Jump to content
Annons

Vart har färgerna tagit vägen?


Exil

Recommended Posts

Idag fick jag då äntligen fått min nya G5:a och har precis installer Logic 7.2

Allt funkar som det ska, men färgerna är väldigt klena. Det ser smått ut som svartvitt med bara lite färgtoner. Alla andra program har bra färger och ser bra ut. Men just Logic ser väldigt färgfattigt ut. Den oranga färgen på Audiospåren syns knappt, och inte någon anna färg heller. Jag kör Logic varje dag på skolan, så jag vet pecis hur det ska se ut hehe.

Väldigt lustigt problem, som inte stör mina projekt, men ögat reagerar varje gång eftersom det är något som inte stämmer.

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag installerade precis 7.2 på min powerbook, och färgerna är annorlunda gentemot 7.1.

Vet inte varför dom gjort så, det är väl för att man ska se skillnad... stupid...

Byt ikoner till nåt färggladare, typ.

Hahahah det var som fan...ser ju mycket mycket tråkigare ut 😆...men men

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det är grådassigt, konstigt att göra så.

Apple hade väl antagligen något kontigt underlig anledning att göra så...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kan ni inte lägga upp en skärmdump... en blir ju nytfiken.

Jovisst..men hur gör man en skärmdump på mac? Jag är en inbiten PC-älskare så jag är inte så hajj på mac än 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte lägga upp en skärmdump... en blir ju nytfiken.

Jovisst..men hur gör man en skärmdump på mac? Jag är en inbiten PC-älskare så jag är inte så hajj på mac än 🙂

Om du vill ta en bild av hela skärmen trycker du på kommando-skift-3.

Vill du ta en bild av en del av skärmen, trycker du på kommando-skift-4. Markera sedan vilket område som ska avbildas genom att dra.

Vill du ta en bild av ett fönster, menyraden, Dock eller ett annat område, klickar du på kommando-skift-4 och trycker på mellanslag. Flytta pekaren till det område som du vill avbilda så att det markeras, och klicka. Om du kommer på att du vill dra och välja område trycker du på mellanslag igen.

Om du tryckt på kommando-skift-4 och kommer på att du inte vill ta någon skärmavbild trycker du på esc-tangenten.

Skärmavbilderna sparas som filer på skrivbordet. Om du vill lägga skärmavbilden i Urklipp och inte skapa någon fil, håller du ner kontrolltangenten samtidigt som du trycker på de andra tangenterna. Sedan kan du klistra in bilden i ett dokument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte lägga upp en skärmdump... en blir ju nytfiken.

Jovisst..men hur gör man en skärmdump på mac? Jag är en inbiten PC-älskare så jag är inte så hajj på mac än 🙂

Om du vill ta en bild av hela skärmen trycker du på kommando-skift-3.

Vill du ta en bild av en del av skärmen, trycker du på kommando-skift-4. Markera sedan vilket område som ska avbildas genom att dra.

Vill du ta en bild av ett fönster, menyraden, Dock eller ett annat område, klickar du på kommando-skift-4 och trycker på mellanslag. Flytta pekaren till det område som du vill avbilda så att det markeras, och klicka. Om du kommer på att du vill dra och välja område trycker du på mellanslag igen.

Om du tryckt på kommando-skift-4 och kommer på att du inte vill ta någon skärmavbild trycker du på esc-tangenten.

Skärmavbilderna sparas som filer på skrivbordet. Om du vill lägga skärmavbilden i Urklipp och inte skapa någon fil, håller du ner kontrolltangenten samtidigt som du trycker på de andra tangenterna. Sedan kan du klistra in bilden i ett dokument.

Tack!

Men i Logic så är kortkommandot; skift-3 för screenset. Dett meddelande kommer upp när jag använder det "Do you want to copy the current screenset to screenset 3"

Men även när jag försöker ta en skärmdump när skrivbordet, utan att något program visas så händer ingenting. Inga filer läggs på skrivbordet.

Är det någon inställning som måste göras kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte lägga upp en skärmdump... en blir ju nytfiken.

Jovisst..men hur gör man en skärmdump på mac? Jag är en inbiten PC-älskare så jag är inte så hajj på mac än 😄

Om du vill ta en bild av hela skärmen trycker du på kommando-skift-3.

Vill du ta en bild av en del av skärmen, trycker du på kommando-skift-4. Markera sedan vilket område som ska avbildas genom att dra.

Vill du ta en bild av ett fönster, menyraden, Dock eller ett annat område, klickar du på kommando-skift-4 och trycker på mellanslag. Flytta pekaren till det område som du vill avbilda så att det markeras, och klicka. Om du kommer på att du vill dra och välja område trycker du på mellanslag igen.

Om du tryckt på kommando-skift-4 och kommer på att du inte vill ta någon skärmavbild trycker du på esc-tangenten.

Skärmavbilderna sparas som filer på skrivbordet. Om du vill lägga skärmavbilden i Urklipp och inte skapa någon fil, håller du ner kontrolltangenten samtidigt som du trycker på de andra tangenterna. Sedan kan du klistra in bilden i ett dokument.

Tack!

Men i Logic så är kortkommandot; skift-3 för screenset. Dett meddelande kommer upp när jag använder det "Do you want to copy the current screenset to screenset 3"

Men även när jag försöker ta en skärmdump när skrivbordet, utan att något program visas så händer ingenting. Inga filer läggs på skrivbordet.

Är det någon inställning som måste göras kanske?

kommando-skift-3 = Äpple+Shift+3 (3 knappar måste alltså tryckas ner)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort en skärmdump på Logic 7.2

Jag har nu vänjt mig och tycker att 7.0/7.1 istället är för färgglatt. En vanesak helt enkelt 😄 Och smaken är ju som baken.

Ni kan sjäva se här

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort en skärmdump på Logic 7.2

Jag har nu vänjt mig och tycker att 7.0/7.1 istället är för färgglatt. En vanesak helt enkelt 😮 Och smaken är ju som baken.

Ni kan sjäva se här

... jag tycker inte att det ser så farligt ut, jag satt precis och jobbade lite med ett stycke i Logic 7.1.1.

Av ngn anledning hade jag inte tillstånd att skriva i den tråden där du lagt upp skärmdumpen.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort en skärmdump på Logic 7.2

Jag har nu vänjt mig och tycker att 7.0/7.1 istället är för färgglatt. En vanesak helt enkelt 😉 Och smaken är ju som baken.

Ni kan sjäva se här

... jag tycker inte att det ser så farligt ut, jag satt precis och jobbade lite med ett stycke i Logic 7.1.1.

Av ngn anledning hade jag inte tillstånd att skriva i den tråden där du lagt upp skärmdumpen.

🙁

Nej det är inte en sån jättestort skillnad. Men det är faktiskt lite skillnad. Ingen kan skriva någon kommentar där jag la upp skärmdumpen, så det är inget fel på din inloggning eller så. Du kan läsa om om det här

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag ser ingen skillnad alls på färgerna måste ja säga.

Inte? Hmm konstigt. Jag använder 7.1 dagligen på skolan och jag lägger märke till det varje gång. Jag verkar ju inte heller vara ensam om att ha upptäckt det. Det är dock inte någon stor skillnad, men det ser en aning gråare och tristare ut. Men jag kanske är färdgblind 😄

Jag bytte ut bilden mot en annan, eftersom jag hade färglagt spåren själv så såg det itne så färglöst ut. Men lägg märke till de organga spåren. Och alla ikoner, det är väl ändå lite klenare färger?

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...