Jump to content
Annons

Novation KS4


L.C

Recommended Posts

Är Novation KS4 samma synt som K-Station i grunden eller skiljer dom sig Ă„t? Är lite nyfiken pĂ„ dessa syntar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Är Novation KS4 samma synt som K-Station i grunden eller skiljer dom sig Ă„t? Är lite nyfiken pĂ„ dessa syntar.

KS4an e större... 49 tangenter... K-Station e bara 2 oktaver..

K-Station har bara 8 i polyfoni oxÄ...

http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...5/ks45_over.htm

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Enligt vad jag har hört sĂ„ ska de lĂ„ta rĂ€tt olika, dock har ju novations sound hittills varit jĂ€vligt cheezy, sĂ„ jag antar att denna inte Ă€r nĂ„got undantag 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...

Flytta den hÀr trÄden till hÄrdvara??

Har sjĂ€lv en K-Station som jag Ă€r nöjd med! Den har mycket olika typer av ljud (bĂ„de basar, leadljud och pads). Dock Ă€r de lite "klena" (eller vad ni nu vill sĂ€ga), men den fungerar Ă€ven finfint som masterklaviatur mot sequencer/reason dĂ„ det finns mycket rattar att skruva pĂ„ 😼

Kanske lite liten klaviatur, men tar Ä andra sidan inte sÄ mycket plats.

+ för effekter och vocoder/line-in!

En perfekt studentsynth skulle man kunna sĂ€ga 🙂

EDIT: under hÄrdvara "Studioutrustning/instrument" menade jag...

Redigerat av eckan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är Novation KS4 samma synt som K-Station i grunden eller skiljer dom sig Ă„t? Är lite nyfiken pĂ„ dessa syntar.

KS4an e större... 49 tangenter... K-Station e bara 2 oktaver..

K-Station har bara 8 i polyfoni oxÄ...

http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...5/ks45_over.htm

Carl.. AnvÀnder du din K-station nu nÀr du köpt din virus?

Vad tycker du om ljudet i K-station?

Sitter sjÀlv med en helkass roland rs-5 som jag köpte innan jag visste bÀttre och Àr sugen pÄ att skaffa en VA-synt, men budgeten Àr ju inte sÄ stor. SÄg att det gÄr att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spÀnn ny pÄ thomann och blev lite sugen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är Novation KS4 samma synt som K-Station i grunden eller skiljer dom sig Ă„t? Är lite nyfiken pĂ„ dessa syntar.

KS4an e större... 49 tangenter... K-Station e bara 2 oktaver..

K-Station har bara 8 i polyfoni oxÄ...

http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...5/ks45_over.htm

Carl.. AnvÀnder du din K-station nu nÀr du köpt din virus?

Vad tycker du om ljudet i K-station?

Sitter sjÀlv med en helkass roland rs-5 som jag köpte innan jag visste bÀttre och Àr sugen pÄ att skaffa en VA-synt, men budgeten Àr ju inte sÄ stor. SÄg att det gÄr att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spÀnn ny pÄ thomann och blev lite sugen.

nÀÀ.. inte direkt ofta ja anvĂ€nder den... fast o andra sidan har ja ju inte audiokablar sĂ„ de rĂ€cker till bĂ„da... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nÀÀ.. inte direkt ofta ja anvĂ€nder den... fast o andra sidan har ja ju inte audiokablar sĂ„ de rĂ€cker till bĂ„da... 😆

Kablar som Ă€r sĂ„ dyra đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Enligt vad jag har hört sĂ„ ska de lĂ„ta rĂ€tt olika, dock har ju novations sound hittills varit jĂ€vligt cheezy, sĂ„ jag antar att denna inte Ă€r nĂ„got undantag 😄

nah, vill inte riktigt hÄlla med om att det Àr cheesy. gillar bassstation skarpt. kanske inte frÀmst till tunga basar iofs... men bra lÄter den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
Pulse. (oregistrerad)

Du kan lyssan pÄ ett par demo mp3's av Novations KS4 pÄ amazona, bra site dock pÄ tyska. Klicka pÄ "Archiv" sen vÀljer du Novation KS4 under Synthesizer. SÄ fÄr du upp sidan. HÀr kan man lyssan pÄ mÄnga mÄnga fler instrument m.m.

http://www.amazona.de/

ks4_3q_right450x.jpg

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄg att det gÄr att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spÀnn ny pÄ thomann och blev lite sugen.

Ja den Ă€r jag ocksĂ„ sugen pĂ„.. 😄 NĂ„gon som handlat av Thomann och kan berĂ€tta om sina erfarenheter? 😆

//Nisse

EDIT: Fixade en lÀnk sÄ att alla kan hitta dit enkelt...

Redigerat av Nisse
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄg att det gÄr att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spÀnn ny pÄ thomann och blev lite sugen.

Ja den Ă€r jag ocksĂ„ sugen pĂ„.. 😎 NĂ„gon som handlat av Thomann och kan berĂ€tta om sina erfarenheter? 😛

//Nisse

EDIT: Fixade en lÀnk sÄ att alla kan hitta dit enkelt...

Jag har handlat dÀr förut... Köpte en mindprint Di-Port och ett par hörlurar och har bara goda erfarenheter med dom.

Finns t.o.m. svensksprÄkig support, vilket jag ser som ett stort plus.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...