Jump to content
Annons

Nybörjar keyboard/synt


Airfixer (oregistrerad)

Recommended Posts

Airfixer (oregistrerad)

Hej!

Jag funderar på att köpa mitt första keyboard. jag hade förmodligen tänkt köpa begagnat men är inte säker.

De här modellerna funderar jag på:

Casio CTK 591

Casio CTK 491

Casio CTK 550

Casio CTK 551

JVC KB 300

jag skulle gärna vilje höra om någon har haft erfaenhet av någon av dessa keyboards. obs. den ska helst vara nybörjarvänlig. Prisklass: max 1500 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Airfixer (oregistrerad)

Hej!

Jag funderar på att köpa mitt första keyboard. jag hade förmodligen tänkt köpa begagnat men är inte säker.

De här modellerna funderar jag på:

Casio CTK 591

Casio CTK 491

Casio CTK 550

Casio CTK 551

JVC KB 300

jag skulle gärna vilje höra om någon har haft erfaenhet av någon av dessa keyboards. obs. den ska helst vara nybörjarvänlig.

tacksam för svar

/Airfixer

Link to comment
Dela på andra sajter

Airfixer (oregistrerad)

well... vad jag ska spela vet jag nog inte riktigt 😳 men jag ska spela för att jag tycker att det är roligt iaf. Prisintervall är väl 1000-1500 kr. Begagnad går bra också. Vill gärna ha någon LCD skärm dom visar hur man ska spela och sånt, om möjlig någon form av "musik skola"´inbyggt

Link to comment
Dela på andra sajter

Då verkar ju kanske dom där casiokeyboardena med upplysta tangenter vara en bra idé. Sen är det lite det tråkiga att ett billigt casiokeyboard är en sån där sak som man ofta i slutändan byter ut mot nånting bättre om man känner att man lärt sig tillräckligt. I slutändan kommer man kanske inte ifrån att man tycker det är lite extra roligt om keyboardet låter bra och har bra känsla, vilket många casiokeyboards egentligen lite brister i. Inget vidare andrahandsvärde på casio-keyboards heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...