Jump to content
Annons

Repeat code, elektronika


Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT:

STORLEK:

STATUS: Skiss/Färdig demo

LÅTLÄNK:)

Hej! Här kommer min egen elektronika låt.

Vad tycker ni? Ge Kritik på framförallt ljudet men även på Arrangemang.

tack på förhand /Victor

Redigerat av moogiethefrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Livereview:

Börjar fint med en gosigt lofi-ljudbild. Trummorna låter lite väl instängda, och lite för döda. Verkar som de vill vara "riktiga" trummor, fast låter väldigt programmerade. Hade nog vunnit på att vara ändra så ännu mer maskinella (hårdare, mer snabba förändringar, mindre akustiskt ljud) eller vara mer lösa/"riktiga" (mer varierade anslag, inte så kvantiserade). Tycker det är en go grund. Saknar att låten inte riktigt "blommar ut" någonstans, hade varit fint om den fick ett litet break där den fick strömma ut i ett gigantiskt delay/reverb och inte känns så instängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst ljudbild. Konstigt kagge/virvel-par, funkar inte tillsammans. En del antydan till brutna beats och så, kanske skulle gå att fucka till det ännu mer? Lite otydlig dynamik/form. Långtråkigt. Men riktigt schysst i grund och botten.

Kör hårt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm jag saknar en fet bastrumma som kommer lite efter att trummerna satt igång. Trummerna är dessvärre inte för bra, en bra trumm samlig som är bra är Vengace eller vad det heter jag anväder det själv. Lyssna på Music is my life på min hemsida så får du höra en ganska lik låt av mig.

www.nexustwins.tk

EDIT: Låten Dial är också i samma stil. 😉

Redigerat av Dj_Sound
Link to comment
Dela på andra sajter

tack så hemskt mycket för den konstruktiva kritiken...med betoning på konstruktiv. Jag tänkte så här...jag har gjort låten i ableton Live så jag ska fixa om trummorna och lägga till en kick som slår på varje taktslag under vissa partier. Jag har en fråga till. Jag tänkte köra på ett mer digitalt trumljud och få det at låta ordentligt hårt och digitalt också. Nån som har ett tips på hur jag kan åstadkomma detta? Kommer att lägga upp en Version 2 nu i veckan när jag är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om trummorna. Dom är inga höjdare direkt. Jag saknar nåt att gå på här. Det finns ingen hook i låten! Den låter långt från klar.

Annars inget mer att säga. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna lät mycket bättre i v2. Saknar fortfarande att låten inte riktigt blommar ut i något stort och massivt nån gång, utan låter rätt instängd hela vägen. Lite mer stereo skulle nog i allmänhet vara skönt. Men mycket gott jobb på trummorna må jag säga :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...