Jump to content
Annons

I am a liar


Recommended Posts

Annons

Electropop? Snarare indie, eller hur?

Inte så illa, men kass sång. Dessutom är det störigt mixat. Man hör inte sången för att trummorna är så höga!

Dock tycker jag att det är bra i stort.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Man hör inte sången för att trummorna är så höga!

Precis, upp med sången och ner med trummorna, de bara bankar i mina sköra öron 😛.

Riktigt skön melodi må jag säga, spec mellanspel och intro. Refrängen tycker jag inte är lika självklar.

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, sången är lägre i andra versen än i resten av låten.. Spelade in den lite kvickt och märkte inte riktigt det förens efteråt. Sången överhuvudtaget är rätt halvdan, men det är ju bara en skiss som sagt. Har inte mycket till övers för t.ex. Fredrik Kempe heller för den delen.. 😛 Att genrebestämma något är ju ett heltidjobb, men visst, vi kan säga att det är en indiepop låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket lovande intro. Låter eget.

Nu kommer sången. Inte världens bästa röst, men jag tycker den passar som handen i hansken, tokdiggar den. Versen är fruktansvärt bra.

Sen kommer tyvärr en mindre bra refräng som förstör en del, men fram tills dess var det kalas! Vad det är som jag inte gillar med refrängen? Tja, den tokdominanta synthen, som effektivt maskar gitarrerna från versen.. och något på något sätt känns det inte som samma låt. Ungefär som att versen kom först och sen i brist på refräng slängdes in en "standardrefräng" eller nåt.

Men jag vet inte, kanske bara måste vänja mig. Och det kommer jag kanske göra, för jag kan inte sluta lyssna.

Editering 2 minuter senare:

Jag har vant mig nu. 😏

Editering igen

Shit vad bra refrängen låter helt plötsligt... knepigt.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Oooooh vad mysigt!! Me like. Rösten är riktigt bra tycker jag, skönt udda karaktär men ändå lätt att ta till sig. Som nån blandning mellan Moneybrother och han i Coldplay, fast ändå helt eget. Den passar bra som katten på versen, men känns lite för "off" på refrängen. Känns som att refrängen liksom ber om rakare toner, kompet är liksom väldigt kraftfullt och kontrasten med den småsura sången gör att det låter lite karaoke eller så. Men sammantaget, grymt mysig ljudbild, bra låt med bra text.

Andra lyssningen: Hahaha, shit. Det är precis som fidden sa, helt plötsligt sitter refrängen perfekt. Värsta, tycker detta är skitbra. Verkligen. Fett cred till dej! Laddar ner.

Jag skulle dock vilja höra en längre version, nu är det bara två refränger (väl?) vilket känns lite som för lite av det goda. Och så håller jag med om att mixen kan behöva lite hjälp, men det är detaljer (och har sin charm också). Framför allt så tycker jag att den distade lågt mixade rösten som "svarar" på versen sticker ut på nåt läskigt sätt... Sen är virvelljudet som kommer in på första refrängen lite skumt, sticker liksom också ut.

Nej men detta är grymt, har du nåt mer på gång eller? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är skitbra,

Skönt å se att nån vågar gå utanför alla strikta regler å

lämna allt vad mtv heter (även om det finns lite bra där oxå)

men men.

ja tycker den "slappa" sången e så jävla go. kunde inte varit bättre. måste alla weila å hålla på som nån jämmrans christina aguielera. HELL NOOOOO!!!

keep it up

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Låter schysst, sticker ut från övrig mainstream-sörja.

Lyft fram sången lite bättre, annars jättebra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...