tänkte köpa en mick för att spela in ackustisk gitarr på. Har hört att det bästa är att använda två mickar till det, har ett par shure sm57:or mickar men skulle behöva en mick som har bättre upptagning, helst en kondensator mick. Tänkte köra den via en Alto rör preamp och sen in i ljudkortet. Priset får inte vara för högt, har inte jättebra ekonomi just nu 😱 ..

Annons
Postat

Jag har en ADK a51s, funkar bra till acke. Annars.. Studio Projects B1 brukar ju hyllas här på forumet. Har inte testat den så jag har ingen uppfattning. a51 är lite äldre, så kanske har B1 lite mer förfinad teknik vad vet jag.. men å andra sidan är a51 billigare, du får ju lätt en beggad för runt 800 spänn.

Postat

Ok tack för tipset får titta på den micken.

Läste idag i nya Studio. Märkte att det fanns en artikel om just inspelning av ack. gura. Blev lite intresserad av deras sätt att micka upp med xy-stereo. Nån som har nån erfarenhet av det typen av metod?

Postat

Du kan ju lyssna på lite ljudexempel på min testsite. Studio Projects B1, som redan är nämnd, är en mycket trevlig mic. Line Audio Design CM3 är en småmembranare som också ger väldigt mycket välljud för pengarna. Det finns en hel hög med andra, så det bästa är nog om du ger dig tid att hämta ett gäng ljudfiler från testsiten och höra vilka du gillar. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.