Jump to content
Annons

Jag har slutat spela blues


Recommended Posts

LÅTNAMN: Jag har slutat spela blues

ARTIST/GRUPP: Folkhemsorkestern

LÅTLÄNGD: 3:16

KOMPOSITÖR: MO Jansson

PRODUCENT: MO Jansson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 vbr hq ca 4,8 mb

STATUS: statement

LÅTLÄNK: Direktlyssning (SC)

I det senaste "sjoket" blev det bara två låtar.. hivar upp den andra också för råd och tips osv. De senaste alstren har blivit klart bättre tack vare råd och goda omdömen här. Lärt mig mycket. Ödmjuk.

Har fått lite pikar av svärföräldrarna och den pensionerade tanten i lägenheten mittemot att mina alster har blivit väl svensktoppiga, så den här är lite ruffigare. Ja, det är ju inte Fat Possum precis, men liiite ruffigare.

edit: NY mix längre ner (förhoppningsvis slightly bättre)

folkhemsorkestern_jagharslutatspelabluez.mp3

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tja,trodde inte att jag skulle få höra sånt här skönt gung här..jag är ju munspels lirare så det ryckte i armen efter munspels lådan..bra tryck,skön röst..är det du som lirar gitarr? keep up the good work!

Harmonica mike

Rycker det i armen är det bara att hala fram mississippisaxofonen och blåsa! 😳

Och yes, det är jag som lirar gitarr. Har lirat i 2 1/2 år och är nog lite tröglärd. Känner några riktigt duktiga gitarrister som skulle kunna lägga gura, men det är ju roligt att taffla lite själv.

Tack för uppmuntran!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ha ha sluta spela blues jag tror inte ett ord av vad du säger det klarar du aldrig 😉 . Bra låt tycker jag, har för kass lyssning för att ge mixtips och sånt men det får du nog av dom andra ändå. Fortsätt spela blues du det behövs blues på svenska med fyndiga texter som dina. Påt bara

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha sluta spela blues jag tror inte ett ord av vad du säger det klarar du aldrig 😉 . Bra låt tycker jag, har för kass lyssning för att ge mixtips och sånt men det får du nog av dom andra ändå. Fortsätt spela blues du det behövs blues på svenska med fyndiga texter som dina. Påt bara

Göran

😄

Tack för det Göran!

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt med motsägelsefull text, men den har en skön enkelhet som passar genren utmärkt 😳

Tycker att du ska köra mer skitig halvöppen hihat o slänga in lite crachcymbaler på lämpliga ställen. Lite hammondtoner som ligger o tjuter i bakgrunden hade också passat.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker gitarren låter instängd (lite basig), höj gärna trummorna lite.

annars gungar det på bra. Du sjunger ju bra som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

martinm: Javisst, det är ju enkelheten i den som tilltalade mig och som jag försökt bevara, både textmässigt och musikaliskt. Och visst har du rätt, trummorna behöver ruffas upp lite, det får jag kika på. Halvöppet låter självklart när nån säger det, men mina trumkomp är lite utlämnade åt slumpen. Lyckas inte alltid (sällan tom?) tänka som en trummis.

sixties: Gitarren var betydligt mer instängd, dov och basig i mina första mixar 😕 har lättat upp det då jag misstänkte att få lyssnare skulle dela min förtjusning för det ursprungliga bizarra gitarrljudet. Kanske behövs det luftas till ytterligarel?

Stort tack för era synpunkter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...