Jump to content
Annons

Phonic Helix Board 18 FireWire


MagnusB

Recommended Posts

Annons
qumarr (oregistrerad)

jag har en helix 24 fw.

Inte hunnit spela in något än dock...

ska försöka spela in lite till helgen så vi kan höra hur de låter och få reda på hr den fungerar i praktiken.

Redigerat av qumarr
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en helix 24 fw.

Inte hunnit spela in något än dock...

ska försöka spela in lite till helgen så vi kan höra hur de låter och få reda på hr den fungerar i praktiken.

Spännande! Lägg upp ett ljudprov sedan om du har möjlighet.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

qumarr (oregistrerad)

klart jag slänger upp resultatet här så fort nått blivit inspelat.

dock är jag nybörjare så skulle det låta skit så behöver det absolut inte vara phonic bordets fel 😄

men jag ska göra så gott jag kan såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
qumarr (oregistrerad)

spelat in med min 24fw ett par gånger nu, funkar bra och smidigt.

första mixern jag äger så jag har ju inte så mye att jämföra med dock...

hittills har jag spelat in 12 spår samtidigt som mest. funkat kanon.

ingen latency å snacka om alls.

dock får jag med lite biljud när jag spelar in på min kassa bärbara, misstänker att det e kasst fw-kort i laptoppen då alla dessa biljud inte förekommer då jag spelar in med min stationära dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

dock får jag med lite biljud när jag spelar in på min kassa bärbara, misstänker att det e kasst fw-kort i laptoppen då alla dessa biljud inte förekommer då jag spelar in med min stationära dator.

😛😛🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

qumarr (oregistrerad)
dock  får jag med lite biljud när jag spelar in på min kassa bärbara, misstänker att det e kasst fw-kort i laptoppen då alla dessa biljud inte förekommer då jag spelar in med min stationära dator.

😛😛🙁

förtydligande: tror det är cardbus fw kortet eller själva cardbussen som spökar, inte phonicen eftersom den funkar skitbra med min andra dator som har pci-fw kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okaj, får hoppas det är fw kortet.

Hur känns mixern annars, andas den lågbudget tro? Reglar, rattar osv.

På pappret har den ju relativt fina specifikationer, uppfylls dessa i verkligheten också?

Hade varit kalas med så många mickpreamps och kanaler direkt in i datorn att kompletera mitt delta 1010LT kort, men även för mer mobil inspelning med laptop.

Priset känns ju relativt lågt, motsvarande mackie lösning kostar ju mer än det dubbla (ger väl lite bättre ljud ifrån sig dock), men det finns ingen uppenbar hake med bordet?

.Lui

Link to comment
Dela på andra sajter

spelat in med min 24fw ett par gånger nu, funkar bra och smidigt.

första mixern jag äger så jag har ju inte så mye att jämföra med dock...

hittills har jag spelat in 12 spår samtidigt som mest. funkat kanon.

ingen latency å snacka om alls.

dock får jag med lite biljud när jag spelar in på min kassa bärbara, misstänker att det e kasst fw-kort i laptoppen då alla dessa biljud inte förekommer då jag spelar in med min stationära dator.

Lite offtopic men jag har också problem med cardbus FW kort... har provat plera stycken men det vägrar att funka. Helt sjukt!! Det ska ju va plug n play. Har även drivers men det går inte ändå!

Om nån haft liknande problem å löst dom får denne gärna säga hur man gör.

Kör windows XP SP2.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har tidigare gått i tankar på att skaffa mig ett Hercules 16/12 firewire-ljudkort.

big_149005.jpg

Vad finns det egentligen för anledning att välja det när man kan få Phonicalternativet för bara 1500kr mer? Låter som ett billigt alternativ för att få 6 fler micpreamps. eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...